Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Keerring oliepomp
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 september 2011 om 08:31 #17241396
Ik wil mijn keerring vervangen van de krukas aan de oliepomp zijde.
Maar ik heb nog een oud type krukas (dun) en de keerring bij de opeldealer is niet goed , nl de afmetingen zijn 50-38-8mm
Ik heb de krukas gemeten en die heeft een dikte van 27mm
Dus zou ik 50-27-8 moeten hebben .
Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand waar ik de keerring kan halen ?
Mvg dennis13 september 2011 om 16:31 #17919034Is zo te horen een XEV keerring die jij nodig hebt…
Bij mijn krukas (lichte versie van de eerste XE blokken) zat er een bus om de krukas die de juiste buitenmaat had. Zo kan je altijd als die slijt hem vervangen zonder dat je aan de krukas hoeft te kloten…
13 september 2011 om 18:35 #17919035hmm ik heb ook een oud type lichte krukas.
de oliepomp is kapotgelopen en heb deze vervangen.
nu denk ik dat als er een busje zou zitten dat ik deze met de pomp heb weggegooid .
dus moet ik zon busje gaan zoeken denk ik…13 september 2011 om 18:40 #17919036Ik had een XEV oliepomp gekocht en moest de keerring ervan vervangen omdat het gat juist te klein was.
Lijkt me nog best lastig om aan die bus te komen, anders misschien eentje laten draaien ergens. Hier in Hilversum laat ik dat soort dingen wel eens doen bij een bedrijfje dat pompen reviseert. Die vent doet echt alles voor je….
13 september 2011 om 19:32 #17919037Oke en weet je toevallig de lengte?
Misschien een stomme vraag maar hoe kan het dan afsluiten als er geen afsluiting tussen zit?13 september 2011 om 19:45 #17919038@st3nnis wrote:
Oke en weet je toevallig de lengte?
Misschien een stomme vraag maar hoe kan het dan afsluiten als er geen afsluiting tussen zit?Nee, lengte weet ik zo niet, sorry…
Ik heb me precies dat zelfde afgevraagd, maar schijnbaar gaat dat goed… mijne lekt in elk geval niet…
13 september 2011 om 20:14 #17919039dat wordt dus klote om zon ring te vinden idd.of om de juiste maat te vinden.
13 september 2011 om 20:22 #17919040Kan er weinig over vinden ook…
Alleen een plaatje…
13 september 2011 om 20:34 #17919041iig superbedankt !weet ik waarnaar ik moet zoeken ongeveer :P
13 september 2011 om 20:53 #17919042Heb nog even de vraag bij wat vrienden op een Engels forum neergelegd….
13 september 2011 om 21:37 #17919043zo een bus heb ik nog wel liggen mocht je er nog 1 zoeken
14 september 2011 om 10:15 #17919044Poehhh ja…ik had ook een bus op mn oude oliepomp.
Die moest je overzetten. Hij dicht hem gewoon af op de keerring en verder niet…
Dat ding zet je namelijk met de krukasbout vast op de krukas. Gebeurt verder niets mee.Je kan volgens mij ook niet een universele keerring halen die hem wel afsluit want waar die ring normaal gesproken zit is toch niet perfect rond?
Je moet op je carterpan ook 2 gaten uitboren he…
Xevpomp heeft m8 boutgaatjes op dat punt.
14 september 2011 om 10:34 #17919045nee er is geen keerring in die maat te krijgen
27-50-8 zou ik moeten hebben en het is allemaal 26 of 28 mm inwendig.
Maar hopelijk kan otdh mij helpen.
gr Dennis14 september 2011 om 10:40 #17919046ah das balen.
Maar je hebt iig weer wat geleerd :P nooit je oude spul weg gooien voordat je het nieuwe werkend hebt :jerry14 september 2011 om 11:18 #17919047@Fearless wrote:
Je moet op je carterpan ook 2 gaten uitboren he…
Xevpomp heeft m8 boutgaatjes op dat punt.
Nee, hoeft niet, je kan gewoon langere M6 door en door monteren met een moertje er achter….
14 september 2011 om 11:44 #17919048Als iemand nou voor de volledigheid van dit onderwerpje even de dikte van die bus kan meten dan is dat ook duidelijk, mocht er in de toekomst ooit eentje op maat gemaakt moeten worden….
14 september 2011 om 15:33 #17919049ik ga zo naar mn beunhok, meet m ff op, en neem er zoiezo 1 mee naar huis…
heb dr nog wel meer ook volgensmij
14 september 2011 om 16:54 #1791905014 september 2011 om 17:31 #17919033‘t is maar hoe je het bekijkt, ik vind het juist wel netjes als je niet in je carterpan hoeft te boren, want dat betekent ook dat je de gaten in je pakking groter moet gaan maken… (met alle kans op lekkerij)
Heb zelf trouwens netjes draadbussen in mijn oliepomp geperst voor M6, maar da’s dus niet persé nodig….
16 september 2011 om 06:06 #17919052@ st3nnis: Op die foto die is geplaats, zie je die bus in de keerring zitten.
En die bus is trouwens gewoon bij de dealer te bestellen, onderdeelnummer 614780.
Die bus maakt als het ware je krukas dikker zodat de keerring wel past. Je krukas gaat dus met deze bus van 27 naar 38mm en daar gaat zoals ook op de foto is te zien, je keerring weer omheen.
Heb hem namelijk zelf ook al eens vv omdat
1 of andere beunhaas die keerring als eens vv had, maar dit alleen met een parkertje had gedaan en daardoor de bus beschadigt had. Nieuwe bus en weer een nieuwe keerring en toen was het spul dicht.succes
24 september 2011 om 05:49 #17919053oke , als het goed is stuurt odth hem op .
Maar bij de dealer op de exploded view in hun pc stond hier niks over in , alleen 1 type keerring.
in ieder geval bedankt voor de info!24 september 2011 om 07:10 #17919051Klopt, er is ook eigenlijk maar een type keerring. Alleen de XEV heeft een kleiner gat in het midden. Maar voor zover ik weet is C20LET en Z20LET en C20XE identiek.
Ik denk dat ze voor die bus misschien wel op een andere exploded view moeten kijken, die van de krukas en niet van de oliepomp assemblage….
3 oktober 2011 om 21:31 #17919054Gelukkig goed nieuws !
Ik heb de ring toch nog gevonden thuis!
Ik had hem een beetje verstopt :swear maar gelukkig lag deze bij nog wat andere deeltjes van de oude pomp :)
de lengte van de ring is 13 mm , en de dikte is 50-38 (bui-bin)
Odth ,je hoeft hem dus niet op te sturen.
gr Dennis4 oktober 2011 om 04:52 #17919055uhm ik bedoel de ring is 27-38 dik, en lengte 13mm
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.