Keering Manta B1

Forumindex Forums Modellen Manta Keering Manta B1

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Paul GSi 16V
    Deelnemer

Hoe kom ik aan een pignonkeering voor mijn achteras van m’n Manta B1?? In de aftermarketsale zijn ze volgens mij niet te krijgen. Iemand trouwens een idee of er verschillen zitten in deze keeringen ivm verhoudingen/overbrengingen van de achterassen?

HOT ROD
      Deelnemer

welke maat is die keerring?

Paul GSi 16V
        Deelnemer

Heb ff gemeten en volgens mij is de binnendiameter 5,5 cm en de buitendiameter 7,3 cm. Verder staan op de keering nog een aantal nr’s.

52-72-10
          BAADRRX3
          3461791

HOT ROD
          Deelnemer

Zo zie je maar dat meten een hele kunst is want als er op de keerring 52-72-10 staat wil dat zeggen dat de binnen diameter 52mm is, de buiten diameter 72mm en de hoogte 10mm is.
            Afijn, ga naar http://www.detechnoshop.nl klik op “lagers en oliekeerringen” en kies bij “soort lager” : ä. oliekeerring” dan kies je bij “d=asgat” voor 52mm en dan zie je er twee staan.
            52x72x10 R en de 52x72x10 RP. De laatste is met stoflip. De prijs is €1,95 of €2,04 ex. BTW en verzendkosten. De verzendkosten is meestal enveloppekosten. Totaal komt dus op zo’n €4,-

NBR rubber kan tot ongeveer 100 graden Celsius dus dat lijkt me voldoende. Zou je toch bv. een Viton (bruikbaar tot 200 graden Celsius) keerring of een andere uitvoering willen hebben dan moet je ze even mailen want vaak kunnen ze wel aan andere komen maar staan ze niet altijd in hun bestand. De service is ook super en ze leveren snel voor een goede prijs en daarom bestel ik al vele jaren bij hun.

Paul GSi 16V
            Deelnemer

Hartelijk dank HOT ROD! (goed)meten is weten inderdaad. Mooi dat die nummers erop staan, heb er gelijk eentje besteld vanmorgen..

Nogmaals bedankt voor je reactie en link!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.