Forumindex › Forums › Modellen › Astra › katalysator slopen !!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 juli 2012 om 10:38 #17250165
hoii
zodra mijn astra f gsi terug is van groot onderhoud
ga ik verder met mijn project “vandaar: de vraag
ik ga mijn kat leeg maken ( vind fijner ipv katvervanger)
wat is de beste manier ?
benzine erin ,leegbranden en leeg kloppe met een steel
of met een soort boor leeg boren?
of ?? iemand sugestiesch? reed altijd met een testpijp homemade;-)
grtzz
3 juli 2012 om 10:43 #18043219En hoe doe je dat bij de apk?
3 juli 2012 om 10:49 #18043220Buis erdoorheen rammen, lijkt het van de buitenkant een normale kat.
Succes alleen met je CO meting!3 juli 2012 om 14:35 #18043221Ik heb toen voor mijn mazda een dummy katalisator gekocht voor een paar tientjes nieuw op de duitse ebay, dus vanbuiten lijkt het een kat maar hij is leeg! De keurmeester zei nog, Oh hij heeft er wel een nieuwe kat onder zitten! tot dat hij de co meting deed, toen snel maar ff mijn normale kat er onder gehangen!
3 juli 2012 om 15:50 #18043222@slvstrGsi wrote:
hoii
zodra mijn astra f gsi terug is van groot onderhoud
ga ik verder met mijn project “vandaar: de vraag
ik ga mijn kat leeg maken ( vind fijner ipv katvervanger)
wat is de beste manier ?
benzine erin ,leegbranden en leeg kloppe met een steel
of met een soort boor leeg boren?
of ?? iemand sugestiesch? reed altijd met een testpijp homemade;-)
grtzz
Zoals al gemeld krijg je problemen bij de APK als je met een lege katalysator gaat rijden.
Dan zou je dus moeten vervangen voor een kat die “gevuld” is.Je kunt de katalysator leeg halen door met een lange boor dat honingraatspul in stukken te boren.
het valt er dan stukje bij stukje uit de kat.Rik :)
3 juli 2012 om 15:55 #18043223mijn Kadett gsi c20ne had met katvervanger wel nog een acceptabel co. Het kan dus ;) Altijd met die katvervanger laten keuren.
1 keer ergens anders laten keuren die er meteen over begon te zeiken. Maar na de co test moest ie zijn woorden opeten.
Is het niet ook een leeftijd ding? die kadett was uit 91. Jouw astra is van?Ja gewoon lange boor erdoorheen werken, werkt wel.
3 juli 2012 om 16:03 #18043224thnx!! ja hij is van 1991, volgns mij mag ik kat-loos,
met apk komt het goed dan doe ik een orginele einddemper er onder en komtie er wel door,thnx voor de vele reactie’s!! fijne aaf iedreen
3 juli 2012 om 16:04 #18043225Heeft toch met leeftijd te maken?
Autos ouder als zoveel jaar mogen toch zonder kat rijden? of is dat brood aap verhaal?
Ik wil de mijne ook gaan leeg maken naar de apk.
3 juli 2012 om 16:12 #18043226@slvstrGsi wrote:
thnx!! ja hij is van 1991, volgns mij mag ik kat-loos,
met apk komt het goed dan doe ik een orginele einddemper er onder en komtie er wel door,thnx voor de vele reactie’s!! fijne aaf iedreen
Je zegt “volgens mij”
je moet dit wel zeker weten.
Als op je kenteken na je motrocode “U9” op staat dan moet je wel een werkend kat hebben.
Anders klopt je kentekenbewijs niet meer en dan KAN je gedonder krijgen bij de APK, maar ook bij een grootscheepse politiecontrole.Rik :)
3 juli 2012 om 16:14 #18043227met de apk dan ook je lambda er uit halen, dan mag je een hoog co hebben.
Die kat moet je niet slopen, leveren nog best wat geld op (oudijzer)
Een lege kat klinkt nergens na, dan krijg je een schel metaalgeluid. Dan beter een katvv.
het u9 verhaal is al weer ouderwets. Tegenwoordig wordt daar niet meer naar gekeken. Zit er een lambda sonde onder is het een geregeld systeem en moet er ook een kat op zitten. Als de kat weg is en de lambda is er nog, dan moet ie aan de co eisen voldoen. Dat red je nauwelijks dus dan trek je de lambda los (WEGLATEN EN NIET LATEN ZITTEN!) Dan gelden de regels voor een ongeregeld systeem en mag je co dus een stuk hoger zijn. Stationaire meting, lambdawaarde mag dan ook niet naar gekeken worden.
Dit geld alleen voor auto’s voor een bepaald bouwjaar. Dus gaat niet voor elke auto op.3 juli 2012 om 17:08 #18043228Openslijpen aan bovenzijde, dan het keramiek kapot slaan, alles eruit kloppen en weer dicht lassen.
De las zit dan tegen de bodem van de wagen aan en is bijna niet te zien.Maar het klinkt inderdaad waardeloos en is zonde van het geld.
3 juli 2012 om 17:10 #18043229mn astra f V6 is ook zonder probleem zonder KAT door de keuring gekomen….
als de motor goed is dan kom je er gewoon doorheen… Geen U9 op kenteken,
maar CO was ook netjes rond de .50Ik vind het geluid met katvervanger wel veel mooier dan een lege kat…
3 juli 2012 om 17:46 #18043230Mijn kat is ook leeg, geeft ietsje meer lawaai maar komt prima door de APK.
Maar dit komt door de LPG.Rik :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.