Vraag een maatje van me rijd een Mitsubishi Lancer 1.6 16V nu hebben ze bij de garage gezegt dat zijn Kat verwarming stuk zou wezen en dat als hij door rijd zijn 2de kat ook stuk gaat.Als ik Google dan vind ik totaal niets over een Kat verwarming .
Weet iemand of dit wel of niet bestaat ?????
Ik heb het even niet precies voor de geest maar er staat me een gedeelte van het stroomschema van de Calibra bij dat er in sommige landen iets extra’s bij/op/aan de katalysator zit dus zou goed kunnen.
als ik het goed begrepen heb zou dit een flexibel deel moeten wezen wat aan het spruirstuk moet zitten en dus compleet spruitstuk vervangen dient te worden kosten 1100 euro bij de dealer .
heb het zelf niet gezien maar dit is wat me maatje beschrijft.
Kat verwarmen gebeurt door een te rijk mengsel en late ontstekingstijdstip te programmeren bij de koudloop.. eventueel nog de hulp van een secindaire luchtpomp erbij.
een kat gaat ook niet kapot van te lang koud blijven, alleen is de werking van een koude kat minder..
We zijn hier bezig met een Proef we hebben bij een omega de 2e lambda’s na de 2e kats gezet. kijken of dat het probleem oplost, na wat meten doen verwachten we dat het nu storingsloos verdergaat..
Willem
Auteur
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.