Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Keuze nieuwe einddemper
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 april 2013 om 18:25 #17257253
Hallo allemaal,
Mijn originele einddemper is op (roest met gaatjes ;)).
Nu wil in dus een nieuwe demper aanschaffen. Hij lijkt mij leuk als ik direct een wat “sportiever” geluid heb. Middendemper enzovoorts zijn nog perfect dus alleen de einddemper. Nu heb ik eigenlijk een bedrag van z’n maximaal 150 euro in gedachten.
Ik heb een aantal dempers gevonden en hoor graag jullie mening (model qua eindstuk kan variëren).
Onderstaande is volledig RVS, kan alleen nergens informatie en ervaringen vinden. (139,95 euro)
RVS heeft zo zijn voordelen qua roest, verder niet bekend mee. Prijs lijkt erg netjes, lees niks over een keurmerk/geluid. Iemand ervaring met deze demper?
http://www.sportuitlaten-shop.nl/opel-corsa-rvs-einddemper-twinrod-2xo76-p-65227.html?osCsid=b82323d8fdfb49f4fd5aaee22a485975″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Onderstaande netjes EG keurmerk, meerdere modellen te kiezen. (129 euro)
http://www.novusautomotive.nl/Assortiment/Productdetails/tabid/63/ProductID/470/CategoryID/59/Einddemper-M-Design/Default.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zoals gezegd opzoek naar een demper met een leuk sportief geluid. Liefste wil ik hem wel nieuw kopen en maximaal 150 euro uitgeven. Als iemand andere goede ideeën en ervaringen heeft hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen.
21 april 2013 om 18:42 #18128608Qua kosten zou het ook nog mogelijk zijn om de demper te vervangen voor een origineel model a 39,95 en dan een middendemper vervanger ertussen a 49.- euro. Weet niet of dat qua geluid ook een goede optie is? Of heeft een middendemper vervanger geen zin met een originele demper?
http://www.mister-auto.nl/fl/einddemper/bosal-185-339_g3437_a041185-339.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.novusautomotive.nl/Assortiment/Productdetails/tabid/63/ProductID/1175/CategoryID/59/Tussendempervervanger/Default.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;
21 april 2013 om 18:45 #18128609Novus is prima spul.
Heb een tussendemper vervanger van Novus onder de Corsa van m’n vriendin gepropt. Zelfde motortje als die van jou.Kan dat wagentje nu wel horen als ik binnen sta. Niet heel veel decibels extra, maar wel net dat beetje om een X14SZ van achter glas te kunnen horen.
Afwerking en pasvorm was verder prima. Zat er binnen no-time onder. Paste direct.Als het om geluid gaat, denk ik dat je het beste af bent met zowel een einddemper als tussendemper vervanger.
21 april 2013 om 18:48 #18128610@McKaamos wrote:
Novus is prima spul.
Heb een tussendemper vervanger van Novus onder de Corsa van m’n vriendin gepropt. Zelfde motortje als die van jou.Kan dat wagentje nu wel horen als ik binnen sta. Niet heel veel decibels extra, maar wel net dat beetje om een X14SZ van achter glas te kunnen horen.
Afwerking en pasvorm was verder prima. Zat er binnen no-time onder. Paste direct.Dat heb je gedaan in combinatie met een originele einddemper? Dan zou ik dus de tussenpijp moeten doen en een originele demper en dan voor 90 euro klaar. In plaats van alleen een sporteinddemper? Doe ik beide word het kosten plaatje weer te hoog ;)
21 april 2013 om 18:57 #18128611houd er wel rekening mee dat oom agent tegenwoordig in elke auto een db meter heb.
ze gaan hier sinds kort streng op controleren.
je mag maximaal 2db teveel maken.
280 euro boete krijg je sowieso in de geval.denk dat eind dit jaar de meeste wel de sportpijp eronderuit gehaald hebben.
mijn vader had er vandaag een stuk over gelezen.
zal zo wel ff een linkje doen.over novus: ik heb er 2.5 jaar een middendemper van gehad, daarna gans verrot. en slechte pasvorm.
bestond uit 2 delen.21 april 2013 om 19:07 #18128612@robert_corsa wrote:
houd er wel rekening mee dat oom agent tegenwoordig in elke auto een db meter heb.
ze gaan hier sinds kort streng op controleren.
je mag maximaal 2db teveel maken.
