Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Kiezen:welk blok?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 april 2010 om 16:39 #17219841
Eind vorige week reed ik met mn manta toen ik plotseling een hard geratel hoorde. Ik heb de auto meteen aan de kant gezet en laten afslepen door de ANWB. De reden is dat een schotellager kapot is gegaan. Aangezien de kans zeer groot is dat de krukas bekrast is ben ik dus op zoek naar een nieuw blok.
Er zat een 2.0 liter N blok in op een automatische bak.Dit was niet origineel en mn nieuwe blok hoeft dat ook niet te zijn.
Wat past er allemaal (buiten het originele Manta blok) in de wagen zonder veel sleutelwerk? Ik hoef geen sprinter (heb ik al) maar gewoon een lekkere zuinige auto op LPG.Weet verder iemand nog een adresje waar ik wat goed en goedkoops kan halen?
10 april 2010 om 16:43 #17654751Als je een gasinstallatie erin hebt zitten voor dit type blok zou ik er gewoon weer hetzelfde inhangen, minste werk en zo’n blok kost niet gek veel :thumbup
10 april 2010 om 16:46 #17654752ja en ik denk als je.
hoger gaat met blok dat het wel extra werk mee brengt.
dus ben bang dat het weer een 2.0 wordt.10 april 2010 om 17:09 #176547532.0 is veelal plug en play als er al een 2.0 in zit..
10 april 2010 om 17:12 #17654754gewoon weer een 2,0 inhangen. kan je bijvoorbeeld je kop en dergelijke altijd als reserve houden is welk handig met lpg.
11 april 2010 om 13:40 #17654755Dan denk ik dat ik het ook een 2.0 gaat worden. Ik ben tevreden over de prestaties maar wist niet of een ander blok beter was in combinatie met LPG.
Ik rij trouwens automaat. Kan ik een blok van een schakelbak zo omhangen naar de automaat?
11 april 2010 om 15:27 #17654756Let erop als een een 2L neemt dat je een motor met geharde kleppen in de kop neemt ivm LPG.
volgens mij kan je dat zien aan de aantal ribbels op de kop.15 april 2010 om 04:57 #17654757Heeft iemand hier nog een blok liggen? Het zoeken wil niet echt opschieten. Er stond 1 op Marktplaats maar die is al verkocht.
23 april 2010 om 15:58 #17654758Je kan eventueel een andere krukas monteren ( heb ik nog los liggen, 25 euro).
Nieuw setje hoofdlagers kost ongeveer 60 euro, en setje drijfstanglagers ongeveer 40 euro, bij de automaterialen handel.29 april 2010 om 05:49 #176547592.2 ? past even goed
29 april 2010 om 08:04 #176547602.2 past iid even goed
remco ik heb je een U2U gestuurd
29 april 2010 om 10:26 #17654761zet even een gevraagd advertentie op marktplaats en binnen een dag heb je bericht dat weet ik zeker.
succes
29 april 2010 om 20:09 #17654762van de week nog 2.4 binnen gekregen met 2 liter kop is evt ook te koop
29 april 2010 om 22:11 #17654763origineel gepost door remcoarets
Dan denk ik dat ik het ook een 2.0 gaat worden. Ik ben tevreden over de prestaties maar wist niet of een ander blok beter was in combinatie met LPG.Ik rij trouwens automaat. Kan ik een blok van een schakelbak zo omhangen naar de automaat?
ja mits je je toplager/naaldlager er uit haal!dus waar je pris-as je blok in gaat,daar zit bij een schakelblok zeg maar,een lager deze moet er uit,verder plug en play
1 mei 2010 om 06:05 #17654764Ik heb inmiddels een 2.0 blokje thuis liggen. Nog 1 week wachten en dan wordt hij er in gelegd.
Toch bedankt!1 mei 2010 om 08:56 #17654765origineel gepost door manta19sr
ja mits je je toplager/naaldlager er uit haal!dus waar je pris-as je blok in gaat,daar zit bij een schakelblok zeg maar,een lager deze moet er uit,verder plug en playBij een motor van schakelbak naar automaat kan je de toplager toch gewoon laten zitten? zover ik weet gaat er niks de krukas in.
Eruit lopen zal ook niet zomaar gebeuren, had aardig wat moeite met een slagtrekker2 mei 2010 om 17:09 #17654766geloof ook ja dat je hem kon laten zitten ombouw is al weer tydje geleden
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.