Kiekert opel corsa b 2000

Forumindex Forums Modellen Corsa Kiekert opel corsa b 2000

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    chunx102

Oh raar, al die kiekerts (tel nu 6 tot nu toe) die ik van de sloop heb gehaald waren allemaal ‘stil’ bij het schudden. Nadat afstandbediening bedienen en dat alles daarna niet meer doet, hoor je hem juist weer wel :???:

wim-v6
      Deelnemer

Okeej, zal er eens naar kijken, ik heb er ook nog wel een liggen, dan zou er toch iets van Kortsluiting ontstaan ..

als het balletje verkeerd ligt hoort de deur van slot te gaan…

kan zijn dat het een eenmalige beveilging is, die je kapot maakt door iets van sluiting, Als je het balletje weglaat doet ie het ook niet???

Willem

chunx102

Ok, ik hoor het dan nog wel graag, bedankt!

Had voor de lol dat balletje stil laten liggen d.m.v. een magneetje ernaast te zetten om even te proberen/testen/kijken wat er gebeurt, mja… niks… jammer

edit en ja, me oude (autotechnicus)klasgenoot zei ook mischien kortsluiting… want de vorige kastje heb ik via de handleiding (hele andere schema) ingebouwd en hij heeft altijd z’n werk goed gedaan.

ik zal het even proberen zonder balletje als ik hem één of op een ander manier eruit kan halen zonder hem kapot te maken

chunx102

Jammer, balletje eruit halen deed geen effect

Vandaag even de sluit en open draad omgekeerd gedaan, zelfde resultaat: eerste lock deed het, eerste unlock deed het ook, toen byebye kierkert (kogeltje tikken bij het schudden) weer… sigh :sleeping ”mysterie blijft een mysterie” … snap ook niet waarom hij op slot gaat met een kapote kiekert als ik motor/contact uit doe

chunx102

Orange > niet gebruikt
              White > Massa met bout op carroserie
              Yellow > Bruin/rood draad op kiekert

Orange/black > niet gebruikt
              White/black > Massa net bout op carroserie
              Yellow/black > Bruin/wit draad op kiekert

Black > Massa met bout op carroserie

Red/black > Niet gebruikt
              Red > Constante 12V op de kiekert
              Small red > Niet gebruikt
              Brown > Knipperlichten L
              Brown > Knipperlichten R

Even DonAutomotive gemailed, directe antwoord gekregen: ‘draden zitten verkeerd’ hmmmm… goeie schema willen ze natuurlijk niet geven…

camper

heb er ook nog liggen eentje van omega bj 2000
                en een van astra f

chunx102

Ik heb trouwens scotchblokjes gebruikt…. zal dat iets wat hebben gedaan? De oude kastje deed het wel perfect met die dingen… mischien dat er tussentijd vocht is inkomen oid (nu dat ik het pas lees/zie over dat die dingen zo slecht zijn)

En is de zwarte of de bruine draad van de kiekert massa?

chunx102

Even alles doorgemeten… er komt rond de 11v op de bruin/rood draad op de kiekert bij het open doen van de slot via de slotpen van binnen… moet de wit of wit/zwart van de cv niet daarop? (bij de vorige kastje was het wel zo) Toen even wit erop geprobeerd, lock deed het wel eerst 1 keer. Daarna kiekert weer ‘opgeblazen’, zucht…

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.