280 euro boete krijg je sowieso in de geval.denk dat eind dit jaar de meeste wel de sportpijp eronderuit gehaald hebben.
mijn vader had er vandaag een stuk over gelezen.
zal zo wel ff een linkje doen.over novus: ik heb er 2.5 jaar een middendemper van gehad, daarna gans verrot. en slechte pasvorm.
bestond uit 2 delen.En dat ga je al redden met enkel een sport einddemper? Nee toch?
PS. Zie het allemaal momenteel bij wegmisbruikers ;)
21 april 2013 om 19:13 #18128613nee, dat lukt niet. wel met een kat of middendemper vervanger.
en klopt, ze zijn er flink mee bezig. pas terug nog op streetpower waren er velen staande gehouden.
350 auto’s geloof ik.
heb zelf enkele weken terug de originele middendemper terug geplaatst. eerlijk gezegt mis ik het geluid niet eens.maar back on topic:)
21 april 2013 om 19:18 #18128614@robert_corsa wrote:
nee, dat lukt niet. wel met een kat of middendemper vervanger.
en klopt, ze zijn er flink mee bezig. pas terug nog op streetpower waren er velen staande gehouden.
350 auto’s geloof ik.
heb zelf enkele weken terug de originele middendemper terug geplaatst. eerlijk gezegt mis ik het geluid niet eens.maar back on topic:)
Helder verhaal, maar dan blijft mijn einddemper nu defect ;)
Enig advies over de keuze van de demper?
21 april 2013 om 20:53 #18128615Sportex via ebay.co.uk heb ik goede ervaringen mee
goed en goedkoop :thumbup22 april 2013 om 06:55 #18128616@Kleine-Paul wrote:
@McKaamos wrote:
Novus is prima spul.
Afwerking en pasvorm was verder prima. Zat er binnen no-time onder. Paste direct.Dat heb je gedaan in combinatie met een originele einddemper? Dan zou ik dus de tussenpijp moeten doen en een originele demper en dan voor 90 euro klaar. In plaats van alleen een sporteinddemper? Doe ik beide word het kosten plaatje weer te hoog ;)
Dat is inderdaad in combinatie met de originele einddemper. Originele tussendemper was lek, en dit was het goedkoopste :P
Nadeel daarvan is dat je geen mooi stukje glimmend gepoetst RVS onder je bumper hebt steken ;)22 april 2013 om 08:17 #18128617Heb nog wel een Remus uitlaat liggen,
PM me maar als je interesse hebt ;)
22 april 2013 om 09:59 #18128618ja ga voor een remus..
is ook rvs.bb
king:22 april 2013 om 17:23 #18128619Hoe het er nu naar uitziet ga in een Remus overnemen via het forum, alleen na horen zeggen geeft deze niet veel meer geluid dan de originele demper.
Hoe zal het zijn als ik hierbij een tussendemper vervanger gebruik. Zal het dan een mooie sound geven of teveel wat problemen met de politie en mijn oren oplevert? Iemand hier ervaring mee en eventueel de dB’s gemeten.
22 april 2013 om 17:26 #18128620Ik zou het eerst even proberen voordat het dadelijk teveel herrie maakt.
22 april 2013 om 17:27 #18128621@joop1970 wrote:
Ik zou het eerst even proberen voordat het dadelijk teveel herrie maakt.
Zit iets in natuurlijk ;) Neem toch ook aan de een Remus demper niet puur en alleen voor het uiterlijk is.
22 april 2013 om 17:30 #18128622De remus die ik hoorde op een peugeut (ok was een 106 gti met 120 pk) maakte een diepe brom. Maat van me vond het helemaal niks (ik ook niet) dus die is er ook snel afgegaan. Grap is dat je buiten de auto nog steeds herrie hebt maar binnenin de auto een stuk comfortabeler zit.
