Khiaowan Corsa B

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Khiaowan Corsa B

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Anoniem

Hoi allemaal,

Zal me even kort voorstellen, mijn naam is Chris (56 lentes jong) en woon in de Groene Long van België….Limburg! Door ernstige gezondheidsproblemen, was ik twee jaar niet in staat om auto te rijden. Ondertussen zijn de “zwarte of donkere wolken” weer wat op getrokken en werd het tijd om terug mobiel te worden.
      Aangezien mijn buurman de auto van zijn vriend ( die op rust ging en de tweede auto niet meer nodig had), voor een gunstprijs mocht overnemen….kreeg ik de kans om zijn Opel Corsa B te kopen.( en dat ook voor een meer dan zacht prijsje) Niet geaarzeld dus en direct toe gehapt!!

Dus sedert 14 Nov 2013 is “Khioawan“, de 15 jaar jonge Dame in onze leven gestapt:
      Opel Corsa B (3deurs)
      Bwj 08/98
      Kleur (nou ja…) Gras Groen :shock:
      14i 8V ( 60 hele pk’s)
      165.000 km
      Dealer onderhouden.
      Geen elec ramen/Spiegels en geen centrale vergrendeling( joepie…wat er niet op zit kan niet stuk gaan is dus het motto. Back to the basic)
      Wel aardig fijne zetels/stuurbekrachtiging/toerenteller etc…en een trekhaak :hmmz
      GEEN roest!!! (zeldzaam blijkbaar???)
      Radio/Cd speler

Niets specials dus….welke versie zij is???? Geen idee, staat nergens een vermelding van Swing/ECO/Sport…..

Ondertussen is er nog niets veranderd (buiten een paar nieuwe wisserbladen- die dan ook nog door de buurman vergoed werden!!!). In Maart van dit jaar werden rondom nog nieuwe slofjes gelegd en remmen vervangen. Tweedehands keuring verliep zonder een centje pijn (was erbij).

Kortom… de kleur buiten beschouwing gelaten, zijn we er erg blij mee (en dat is wat telt toch?)

Plannen:
      -Eens deftig onderhanden nemen (lichte krassen verwijderen/kleien/waxen etc)
      -Interieur is ondertussen al aardig opgepoetst( buurman toffe kerel….helaas geen poetsfanaat. Gelukkig geen roker…)
      -Wielkast bescherming (dat verkleurd kunststof ) opknappen( Mat zwart spuiten?)
      -Wellicht een paar mooie tweedehands lichtmetaaltjes op de kop tikken (altijd leuk)
      -Voorbumper vervangen (Buurman raakte net de week voor verkoop…een paaltje hier aan de poort)
      -Toekomst muziek….spuiten of wrappen( dat groen hé)

een paar voorlopige foto’s en sorry voor de kwaliteit ervan:

Beter foto’s volgen nog, eerst ze eens in het “badje” stoppen en hopelijk even een (winter)zonnetje erbij, levert gewoonlijk wat aardig leuk beeldjes op :angel

Comment mag hoor, niemand hoeft zich in te houden

Voor ik het vergeet….dit is mijn Derde Opel ondertussen….in de begin jaren ’80 had ik een Manta B 1.6 CC SR en half jaren ’80 kwam er een Rekord E 2.3 diesel Berlina inplaats, dan werd het even Opel stil voor bijna 23 jaar (was ondertussen werkzaam bij die ander Duitse jongens van Köln….kon je moeilijk met Russelheimers gaan rondscheuren).

StinG

welkom Chris, leuke corsa :kewlpics veel plezier ermee
        Ik heb deze kleur nog nooit gezien op een corsa :shock:

nova….
        Deelnemer

Welkom hier en voorstellen met foto s erbij is altijd mooi!

leuk corsaatje

Kermitkiller

ook welkom hier aparte kleur corsa :thumb

Anoniem

Thx allemaal, dat groen zie je inderdaad betrekkelijk weinig (maar …. apart is het dan toch wel. Deze week in Aken, kwam ik er eentje tegen…knipperde als gek met zijn lichten. Wellicht blij om dezelfde kleur eens te zien rijden :hmmz )

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.