Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Keuze voor de Astra: Non turbo of Turbo?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 september 2014 om 20:35 #17268372
@FnF_Racer wrote:
hey, ho, weet niet waar ik dit precies moet plaatsen, dus dan maar even hier.
zoals jullie weten, ben ik bezig met de Astra. :eek
nu heb ik altijd gezegd, dat ik niet wist wat ik wou doen met het motorblok.
zat altijd te denken aan de volgende opties:
1. huidige blok houden, en alleen uiterlijk updaten.
2. huidige blok ombouwen naar Turbo, en dan de 2de 1.8Turbo rijden..
3. 2 liter Turbo inbouwen.optie 1 is het goedkoopste, maarja, de 125 PK is wel leuk, maar went wel.
en natuurlijk is een Turbo blok net iets meer voor te krijgen, waarvan de motorruimte knapper kan worden.
ook ben ik een beetje “ongelukkig” dat ik het afblaasgeluid en de PK’s van de Turbo’s niet heb.dus daarom dat ik langzaam naar de laatste 2 opties aan het kijken ben.
maarja, punt 2 heeft ook weer zijn nadelen.
de kosten van een turbo kit voor de 1.8 zijn HOOG!, ook al zou ik een “zelf” bouw setje hebben.van die kosten kan ik ook, naar mijn idee, een 2 liter turbo kopen, en die reviseren en tunen…
maar nu zit ik te zoeken, en ik kom weinig 2.0 Turbo’s tegen….
1 op MP van 850 euro.
ga ik internationaal zoeken vind ik alleen geen Motorblokken, alleen complete auto’s of onderdelen voor het blok.
waarop kan je een COMPLEET blok vinden? dus welke zoektermen.en wat is eigenlijk een reële prijs voor een compleet blok?
want die van 850 euro, dat is op zich alleen het motorblok, zonder de intercooler en leidingen enzo…als ik die onderdelen los zou willen bestellen, is Engeland dan goedkoper, Duitsland, of toch ons dure kikkerlandje?
weet veel, maar hierin ben ik nog aardig zoekende.
:thumb@FnF_Racer wrote:
@ricoAgm wrote:
nu weet ik niet of jij schijf remmen achter hebt maar anders zou dat ook geen verkeerde update worden:)
heb al schijven achter, 1.8 heeft dat standaard.
voor de voorkant heb ik ook al de OPC remmerij, dus dan moet ik misschien de hoofdremcylinder (als een astra G die heeft) aanpassen, als die van de OPC groter is.verder wil ik met de motorombouw alles in de motorruimte gelijk goed aanpakken, dus alles wat niet goed is, gelijk goed maken, en ook alle aanpassingen gelijk doorvoeren (tankjes voor de MID, veerpootbrug, dat soort dingen).
@ Kevin en Mark:
een V6 is leuk, daar ben ik het met jullie eens.
ook zou het wel iets zijn, wat niet al te vaak in een Astra G is gedaan.
maar dan wil ik natuurlijk een leuk V6 blok. dus iets van de Vectra C.
betaal je je alleen nog scheler, of niet?en hoeveel zou je daarvoor moeten aanpassen, ten opzichte van de 2.0 Turbo?
wil zo voorbereid mogelijk zijn.zal een beetje zoeken naar bedrijven die dat kunnen, zo’n motorombouw en motorrevisie.
is bijvoorbeeld Andre Botter een aanrader? ja toch? niet dat ik daar op wed, maar gewoon ter info. :Pzoals de quote’s hopelijk duidelijk maken, ben ik dus ook een beetje aan het orienteren, wat voor blok er in gaat.
zie net dat ik ik de quote’s even vergeet te melden dat ik al 2 personen heb benaderd over hun X20XEV (of X20XER, iig het blok dat standaard in de Astra G OPC 1 is geleverd), omdat hun of 2 of meer van die blokken hebben, of de auto terug willen bouwen. :jerryalleen omdat er ook bekenden van mij problemen met hun Turbo hebben, raden ze mij een V6 blok aan…. zie quote 2.
iemand met ervaring, blok over voor “weinig”, of andere ideeën…. kom maar.
moet wel beetje reëel blijven, want wil de astra wel een showwagen van maken, dus moet er nog redelijk mooi inpassen, en goed werken.