De enige demper met 2 pijpen onder een B die ik mooi vind:
22 april 2013 om 17:33 #18128623Ik vind een dubbele pijn niet zo mooi, zal gaan om onderstaand model (foto stiekem geleend ;) )
22 april 2013 om 17:53 #18128624Enkele pijp is idd een stuk beter, Ziet er niet verkeerd uit toch? Ovaal vind ik ook altijd wel strak, heb er zelf een ovaal sierstukje opzitten.
22 april 2013 om 17:54 #18128625@joop1970 wrote:
Enkele pijp is idd een stuk beter, Ziet er niet verkeerd uit toch? Ovaal vind ik ook altijd wel strak, heb er zelf een ovaal sierstukje opzitten.
Ik vind dit een mooi beschaaft doch sportief dempertje ;) Net hoe ik het mooi vind, komt dus goed uit.
Ben benieuwd wat het geluid doet. Wil niet een puberschreeuwlelijk, maar een sportief geluidje zal ik leuk vinden.
20 mei 2013 om 17:55 #18128626Zo, de demper naar alle tevredenheid er onder hangen! Geluid, niet te horen, enkel iets zwaarder.
Ga binnenkort mijn carterpan pakking vervangen. Daarvoor moet de katalysator even er onderuit. Zit te denken om dan een katvervanger er tussen te zetten. Zo spaar ik mijn originele katalysator, en wissel ik hem met de APK weer even om. Iemand hier ervaring mee?
Kan niet lassen enzovoorts, dus wil het zonder flenzen doen, gewoon de totale pijp wisselen. Lijkt me kwestie van losschroeven bij het spruitstuk en bij tussendemper, nieuwe pakking bij het spruitstuk en alles weer vastzetten.
20 mei 2013 om 18:23 #18128627je zou eens b&a projecten pagina kunnen opzoeken. (zie restauratie pagina)
die kunnen wel wat moois maken voor je20 mei 2013 om 18:35 #18128628@robert_corsa wrote:
je zou eens b&a projecten pagina kunnen opzoeken. (zie restauratie pagina)
die kunnen wel wat moois maken voor jeDat had ik gezien ja, netjes.
Enkel, wanneer ik een vervanger bestel en zelf monteer ben ik voor 50 euro klaar.
20 mei 2013 om 19:53 #18128629Nadeel gaat zijn dat je bij elke keer wisselen een nieuwe pakking tussen het spruitstuk en de kat-pijp moet hebben.
Achter de kat is gewoon een klem verbinding. Even schoonmaken indien nodig, beetje montagepasta eventueel, en dan de klem er op.Trouwens, zorg wel dat je een paar klemmen klaar hebt liggen. Die gekke dingen willen nog wel eens afbreken omdat ze constant heet worden en weer afkoelen. Worden ze broos van en kunnen breken zodra je ze los draait.
Persoonlijk zou ik de kat met klemmen monteren. Dan heb je niet elke keer een pakking nodig.
Er zijn van die over-zet buis-klem gevallen te krijgen, en dat lijkt me the way to go.
Enige wat je dan nodig hebt, is een zaag bij de eerste keer monteren. Kan je steeds wisselen tussen een los stukje pijp en de kat.20 mei 2013 om 20:06 #18128630Na het lezen van het topic kan deze vraag hier ook wel bij in het Topic.
Ik wil onder mijn Corsa vandaan een wat zwaarder geluid laten klinken zonder te veel te veranderen.
Na wat rondkijken kwam ik uit op een andere (sport) demper, nu kan ik van iemand een RVS Magnex demper overnemen, zijn hier ervaringen mee?
Gaat om onderstaande demper welk volgens de eigenaar net 1 jaar onder de auto heeft gezeten, het lijkt mij een goede optie aangezien ik een
dubbele pijp niet mooi vind en dit ook wel strak oogt.
20 mei 2013 om 20:43 #18128631Ik heb onder mijn corsa A C20XE een orginele pijp van voor naar achter dus incl. tussendemper en een remus demper op het eind , maar hoor bij mij toch wel heel veel verschil tov orgineel :angel
Maar volgens de RDW site zijn er voor mijn auto geen gegevens bekend wat ik mag hebben kwa dB’s , orgineel mocht ik 82 dB hebben , nu na de RDW keuring staat er niks ingevuld :angel :hmmz :angel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.