Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › Kenwood KVT-522DVD ziet geen MP3 op USB stick ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 december 2009 om 22:33 #17215558
Sinds vandaag heb ik een Kenwood KVT-522DVD in mijn Astra zitten.
Deze radio heeft ook een USB aansluiting.Op mijn oude Kenwood kon ik iedere USB stick met MP3’s die ik had erin pluggen : alles speelde.
Helaas heeft de nieuwe Kenwood daar wat meer problemen mee.
De stick’s worden meestal wel herkend en een enkele keer speelt hij ook wel het eerste nummer af wat op de stick staat maar zodra ik wil gaan bladeren stopt alles.
Ik heb nu stick’s van 2GB gebruikt (ISB 2.0 Flask Disk) waar een 40 tal nummers op staan.
Waar kan dit nu aan liggen ? In de manual kan ik namelijk niks aparts vinden qua specs van de stick op de manier van opslaan.
29 december 2009 om 07:30 #17578969Ik neem aan dat je sticks in standaard FAT zijn geformatteert?
In NTFS of een ander file format kunnen sommige spelers er moeite mee hebben.29 december 2009 om 12:13 #17578970Als ik de handleiding doorlees, zie ik dat er al problemen bekend zijn bij Kenwood.
Er staat namelijk onder het USB stuk dat de stick/apparaat geformateerd moet zijn op FAT16/FAT32, maar dat het kan voorkomen dat het media niet werkt.
Je zou dus eens een stick van een ander merk kunnen proberen :thumbup29 december 2009 om 15:23 #17578971Wat ook eventueel kan, is dat de radio een usb stick van maximaal 1 gb ondersteunt. Ik weet dat sommige radio’s problemen geven bij sd kaarten die te groot zijn, maar ik weet niet of je radio dit probleem ook kent bij usb-sticks. Je zegt al dat je nu sticks van 2gb hebt gebruikt, misschien je ”oude” sticks proberen.
1 januari 2010 om 13:14 #17578972Duurde even voor ik kon reageren maar de afgelopen 2 dagen kon ik niet meer inloggen op Opel-Forum.
Ik heb ondertussen wat geprobeerd :
USB stick geformateerd als FAT32 (Xp kan niet anders dan FAT of FAT32) en daar wat MP3’s opgezet.
Afspelen lukt wel maar het gaat niet van harte, vooral bij het doorzappen naar een andere map of nummers loopt ie snel vast en krijg ik de melding dat er geen device is aangesloten.Ook heb ik wat nummers op een DVD+ gebrand : en dat werkt wel prima :thumbup
Nu gelijk een andere vraag :
Als ik een DVD plaats van een film waar ik via een menu moet kiezen wat ik wil afspelen dan krijg ik met geen mogelijkheid die film gestart. Ook van het boekje wordt ik niet veel wijzer.
Kan iemand mij (proberen) uit te leggen wat ik mis doe ?Gr. Arjan
2 januari 2010 om 19:51 #17578973mischien kan je ergens een afstandbediening op de kop tikken! dan werkt het denk ik wel!
heb je een touchscreen? mischien moet je ergens het menu activeren moet ik bij mijn dvd klapscherm ook! ik heb de pioneer avh 5100 dvd!
in het begin had ik ook problemen met mijn usbstick maar er zat op mijn usbstick een autorun en dat bestandje moest ik eraf gooien en toen deed hij het gewoon! mischien kan je daar naar kijken!
2 januari 2010 om 21:28 #17578974handremkabel ????????????????
3 januari 2010 om 13:51 #17578975Handremkabel was al doorverbonden.
Ik heb ondertussen wel een manier gevonden om toch verder te kunnen. Ik kan ook een folder menu kiezen en als ik daar dan een hoofdstuk kies dan speelt ie gewoon alles netjes af.
3 januari 2010 om 17:55 #17578976ahaaa een RTFM !!
:jerry
3 januari 2010 om 18:49 #17578977Niks RTFM :P
Heb die FM wel 10x doorgelezen maar het staat er zo wazig in dat ik nog steeds niet snap hoe het nu echt moet ?
Ook de persoon bij wie ik de radio kocht kon het me niet vertellen, gisteren 2 audio zaken afgeweest en zelfs die wisten het niet :hmmzSnap niet waarom er nou niet gewoon een simpel knopje met “enter” of “play” op zo’n radio zit :P
3 januari 2010 om 21:53 #17578978Ik weet niet welke handleiding je er bij hebt zitten, maar hier kan je een redelijk uitgebreide vinden:
http://images.kenwood.eu/files/prod/892/5/KVT-522DVD(Y)_KVT50DVDRY(DU).pdf
Trouwens bovenop je display zou er een play knop moeten zitten volgende deze handleiding ;)
5 januari 2010 om 20:47 #17578979Ja, en dan druk je op de play knop en dan gebeurdt er ……………………. niks :o
Had deze manual trouwens ook gebruikt. Op pagina 26 van 96 staat precies beschreven hoe het werkt, maar toch snap ik er nog steeds geen f*ck van. Of ik denk te moeilijk of het is gigantisch omslachtig gemaakt.
Het belangrijks is dat ie DVD’s afspeelt en dat doet ie inmiddels ook netjes.
De navigatie die erbij zit werkt trouwens wel super :thumbup -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.