Forumindex › Forums › Modellen › Manta › keerring shakelbak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 augustus 2010 om 15:47 #17225250
Gisteren heb ik meegedaan aan een oldtimer rit in voorthuizen. Dit was tevens het eerste ritje dat de manta weer gereden heeft. Er was alleen 1 probleem, de keerring van de versnellingsbak lag eruit. Maar daar kun je opzich gewoon mee rijden. Nu konden wij alleen halverwege de rit niet meer schakelen en hebben de rit in de 3e versnelling uit gereden. Nu ga ik vanavond kijken of het misschien komt doordat de kopplingskabel misschien niet strak genoeg heeft gestaan. maar nu moet alsnog de keerring vervangen worden. Moet hiervoor de versnellingsbak gedemonteerd worden of zou je er vanaf de aandrijfas bij kunnen?
Alvast bedankt.
27 augustus 2010 om 15:50 #17720145aandrijfas er ff af, en vervangen maar.
schroefjes in de oude draaien,
vervolgens met tang daaraan trekken,
wat wrikken,
LOS!met monteren geen schroevjes gebruiken he :D
27 augustus 2010 om 15:54 #17720146haha nee met monteren niet idd.
Maar zoals ik had uitgelegd, maakt het niet uit dat ik met een lekke keerring ben gaan rijden? Want hij lekte natuurlijk wel aardig maar dit heeft lijkt mij niks te maken met het schakel probleem?
27 augustus 2010 om 16:00 #17720147verwacht dat je nu alle olie gewoon kwijt bent….
t kan schadelijk zijn, maar hoeft niet altijd..
met wat geluk is het bijvullen.. keering vernieuwen… en gaan :D27 augustus 2010 om 20:01 #17720148ik heb hier nog wel een paar keeringen liggen emile
27 augustus 2010 om 20:05 #17720149Als die keerring d’r uit is zou ik zowiezo niet meer rijden.
Ik ben eens het afsluitplaatje verloren uit de cardan waar die uit de
bak gaat. Olie weg en veel lawaai uit de bak.
Wagen gedépaneerd naar huis.
Maar na olie opgieten en cardan te repareren zonder problemen
nog jaren gereden.27 augustus 2010 om 21:34 #17720150uitgaande heb ik ook bij GJ vandaan gehaald:wors
28 augustus 2010 om 12:53 #17720151Voordat ik een nieuwe keerring erin doet, wil ik hem eerst goed hebben schakelen.
Ik heb de koppeling even goed afgesteld. Hij doet het wel beter maar hij schuift in zun 2 de tandwielen niet goed in elkaar. en in zun 1 schiet hij er soms uit..
Is er een afstel mogelijkheid?
Alvast bedanktking:king:
28 augustus 2010 om 15:23 #17720152origineel gepost door opelclanermelo
ik heb hier nog wel een paar keeringen liggen emilenou kosten die krengen bij jou dan ???
mot er nog 2 hebben :D
28 augustus 2010 om 15:52 #17720153Zo ik heb een andere schakel bak geregeld via via. Alleen zag later dat het een andere bak was. Er staat R25 op. met deze code:90342346199.
Degene bij wie ik hem kon ophalen vertelde mij dat deze pas was te maken voor mijn blok. Weet iemand daar meer vanaf?
Groeten!
28 augustus 2010 om 16:08 #17720154Uiteindelijk is alles pas te maken…
Wat voor blok heb je erin liggen?
28 augustus 2010 om 16:40 #17720155Ik heb een 2.0 injectie en volgens mij is deze bak voor de omega als ik het goed heb.
28 augustus 2010 om 17:35 #17720156als de startmotor maar aan de goeie kant zit (kan bij een r25 links en rechts zitten )
dan past het bij een b28 augustus 2010 om 17:52 #17720157was daar de aandrijfas niet anders van?
28 augustus 2010 om 18:11 #17720158aandrijfas zeker
maar het is idd makkelijk als de startmotor aan de goede kant zit anders gaat hij helemaal niet passen
28 augustus 2010 om 18:36 #17720159volgens mij past hij er wel onder alleen zit ik met de aansluiting op de aandrijfas idd.