1 oktober 2014 om 07:53 #18255374Je koopt een complete coupe turbo al voor 2000,-…
1 oktober 2014 om 15:56 #18255375@Baas J. wrote:
Je koopt een complete coupe turbo al voor 2000,-…
waarom zou ik een complete Coupe Turbo kopen?
ik kan met een kaal Coupe Carrosserie al bijna 1 auto opbouwen, zonder motor en aandrijving…. :jerry :wtf
en dan ook nog eens de Astra G 5 deurs die ik al heb…. :jerrydus als je een wat mooier, en zinniger antwoord op mijn vraag hebt, mag je die gerust plaatsen.
maar antwoorden als dat ik een complete Turbo al voor zoveel heb, heb ik niets aan.
want als ik dat wil, koop ik liever voor 2000 euro, als dat kan, een Calibra Turbo, liefst met 4×4.
of een andere Opel met turbo…en voor er een Discussie komt: IK GA GEEN NIEUWE AUTO KOPEN!
ik ben en blijf van plan om de Astra 5 deurs om te bouwen, en daarmee bast(r)a. :angel1 oktober 2014 om 16:11 #18255376jij geeft precies ook een mooi antwoord!
voor 2000€ een cali turbo met werkende 4X4.ga je nooit niet tegekomen.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
1 oktober 2014 om 16:22 #18255377@z20leh wrote:
jij geeft precies ook een mooi antwoord!
voor 2000€ een cali turbo met werkende 4X4.ga je nooit niet tegekomen.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
nee, dat weet ik ook wel.
het gaat ook om het idee dat zodra iemand een motorombouw wil beginnen, er altijd mensen zijn, die alleen maar zeggen: “kan je net zo goed een auto kopen die dat blok al heeft.”.en dat wil ik dus even niet, puur omdat ik het leuker vind om de huidige astra aan te pakken….
discussie closed about that.
en ik weet ook dat je dan moet omkeuren, maar met de tijd dat de Astra klaar is, heb ik wss al 2 jaar geen APK er op gehad.
staat net sinds April geschorst, en in Oktober ergens moet hij eigenlijk voor de APK.
maar keuren doe ik wel als die klaar is, gelijk met de ombouw erbij.1 oktober 2014 om 20:35 #18255378Ik had een heel verhaal getikt……. maar weer weg gehaald. Zoek het lekker uit jongen.
1 oktober 2014 om 20:45 #18255379ik zou het advies dat je hier krijgt ook niet aannemen. in plaats van een hele auto zou ik alle onderdelen lekker los kopen, is vast makkelijker en goedkoper :thumb :jerry
1 oktober 2014 om 20:53 #18255380Om te beginnen kan ik het heel goed begrijpen dat je het leuk vindt om zo met de auto bezig te zijn en voldoening te kunnen krijgen als het lukt. Om even terug te komen op 2liter turbo blokken die zonder grote aanpassingen in vrijwel elke astra g passen: z20let (astra g opc) en z20leh (astra h opc). Deze blokken kunnen afhankelijk van modificaties en turbo “veilig” 200-300pk leveren. Ik heb zelf de LET, is een lekkere maar wel vrij hoogtoerige motor. Maar dan inderdaad de kosten, wil je zo’n complete (incl turbo) en in redelijke staat verkerende motor ben je gouw €1500 kwijt. Voor €2500 heb je idd een complete auto met zo’n blok. Je kan daar de motor uit hengelen, heb je gelijk alles compleet eventueel ook uitlaat, kabelboom, ecu etc. De rest van de auto kan je demonteren en verkopen. Misschien niet de optie die jij wilt, maar is het makkelijkste te verkrijgen en met goede verkoop van onderdelen misschien nog goedkoper ook.
1 oktober 2014 om 21:34 #18255381@ BaasJ.
ik zoek het ook wel verder uit.
je mag je hele verhaal hier wel neerzetten, en als ik er iets nuttigs uit haal, dan gebruik ik dat.alleen de zin: je hebt een complete Coupe Turbo voor 2000,-, daar heb ik toch niets aan?
want ik vroeg meer dan alleen wat moet ik zoeken.
als je goed leest ben ik ook een beetje aan het zoeken wat de keuze voor mij is.
– ga ik de huidige 1.8 (Z18XE) houden, verder niets?
