Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Kent iemand deze zafira? En rijdt dat een beetje?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 maart 2016 om 17:39 #17275844
kent iemand deze zafira?
http://link.marktplaats.nl/m1028569828″ onclick=”window.open(this.href);return false;
11-FF-TKof http://link.marktplaats.nl/m1031201859″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik ben een beetje rond aan het kijken naar iets met veel ruimte en lpg.
Een zafira is qua ruimte best interesant, maar weegt toch al iets van 1500kilo. Is die dan met een 1.8 of 1.6 uberhaupt nog wel een beetje vooruit te branden? 101 of 116pk was leuk in een kadett, maar klinkt toch erg mager met 1500kilo.
Ik rij veel lange afstanden met volle auto op snelweg. Waarvan veel in Duitsand. En als je er dan 10 minuten over doet om op 120 te komen..
Kijk eigenlijk juist naar lpg zodat ik ook nog een beetje lol kan hebben en gas kan geven zonder dat mijn portemonee smelt.
Anders kan ik met de volvo ook wel langzaam rijden en geld sparen.En eventueel die tweede met de 2.2?
bedankt!
18 maart 2016 om 17:45 #18313554Ooit eens een test gelezen van de Zafira met een 1.6, conclusie was niet doen, deze motor is echt te licht voor de PMV.
18 maart 2016 om 20:30 #183135551.8 zijn goede en betrouwbare motoren. 2.2 problemen met de kettingen
18 maart 2016 om 22:47 #18313556Heb ze alle 2 gehad, de 2.2 heb ik nog steeds, de 1.8 maar een jaar gehad, vond ik echt te licht met 115pk (daarvoor had ik een 100pk Astra G die zo’n 300 kg lichter is…
Latere Zafira’s 1.8 hebben wat meer vermogen.19 maart 2016 om 07:11 #18313557Ik heb een aantal keren in de Zafira Z18XE op lpg van mijn schoonvader gereden.
Die was met z’n 125 pk vlot genoeg, echter wel geholpen door de korte versnellingsbak.
Daardoor draaide hij bij 120 km/u zo’n 4000 toeren.19 maart 2016 om 07:43 #18313558Je kan beter een Vectra diesel kopen.
Meer ruimte en niet zo’n hok wat niet vooruit komt.
http://www.autotrader.nl/auto/opel-vectra/2004/schagen/6yqnx/opel-vectra-wagon-22-dti-elegance-station-diesel/?zoekopdracht=opel-vectra|bouwjaar-van-2003|brandstof–diesel|kilometerstand-tot-250000|sorteer-op-prijsvolgorde-en-prijs” onclick=”window.open(this.href);return false;
19 maart 2016 om 09:44 #18313559Mijn optie zou zijn om lpg/3 in je Volvo te laten zetten ;)
Snel en betrouwbaar op lpg :thumb19 maart 2016 om 20:47 #18313553Dat klinkt niet veelbelovend voor de zafira als echte kilometervreter.. Behalve als er misschien een mooie 2.2 voorbij komt.
Een vectra is toch wel alweer een stuk kleiner en diesel is jammer genoeg nog steeds duurder als gas in Nederland.:D Mijn optie ook. Maar G3 in de volvo kost nieuw, inbouw, grote tank ipv reservewiel, garantie, rdw, de hele boel, etc
iets van 1700-2000 euro?
Daarom zat ik eens te kijken wat er eigenlijk aan G3 auto’s te krijgen is voor die prijs. De zafira leek op zich een hele leuke auto.
Jammer dat er zo weinig pit in zit.
Meestal ook de 1.8’s die te koop staan. van 1200 tot 2000 euro.28 maart 2016 om 10:28 #18313560Als je veel kilometers rijd zou ik voor een Diesel gaan.
29 maart 2016 om 07:12 #18313561Het Omslagpunt van een diesel is nog steeds veel hoger dan een lpg auto als je veel kms maakt.
En doordat diesel niet heel veel goedkoper is als benzine moet je nog steeds steeds enigzins zuinig blijven rijden om dat ook werkelijk te halen. Omdat je de 2keer zo hoge wegenbelasting van een grote diesel auto moet compenseren.
Als je een beetje doortrapt of een diesel hebt met veel pk kom je al snel weer dichtbij benzine auto kosten.
Terwijl je wel elke maand weer die dikke wegenbelasting moet aftikken en zo weer gedwongen wordt die kms dus ook echt te maken.Omdat lpg qua wegenbelasting niet vreselijk veel duurder is als benzine en veel goedkoper is per liter, kan je nog wel eens minder zuinig rijden zonder dat dat veel uitmaakt voor de totale kosten.
http://www.omslagpuntberekening.nl/berekening/” onclick=”window.open(this.href);return false;29 maart 2016 om 11:19 #18313562Mijn persoonlijke mening (heb zelf 5 jaar g3 gas greden). Blijf van Gas af als je veel km maakt pak diesel. Diesel is in alle opzichten betrouwbaarder en uiteindelijk toch goedkoper dan Gas in eerste instantie lijkt. Heb zelf met g3 gas alleen maar problemen gehad. Zelfs na een complete nieuw ruil motor na 180.000KM weer kapot. Het enige wat leuk is het tanken aan de pomp maar daar blijft het ook bij. De kosten wat ik al die tijd gehad had qua afstellen niet lekker lopen, gek van te worden. Daarna heb ik een astra G 2.0 diesel gehad en ruim 2 ton zelf verder mee gereden nooit geen problemen gehad mijn astra G diesel was velen malen goedkoper per jaar en rijdt zonder problemen. Toen ik de diesel heb weg gedaan omdat ik niet meer voldoende kms reed had de Astra G ruim 320.XXXKM gelopen zonder problemen. (Had hem zelfs gechippted).
