Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Keyless entry
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2012 om 22:57 #17245066
Ik ben aan het overwegen een keyless entry module te installeren in mijn Astra G uit 2003.
Hiervoor heb ik deze module op het oog: http://www.spy-europe.nl/epages/61657728.mobile/sec37fc2d2847/?ObjectPath=/Shops/61657728/Products/APKE01″ onclick=”window.open(this.href);return false;Heeft iemand hier ervaring mee toevallig? Ben vooral benieuwd naar hoe ingrijpend de installatie is.
Alvast bedankt voor jullie reactie!
9 januari 2012 om 07:19 #17970379Als het alleen om het openen en sluiten gaat dan valt dat reuze mee.
Kwestie van de juiste draden bij de Kiekert (zit rechts onder het dashboardkastje bij de voetenruimte van de passagier) opzoeken en doorverbinden.9 januari 2012 om 13:16 #17970380@Juffer1 wrote:
Als het alleen om het openen en sluiten gaat dan valt dat reuze mee.
Kwestie van de juiste draden bij de Kiekert (zit rechts onder het dashboardkastje bij de voetenruimte van de passagier) opzoeken en doorverbinden.Bedankt voor je reactie!
Dit zou ‘m dan moeten zijn:http://imageshack.us/photo/my-images/689/imag0557t.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
9 januari 2012 om 13:22 #17970381Das de enige echte ;)
9 januari 2012 om 15:50 #17970382waarom wil je dit inbouwe als je al centrale vergrendeling hebt
dan moet je heel de tijd je sleutel mee zeulen en ook deze ab :) vind het beetje nutteloos :)9 januari 2012 om 16:17 #17970383@opel-motorsport wrote:
waarom wil je dit inbouwe als je al centrale vergrendeling hebt
dan moet je heel de tijd je sleutel mee zeulen en ook deze ab :) vind het beetje nutteloos :)Heel simpel, de afstandsbediening in mijn originele sleutel is defect.
Met dit systeem ben ik iets meer geld kwijt, maar heb ik weer een afstandsbediening + de optie dat het automatisch gaat + alarm.
Vandaar dat ik voor deze optie heb gekozen i.p.v. een nieuwe afstandsbediening.
10 januari 2012 om 14:39 #17970384Ik heb het pakketje met de keyless entry module binnen..
Weet iemand van jullie toevallig of er een schema beschikbaar is van de CV unit (kiekert) waar ik kan zien welke kleuren kabels van het open- en sluit signaal zijn? Scheelt weer wat speurwerk :)
10 januari 2012 om 18:04 #17970385Let even op dat het wel eens zo kon zijn dat de sturingen op de kiekert massa gestuurd is !
Ik weet het niet meer 100% zeker (is voor mij ook alweer een half jaar geleden) maar meet dat voor de zekerheid even na.10 januari 2012 om 18:17 #17970386@Juffer1 wrote:
Let even op dat het wel eens zo kon zijn dat de sturingen op de kiekert massa gestuurd is !
Ik weet het niet meer 100% zeker (is voor mij ook alweer een half jaar geleden) maar meet dat voor de zekerheid even na.Ik ben er na wat speurwerk net uit, de kiekert is idd massa (negatief) gestuurd.
Bruin/rood triggert dicht
Bruin/wit triggert openBij gesloten deuren:
Bruin/rood: 0,00 Volt
Bruin/wit: 0,08 VoltBij open deuren:
Bruin/rood: 0,08 Volt
Bruin/wit: 0,00 VoltWaar ik nu nog naar op zoek ben is welke kleur kabel de alarmlichten aanstuurt vanuit de CV unit. Iemand een tip hoe ik hier achter kan komen?
10 januari 2012 om 19:02 #17970387De spanning die jij meet is geen spanning maar een gesloten contact. Heb je alleen punten op de kiekert gemeten of tussen de aansluitklemmen van de kiekert en bijv. massa ?
wat ik begrijp uit je meting is dat rood en bruin sluiten als je de deuren op slot zet en dat bruin en wit sluiten als je de deuren opent.De alarmlichten zouden vanzelf aangestuurt moeten worden als je de juiste stuurdraden gebruikt vanuit het slot ?
10 januari 2012 om 20:05 #17970388ik heb gemeten tussen bruin/rood en bruin (massa) en tussen bruin/wit en bruin op de kiekert.
Wat bedoel je met stuurdraden uit het slot?
Op de module die ik heb zitten 2 outputs welke naar de + van mijn knipperlichten (L + R) moet. Het lijkt me het handigste als ik deze verbind met de draden op de kiekert welke de knipperlichten aansturen. Enkel krijg ik nergens een diagram gevonden van de kiekert.18 januari 2012 om 19:42 #17970389oranje – niet gebruiken
Wit – massa/min = kan je op de Carroerie (boutje oid maken)
geel sluitdraad cv = Bruinrood bij kiekert(vastsolderen dus en krimpkousje of tapeje eromheen)oranje/zwart – niet gebruiken
wit/zwart – massa/min (Op de Carroserie maken)
geel/zwart – opendraad cv = Bruinwit bij kiekert(vastsolderen dus en krimpkousje of tapeje eromheen)zwart – Massa/min
Rood/zwart – eventueel servo kofferbak = Als je een Slotmotor in je kofferbak maakt
Dikke rode draad – +12v/accu = Constant + (rode draad bij opel)
Smalle rode – sluitdraad ramen (Moet je een extra motortje voor hebben, heb ik niet aangesloten)
Bruin – knipperlicht = Zwart groene draad onder stuurkap
Bruin – knipperlicht = Zwart Witte draad onder stuurkapDus 3 mindraden, 1 plus en 1 opendraad 1 sluitdraad en eventueel kofferbak en knipperlichten
Deze heb ik zo aangesloten bij me b-vectra van 2001 en me b-corsa van 2000 werkt perfect!
19 januari 2012 om 09:02 #17970390Tnx voor de uitgebreide beschrijving Richard. Daar kan ik mee vooruit! :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.