29 augustus 2010 om 06:38 #17720160als je nu een manta 5 bak hebt (240 getrag), past die van een omega wel op je blok, maar de pook moet je dan ombouwen, en een tussenas maken, incl een schuifstuk, dus een andere 240 kopen is handiger.
en als je eerst zorgt der er weer olie in de oude zit incl een nieuwe keering, kan je eerst kijken of je probleem verholpen is, want zoals al verteld hierboven, zonder olie kan je een bak kosten, maar hoeft niet, keering kost niet de hoofdprijs en olie ook niet, en is binnen een dagdeel wel te regelen, zelfs voor jouw wel denk ik.
en als de bak wel stuk is, kan je alsnog een goed passende bak regelen29 augustus 2010 om 07:33 #17720161origineel gepost door Ghanz
origineel gepost door opelclanermelo
ik heb hier nog wel een paar keeringen liggen emilenou kosten die krengen bij jou dan ???
mot er nog 2 hebben :D
3.50 bij de gemiddelde keerringen leverancier. Bij opel betaal je 30.00 meer
29 augustus 2010 om 07:56 #17720162die van gj zijn dubbel lips ofzo
ik heb ze hier ook nog liggen moeten er ooit eens in,maar tyd he29 augustus 2010 om 09:01 #17720163origineel gepost door 2000
origineel gepost door Ghanz
origineel gepost door opelclanermelo
ik heb hier nog wel een paar keeringen liggen emilenou kosten die krengen bij jou dan ???
mot er nog 2 hebben :D
3.50 bij de gemiddelde keerringen leverancier. Bij opel betaal je 30.00 meer
ja dat weet ik. maar die van de gemiddelde keerringleverancier was bij mij eens de verkeerde…
of niet juist passend. dus die niet weer :D29 augustus 2010 om 09:07 #17720164gj is er ook niet duur mee
29 augustus 2010 om 10:44 #17720165origineel gepost door gt/w
als je nu een manta 5 bak hebt (240 getrag), past die van een omega wel op je blok, maar de pook moet je dan ombouwen, en een tussenas maken, incl een schuifstuk, dus een andere 240 kopen is handiger.
en als je eerst zorgt der er weer olie in de oude zit incl een nieuwe keering, kan je eerst kijken of je probleem verholpen is, want zoals al verteld hierboven, zonder olie kan je een bak kosten, maar hoeft niet, keering kost niet de hoofdprijs en olie ook niet, en is binnen een dagdeel wel te regelen, zelfs voor jouw wel denk ik.
en als de bak wel stuk is, kan je alsnog een goed passende bak regelenOke bedankt, maar deze bak hoef ik niet uit te testen want hij is gewoon kapot. Wat misshcien ook een mogelijkheid is, is het achterste gedeelte van de getrag 240 eraf halen en deze over zetten op de R25 bak van de omega. dan is het probleem voor de aansluiting voor de aandrijfas ook gelijk verholpen. Is dit mogelijk?
29 augustus 2010 om 10:52 #17720166nee dat kun je wel vergeten.
als je verstandig bent koop je een andere 240.
das toch vele malen logischer, handiger en goedkoper…29 augustus 2010 om 11:53 #17720167origineel gepost door Ghanz
origineel gepost door 2000
origineel gepost door Ghanz
origineel gepost door opelclanermelo
ik heb hier nog wel een paar keeringen liggen emilenou kosten die krengen bij jou dan ???
mot er nog 2 hebben :D
3.50 bij de gemiddelde keerringen leverancier. Bij opel betaal je 30.00 meer
ja dat weet ik. maar die van de gemiddelde keerringleverancier was bij mij eens de verkeerde…
of niet juist passend. dus die niet weer :DKlopt juiste maatvoering is idd wel eens een probleem bij die keeringen
ik heb ze liggen idd dubbellips om inslijten van de keering op de aandrijfas op te lossen want vroeger deden ze bij het vervangen van de keering er een shim tussen om de plek van de lip te veranderen nou met deze dubbele lip hoeft dat niet meer
kosten zijn incl verzenden binnen NL €7,50
29 augustus 2010 om 12:10 #17720168euw.. das wel helderweg goedkoper als wat ik besteld heb hahahaha
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.