Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Kiekert opel corsa b 2000
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 maart 2012 om 00:50 #18001694
Oh raar, al die kiekerts (tel nu 6 tot nu toe) die ik van de sloop heb gehaald waren allemaal ‘stil’ bij het schudden. Nadat afstandbediening bedienen en dat alles daarna niet meer doet, hoor je hem juist weer wel :???:
10 maart 2012 om 00:54 #18001700Okeej, zal er eens naar kijken, ik heb er ook nog wel een liggen, dan zou er toch iets van Kortsluiting ontstaan ..
als het balletje verkeerd ligt hoort de deur van slot te gaan…
kan zijn dat het een eenmalige beveilging is, die je kapot maakt door iets van sluiting, Als je het balletje weglaat doet ie het ook niet???
Willem
10 maart 2012 om 00:58 #18001699Ok, ik hoor het dan nog wel graag, bedankt!
Had voor de lol dat balletje stil laten liggen d.m.v. een magneetje ernaast te zetten om even te proberen/testen/kijken wat er gebeurt, mja… niks… jammer
edit en ja, me oude (autotechnicus)klasgenoot zei ook mischien kortsluiting… want de vorige kastje heb ik via de handleiding (hele andere schema) ingebouwd en hij heeft altijd z’n werk goed gedaan.
ik zal het even proberen zonder balletje als ik hem één of op een ander manier eruit kan halen zonder hem kapot te maken
13 maart 2012 om 14:58 #18001698Jammer, balletje eruit halen deed geen effect
Vandaag even de sluit en open draad omgekeerd gedaan, zelfde resultaat: eerste lock deed het, eerste unlock deed het ook, toen byebye kierkert (kogeltje tikken bij het schudden) weer… sigh :sleeping ”mysterie blijft een mysterie” … snap ook niet waarom hij op slot gaat met een kapote kiekert als ik motor/contact uit doe
13 maart 2012 om 20:18 #18001696Orange > niet gebruikt
White > Massa met bout op carroserie
Yellow > Bruin/rood draad op kiekertOrange/black > niet gebruikt
White/black > Massa net bout op carroserie
Yellow/black > Bruin/wit draad op kiekertBlack > Massa met bout op carroserie
Red/black > Niet gebruikt
Red > Constante 12V op de kiekert
Small red > Niet gebruikt
Brown > Knipperlichten L
Brown > Knipperlichten REven DonAutomotive gemailed, directe antwoord gekregen: ‘draden zitten verkeerd’ hmmmm… goeie schema willen ze natuurlijk niet geven…
13 maart 2012 om 20:24 #18001695heb er ook nog liggen eentje van omega bj 2000
en een van astra f17 maart 2012 om 01:26 #18001717Ik heb trouwens scotchblokjes gebruikt…. zal dat iets wat hebben gedaan? De oude kastje deed het wel perfect met die dingen… mischien dat er tussentijd vocht is inkomen oid (nu dat ik het pas lees/zie over dat die dingen zo slecht zijn)
En is de zwarte of de bruine draad van de kiekert massa?
18 maart 2012 om 21:44 #18001718Even alles doorgemeten… er komt rond de 11v op de bruin/rood draad op de kiekert bij het open doen van de slot via de slotpen van binnen… moet de wit of wit/zwart van de cv niet daarop? (bij de vorige kastje was het wel zo) Toen even wit erop geprobeerd, lock deed het wel eerst 1 keer. Daarna kiekert weer ‘opgeblazen’, zucht…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.