Kentekenplaat verlichting, 3e remlicht en cruise defect

Forumindex Forums Modellen Astra Kentekenplaat verlichting, 3e remlicht en cruise defect

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    emiel85
    Deelnemer

goedemiddag allemaal,

Sinds gister doen plots m’n kentekenplaat verlichting 3e remlicht en cruise control het niet meer.

Vandaag lampjes doorgemeten en gewisseld maar geen verschil, alle zekeringen (motor, dashboard, koffer) doorgemeten en schoongemaakt, accu los. Maar helaas nog steeds code 24 kenteken plaat verlichting doet niets 3e remlicht doet niets en straks m’n cruise nog testen maar zal het vast ook nog niet doen.. iemand een idee😵‍💫😵‍💫

Haasje17
      Moderator

Ik denk dat het 2 losse problemen zijn, kabelbreuk bij het kofferbakscharnier.

emiel85
        Deelnemer

Helaas… Nog niets opgeschoten net een hele tijd in de volle zon (niet zo slim) bezig geweest mn 3e remlicht los te krijgen… Maar dat ding is koppig… Ook het stekkertje wil niet eens los ..magoed zal allemaal vooral te maken hebben met net te grote handen en te kleine openingen..

Wat betreft m’n kenteken verlichting zit ik nog steeds vast. Ik heb de draden doorgemeten van stekkertje naar zekering kastje kofferbak… En er is geen kabelbreuk… Ook toch nog maar een gloednieuwe lampjes erin maar nog steeds niets.  Waar kan ik nog in zoeken😵😵‍💫

Febe
          Deelnemer

Eerst maar ‘s de lampjes testen op de werkbank.

Als die goed zijn én je hebt spanning op de aansluitdraden dan kan het alleen nog maar de fitting zijn…

emiel85
            Deelnemer

De lampjes zijn goed,

Ik krijg 5 mv spanning.. signaal stroompje lijkt me ? Fitting is ook goed

thomcrielaard
              Deelnemer

Ik heb zelf ook weleens een kapotte cruise control gehad. Was niet meer werk dan het ding eruit halen (met een platte schroevendraaier een pinnetje indrukken, erg makkelijk) en een kabeltje opnieuw solderen. Deze was losgeschoten. Hoop dat je er iets aan hebt!

emiel85
                Deelnemer

Welk dingetje bedoel je dan precies?

emiel85
                  Deelnemer

<p style=”text-align: left;”>Inmiddels een opcom binnen, hiermee krijg ik nog de volgende actieve foutmeldingen zie afbeelding</p>
                    <p style=”text-align: left;”>Ik kan niet vinden waar de washer pump relay zit…</p>
                    Tevens bekabeling zo ver mogelijk gemeten maar kom geen kabelbreuk tegen

emiel85
                    Deelnemer

IMG_20220826_144958

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.