Kenteken verlichting werk niet

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Kenteken verlichting werk niet

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    RaydeRay

vraagje

mijn kenteken verlichting werkt niet dus ik vandaag met 2 buislampjes in de jaszak vol vertrouwen op naar de auto
      maar na vervanging was het resultaat slecht..:( (vond het al zo raar alle 2 tegelijk stuk).
      dus de binnenkant van de achterklep eruit gehaald even gemeten geen spanning:hmmz toen naar de rubberslang van de klep naar het dak en daar was de bedrading beschadigd. maar ook daar had ik geen spanning..(de zekering is heel) toen ben ik gestopt had geen zin meer en het was koud.

de vraag …waar gaat de bedrading naar toe als hij daar het dak in gaat….linkerachterlicht misschien?
      de auto: Vectra CDX station 1.8 ’97

al vast bedankt
      Raymond
      p.s. het gaat om bruine en de grijs met groene streep draad.

wim-v6
      Deelnemer

Neej, Kentekenlicht is apart afgezekert

Willem

RaydeRay

Okee maar waar loopt die bedrading dan langs?
          dan kan ik daar kijken of ik daar wel spanning heb. ik denk dat ik ergens een draad breuk heb.
          want als ik het goed heb zit de dashboard verlichting onder de zelfde zekering de die werkt prima.

Raymond

wim-v6
          Deelnemer

kans dat het langs het linker licht loopt daar de verlichtingboom via links gaat

RaydeRay

thanks,

zal morgen eens kijken…is het morgen toevallig 20 graden buiten…….brrrrr:P

rooiepeet

origineel gepost door RaydeRay
                Okee maar waar loopt die bedrading dan langs?
                dan kan ik daar kijken of ik daar wel spanning heb. ik denk dat ik ergens een draad breuk heb.
                want als ik het goed heb zit de dashboard verlichting onder de zelfde zekering de die werkt prima.

Raymond

ik heb ook een keer problemen gehad met mijn binnen verlichting (nu jij zegt dat het op de zelfde zekering zit als je dash.)
                toen had ik een schema gekregen van de dealer, waarop bleek dat er twee zekeringen zijn.
                als namelijk 1 zekering van die twee het begeeft gaat alles via de ene. klinkt raar maar was bij mij toch echt het geval.
                als ik toen me deur open deed gingen er maar 2 portiervelichting aan en twee helemaal niet plus de binnen verlichting ging minderfel.

nu zal het bij jouw wel een andere reden zijn maar je kan de zekeringen controleren.
                namelijk F13 (10amp) en F22 (20amp).

ik weet niet welke zekering je al gecontoleed hebt, maar op het schema staan ook de F29 (10amp) en F31 (5amp), kan je voor de zekerheid ook controleren, dan sluit je dat iig uit.

succes er mee, gr peter

RaydeRay

Ik begrijp je niet helemaal …jij hebt het over binnenverlichting en ik heb het over kentekenverlichting
                  het lijkt me stug dat die 2 kaarsjes boven het kenteken met 2 zekeringen worden afgezekerd…

Raymond

rooiepeet

omdat je ook zegt dat je kenteken verlichting bij je dashboard op de zelfde zekering zit.

omdat ik bij me binnenverlichting ook problemen had met zoeken en er toen achterkwam dat er twee zekeringen waren dacht ik misschien heb je hier wat aan en kun je die voor dat je gaat meten en trucjes uit gaat halen eerst nog deze zekeringen controleren.

ik zit me nu te bedenken dat je kenteken verlichting natuurlijk wel via je gewonen licht geschakeld zit, dus zal dan idd een beetje weinig met elkaar te maken hebben.

kijk maar even of je wat aan mijn verhaal hebt, meer weet ik er ook niet van.

gr Peter

wim-v6
                    Deelnemer

Zekering 18 Kenteken verlichting..

Kijk die zekering maar eens na..

Willem

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.