Kenmerken van het lopen op 3 cilinders of minder?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Kenmerken van het lopen op 3 cilinders of minder?

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Anoniem

Hallo Allen,

Ik lees hier wel vaker, dat mensen het probleem hebben, dat de auto maar op drie cilinders rijdt.
      Mijn Opel Vectra B1 1998 2.0I rijdt volgens mij prima, maar hoe merk je dat de auto op drie (of minder) cilinders rijdt ?
      Heb je dan gewoon kracht verlies, of een melding op het dashboard, of schokken, of………
      Dit is dus gewoon een vraag uit interesse…auto van mij rijdt prima…

Alvast bedankt voor de info..

Stefan

Opeltje17
      Deelnemer

[youtube:ajclgw4s]http://www.youtube.com/watch?v=5U5R-9NORy8[/youtube:ajclgw4s]

Kijk dat filmpje maar eens is toevallig ook een opel, je hoort duidelijk dat hij op 3 cilinders loopt.

Je ziet het ook aan de hand van het schudden, en je merkt het ook met rijden, lampje op het dashboard kan branden hoeft niet licht er maar net aan wat voor probleem het is.

RISL
        Moderator

Graag een informatieve topictitel maken. Hierdoor kunnen anderen gemakkelijker jouw topic vinden en krijg jij ook meer reacties.

wim-v6
          Deelnemer

Merk je zowel in het vermogen, als geluid, als motortrillingen..

haha op het filmpje met die open uitlaat klinkt ie nog best lekker zo, lijkt wel een stationaire diesel haha…

Willem

dappie
            Deelnemer

rij maar eens in daihatsu cuore 850/3cilinder, dan weet je hoe het klinkt en rijd. :D

wim-v6
              Deelnemer

Dat voelt een nog een stuk geciviliseerder als een 4cilinder die een cilinder mist, en die kleine krengen zijn nog Rap ook..

Willem

Anoniem

Ik stelde de vraag met een achterliggende gedachte.
                  Als namelijk mijn auto stationair loopt, bijv. wanneer ik stilsta voor een verkeerslicht, dan “schommelt” de auto een beetje.
                  Je voelt de auto een beetje “wiebelen” in stationair…net of hij parkinson light heeft.
                  Ik heb niet de indruk dat ik minder vermogen heb…hij schokt of stottert niet, geen lampjes op het dashboard…geen gekke dingen, maar alleen bij stationair dat schommelen.
                  Het is niet dat je na een tijdje stationair, zeeziek uit de auto stapt, maar je voelt het wel.
                  Wanneer ik gas geef en rijd, heb ik nergens last van.

Iemand enig idee ?

Stefan

wim-v6
                  Deelnemer

Staat een How-TO in het Hansleidingen en instructies gedeelte van de forum, onder de kop 4cilinder benzine motoren, van hoe te Reinigen gasklep, en opboren carterventilatie gaatje op de gasklep..

Voer deze uit, en je motortje zal weer als vanouds stationair draaien.

Willem

Anoniem

O.k. Willem.
                      Wat zouden wij leken zonder jou moeten :wors
                      Heb even gewacht op wat schappelijker temperaturen buiten, om dit te gaan doen.
                      Het ziet ernaar uit, dat dat nu eindelijk gaat gebeuren, dus is dit de eerstvolgende klus.
                      Ik heb de how-to gelezen, en geprint..lijkt me niet al te moeilijk…zelfs niet voor zo’n sukkel als ik.

Bedankt weer voor de info.

Groet,
                      Stefan

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.