29 maart 2016 om 16:23 #18313563DAT is inderdaad een heel goed punt. :thumb Betrouwbaarheid ten opzichte van diesel is zeker een issue.
Wij hebben in de familie ook altijd diesel gereden. Tonnen op meerdere vw passat’s van oud naar nieuwer gezet met mijn vader. Laatste uit 94 ging weg met 7 ton. En nu alweer bijna 5 ton op de audi a6, 2,5 v6 waar mijn moeder nu nog in rijdt. Allemaal gekocht met zo 2 ton erop. En maar gaan die dingen.Deze Volvo motoren hebben onderhand wel bewezen dat ze het goed op lpg doen. En er zijn vele ervaringen op volvo fora van mensen die echt al tonnen zonder problemen rijden. Mits het onderhoud bijgehouden wordt..
Maar toch..
Ik ben er onderhand dan ook wel uit dat als ik lpg zou nemen, dat ik het helemaal nieuw laat inbouwen bij een goed en in de volvo wereld bekend bedrijf.
Ik ben ook al langs een daarvan geweest. Lunetten in de Bilt was dat.
Die heeft me alles laten zien, uitgelegd en beschreven. 3 jaar garantie.
wel 1999 euro.. :cryDe hele ontsteking van deze volvo is nu net nieuw van bosch. vrij nieuwe irridium ngk bougies, Injectorrubbers en vacuumslangen vervangen. Net weer nieuwe vol syntheet olie. En dat is alleen nog maar aan de motor.
Als het ooit moest.. Dan is het nu wel.
Volgende maand met de meivakantie alweer 3500 kilometer rijden. Dat is alweer een tiende van de inbouwkosten aan peut terugverdiend als ik dat op lpg zou doen..Echt klote dat de wegenbelasting voor diesel zo hoog is in Nederland anders had ik sowieso allang een of andere dikke diesel..
Nog maar weer eens marktplaats op wat er aan diesel is.. :sleeping
29 maart 2016 om 20:58 #18313564Moet je wel een Volvo met Volvo motor hebben en niet met een Renault Ford of Mitsubishi motor.
LPG op een 1e en 2e Generatie opel 16klepper is ook geen probleem, meerdere hier gehad met dik 4ton erop zonder ooit de kop erop gehad.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
30 maart 2016 om 06:44 #18313565Meer volvo dan deze b5204t wordt het bijna niet welke 850 benzinemotor is er niet van volvo dan? Dacht dat daar alleen maar volvo 5cilinders in zaten.
30 maart 2016 om 06:55 #18313566850 is alles volvo inderdaad.
De Renault / Ford / Mitsubishi motoren zitten in de kleinere Volvo’s.
Tot voor kort.
De nieuwe v70 s80 etc etc zijn mooi voorzien van PSA en Ford motoren.
Iets met D2 D3 / T2 T3verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
30 maart 2016 om 18:39 #18313567Ah de oudere s/v40’s enzo ja. Die zie je ook niet heel veel op hoge km standen met lpg nee.
Ik reed vandaag achter een signum v6 3.0 diesel.
Niet perse deze maar zoiets vind ik toch wel erg mooi!
http://link.marktplaats.nl/m1031574811″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Meeste hebben ook nog veel opties.
177pk. 6bak. Is dat trouwens DE typische 6bak (m32?) die problemen kan hebben?
Ik vond het alleen door de ronde vormen een beetje moeilijk in te schatten hoe groot ze van binnen werkelijk zijn.
Misschien ga ik er even 1 ergens proefrijden.14 april 2016 om 10:59 #18313568Ben bang als je nu een Volvo 850 station hebt dat de Signum veel te klein voor je is. Want de nieuwe auto’s zijn allemaal niet meer zo ruim van de binnenkant. Jouw Volvo 850 heeft een zee van ruimte.
17 april 2016 om 18:47 #18313569Heb zelf anderhalf jaar in een 1.8 uit 2002 gereden, met de caravan naar Kroatië geweest. Deze toch verkocht, en nu een paar maanden een 2.2 benzine in bezit, ook uit 2002. Wat een genot! En wat een verschil met de caravan!
Mvg Peter
17 april 2016 om 21:18 #18313570Tja….Heb zelf al jaren een zeer onbetrouwbare 2.2 Zafira A ;-)….en daarvoor de 1.8 met een long-range bak (reed niet verkeerd overigens)
De 2.2 is een heerlijke motor (niet echt heel zuinig, maar wat verwacht je ook; de Zafira heeft de aerodynamica van een zeecontainer)
Weet dat je het oliepeil goed op de max moet houden en bij voorkeur een 2.2 ná 2001/2002 koopt deze zijn meestal wel voorzien van de modificatie op de oliedruppelaar van de distributie….motor wat aandacht geven en dan kan die jaren mee….Suc6 (en oja….zelf heb ik er ook nog regelmatig een zware Fendt 5,10 meter er achter gehad en je kan alle versnellingen gewoon gebruiken)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.