– ga ik een 1.8 Turbo bouwen, als dat de beste keuze is, en als dat nog redelijk te doen is?
– ga ik een 2.0 turbo inbouwen?dus alleen die zin geeft mij alleen aan dat ik een complete auto kan kopen.
en dan?
ik kan begrijpen dat ik daarmee alles in 1x kan ombouwen, is misschien wel makkelijker, maar dan moet ik de rest weer verkopen.
probeer dat in deze tijd nog maar.
zelfs met toeleggen raak je overige onderdelen niet kwijt.. of het moet iets unieks zijn.heb al 4 normale sturen, 4 middenconsoles met airco (de draaiknoppen), en weet ik wat nog meer.
op sevenum gewoon een papiertje erbij met te koop, GEEN HOND!
dacht zonder vraagprijs erbij, vragen ze tenminste daarna, maar nee….
zal er wel 10 euro per onderdeel op geven, dan ben ik er vanaf…
(tenminste, zo lijkt het tegenwoordig te moeten gaan.)daarom dus dat ik een los blok zoek, of alles compleet maar zonder auto.
(natuurlijk zie je mij weer niets verkopen, puur omdat ik dus eerst mijn Astra af wil maken, en dan de overbodige spullen dan pas verkoop, of men moet erom vragen.)
en misschien ben ik dan wel kort af, maar die keuze om een andere auto (erbij) te kopen wordt ALTIJD gegeven, en daar stoor ik mij gewoon aan.
of heb jij bij elke vraag aan 1 zin wel genoeg info?
de post van Yannick is tenminste een begin waar ik naar op zoek was.
1 oktober 2014 om 21:56 #18255382@FnF_racer ik heb de ombouw die jij nu van plan bent 5 jaar geleden gedaan. overleden x20xer er uit en z20leh er in. ik zal even een kosten plaatje voor je maken.
Blok met alle aanbouwdelen zonder ecu en bak 3250 euro. 43dkm uit schade astra opc H
Motordraadboom z20let bij dealer 680 euro incl. 45% korting.
Motorruimte draadboom 242 euro via Ebay=mazzel.
elektronisch gas pen daal 75 euro via ebay.
F23 bak opc turbo 2 203 euro via ebay=Mazzel.
Ecu z20let met transponder en sleutel chips 230 euro=Mazzel.
Vliegwiel,koppeling drukgroep standaard bij de dealer 380 euro met 30/35% korting.
airco leidingen compleet voor 200 euro ebay.
en alles wat ik vergeten ben ruim 1000 euro6250 euro.
http://www.mijnalbum.nl/Album=NH4LHIO8″ onclick=”window.open(this.href);return false;
dus koop een complete astra coupé of opc en bow alles wat je nodig hebt over en breng de rest naar de hoog ovens. ben je nog steeds dik goedkoper uit :agent
2 oktober 2014 om 13:50 #18255383Dat is zeker de Voordeligste optie inderdaad.
Alles los is gewoon Duurder dan alles bij elkaar verzamelen.@ No Fear, Mag wel hopen dat die Versnellingsbak Splinternieuw / Revisie was voor dat geld!! voor zo’n 1500 a 1700 minder heb je een OPC turbo bak gebruikt met nog geen 200.000km.
van Z18XE naar Z20LET is geen pedalenset nodig, zijn bijde Electronisch gas
Bij Ombouwen van een Motor heb ik liever ook de hele auto.
Je hebt dan in een keer de Juiste:
Motor
Bak
vliegwiel
Koppelings set (indien in goede staat)
Voorpijp / Katalysator / Uitlaat systeem (bij een Turbo over de gehele lengte anders)
Computer
Motordraadboom
Relais
Brandstofpomp
Pedalenset (bij E-gas naar Kabel of andersom)
brandstof leidingen (vaak anders)
ABS / TC / ESP Pomp en Computer
Tellerset
Schakelmechaniek zowel pook als bak. (1.6 1.6-16V 1.8-16V 1.7TD 1.7DTi 1.7CDTi is stang geschakeld, 2.0-16V 2.2-16V 2.0T-16V 2.0DTi met kabel )
Aandrijfassen (gedeelde rechter as bij 2.2-16V 2.0Turbo en Diesel modellen, andere vertanding binnenste homokineet bij smallblock motoren (t/m 1.8-16V 1.7diesels)
Remmen, 2.0Turbo modellen hebben 308mm remmen voor in plaats van 288mmGa dat maar eens los bij elkaar zien te verzinnen
Willem
2 oktober 2014 om 17:02 #18255384@ No Fear, Mag wel hopen dat die Versnellingsbak Splinternieuw / Revisie was voor dat geld!! voor zo’n 1500 a 1700 minder heb je een OPC turbo bak gebruikt met nog geen 200.000km.
