kent iemand deze tigra?

Forumindex Forums Modellen Tigra kent iemand deze tigra?

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    klavertigra

hallo
      ik heb sinds eergister een opel tigra gekocht. stond in de advertentie 1.4 maar eenmaal daar een proefrit gemaakt en vond hem tog iets te snel voor een 1.4. omdat hij voor de rest helemaal goed was en redelijk netjes toch gekocht. thuis naar een vriend gegaan die het 1 en ander van opels weet en die heeft mij verteld dat er een 2.0 16v in ligt. had wel zelf al gezien dat hij een olie koeler had en een spaghettie spruitstuk. hier een paar foto’s.

ik hoor het wel :D

gertjuh1968

welkom op het forum,
        klopt er ligt een 2 liter 16 klepper in.
        wat staat er op het kenteken ?
        ik ken deze auto niet

klavertigra

op de papieren staat gewoon 1.4

PyroNiels

Is inderdaad een 2 liter :) Auto komt me bekend voor, weet het alleen niet zeker meer. (Vooral die achterbumper komt bekend voor). Volgens mij is de oud eigenaar wel eens bij ons aangemeld geweest.

Van welk jaar is de auto? Afhankelijk hiervan kan het erg goedkoop/simpel zijn om de 2 liter op kenteken te krijgen.

joop1970
            Deelnemer

Komt uit 95 volgens de kentekencheck, zal niet duur zijn om hem om te keuren.

gertjuh1968

raar dat de auto niet is omgekeurd.

heb ff gezocht op internet;
                als je cilinderaantal gelijk blijft, en je vermogenswinst niet meer dan 40% toenemen.
                hoef je hem niet te laten omkeuren.

ik weet niet of dit klopt.

RISL
                Moderator

Inderdaad een C20XE die er in ligt.
                  Maar als je er pas na aankoop achter komt, vind ik dat je niet erg hebt opgelet of je hebt verdiept in de auto.

Voor hetzelfde geldt is het andersom, denk je een 2-liter te kopen en blijf je zitten met een 1400.

klavertigra

ja maar we gingen kijken voor een 1.4 en toen ik onder de kap keek wist ik gwn zeker dat het geen 1.4 was maar sneller als een 1.4 en hij liep wel goed dus daarom heb ik hem tog meegenomen en later geinformeerd en zelf vind ik de tigra ook erg mooi! maar wat zijn de grootste punten van dit blok waar je goed op moet letten met onderhoud en slijtage etc.

gertjuh1968

je olie pijl in de gaten houden.

heb je de tig bij een garage weg of bij een particulier ?

klavertigra

particulier heb em gerolen voor me 106 1.0 :P

PyroNiels

Eventjes naar de rdw kachelen met je papieren, en om laten keuren.
                          Bij een auto van de leeftijd kost dat iets van 80 euro, dan rijd je tenminste legaal en verzekerd rond!
                          (Rijd je nu iemand aan dan ben je niet verzekerd, klinkt als : “wie gaat dat nou onderzoeken.” Geloof mij maar als jij iemand invalide rijd, al ben je zelf niet schuldig, wordt er tot op het laatste boutje gekeken naar je auto.)

Heb je dan dit blok erin liggen zonder keuring, staat het gelijk aan onverzekerd rond rijden want de verzekering zal niét uitkeren.

Bu5t3d

ja idd beter even om laten keuren.

maar verder wel een nette auto zo te zien :D

miraltje
                            Deelnemer

de her/om keuring is “gemakkelijker” voor motor swap gemaakt,echter verzekeringstechnisch is daarmee moeilijker gemaakt (lees als onverzekert zijn) dit geldt ook voor een algemene verkeerscontrole,indien de motorinhoud niet overeenkomt met de autopapieren wordt de auto in beslag genomen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.