F23 bak opc turbo 2 203 euro via ebay=Mazzel.
die 2 voor de 203 euro hoort bij Turbo :vertag
en die ben ik nog niet tegen gekomen voor die prijs :D 74dkm gedraaid
2 oktober 2014 om 18:11 #18255385@wim-v6 wrote:
van Z18XE naar Z20LET is geen pedalenset nodig, zijn bijde Electronisch gas
en hier merk ik dat ik een fout heb gemaakt…
het blok wat erin zit, is een Z18XE.
alleen is die omgebouwd naar X18XE1….maar okey, dit is tenminste duidelijk.
dan heeft Baas J. wel gelijk gehad misschien, maar nu met de verhalen van NoFear en Willem, begrijp ik tenminste WAAROM dat voordeliger is.prijzen van alle onderdelen zullen wss niet goedkoper zijn geworden tegenwoordig. :jerry
nu heb ik bijvoorbeeld al een Turbo passend op een Z20LET (naar horen zeggen), en scherpere nokkenassen van een X20XEV, dat zijn dan al wel meevallers, als die passen natuurlijk.
ik ga nog steeds wel zoeken naar alles los, puur omdat het ook niet in 1x hoef te hebben, omdat de Astra toch geschorst staat, maar mocht ik een goedkope auto met 2.0 Turbo tegenkomen, zal ik deze verhalen meenemen in de keuze. ;)
3 oktober 2014 om 16:38 #18255386beetje onduidelijk.
ken er ook zat die zoo 2203 euro als 2 203 euro schreven, kleine onduidelijkheid.
2 turbobakken voor 203 euro valt wel mee inderdaad, kms zeggen niks, heb deze F23 op de turbo al met 23.000 aan flenters gezien..
maar bij de diesels met Dik 5ton nog in prima conditie.4 oktober 2014 om 00:17 #18255387was idd wel onduidelijk ;) ik heb ook nog een F23 bak van een vectra 2,5 V6 vroeg mij af of de verhoudingen het zelfde zijn ?
-offtopic4 oktober 2014 om 04:45 #18255388Valentijn, als geld geen issue is en het tijd mag kosten, dat is altijd met dit soort projecten. Zou ik persoonlijk voor een V6 gaan.
Is nog niet veel uitgevoerd in een astra G5 oktober 2014 om 20:46 #18255389@Haasje17 wrote:
Valentijn, als geld geen issue is en het tijd mag kosten, dat is altijd met dit soort projecten. Zou ik persoonlijk voor een V6 gaan.
Is nog niet veel uitgevoerd in een astra Gnou, Geld is altijd een issue, en tijd mag het niet teveel kosten.
alleen tijd is niet een al te groot probleem, aangezien ik dus en een Corsa rijd, en de Astra toch geschorst staat.
en ik kan hem beter een jaar extra schorsen, en alles GOED aanpakken. :jerry :thumb
V6 had ik ook al een paar keer gehoord, dat te doen.daar heb ik dan nog even een paar vragen voor:
welke V6 blokken passen in een Voorwielaandrijver?
wat zou je daarvoor moeten aanpassen, om dat werkend in een Astra G te krijgen?5 oktober 2014 om 20:51 #18255390https://www.youtube.com/watch?v=fIhvRPdUZdk” onclick=”window.open(this.href);return false;
5 oktober 2014 om 20:51 #18255391https://www.youtube.com/watch?v=AKLLn-Fe5wk” onclick=”window.open(this.href);return false;
5 oktober 2014 om 20:52 #18255392https://www.youtube.com/watch?v=VEM3vbJjZlI” onclick=”window.open(this.href);return false;
5 oktober 2014 om 20:52 #18255393veel plezier :thumb
en vooral !! :kewlpics
5 oktober 2014 om 21:06 #18255394Gewoon een vectra V6 hoef je enkel de steun aan de diskant zelf te maken en de draadboom.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.