Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Katalysator leegslaan z19dt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 september 2016 om 06:14 #17277852AnoniemLid sinds:
1 January 1970Goedemorgen.
Korte vraag: kan ik zonder problemen de kat leegslaan van mijn z19dt? Maw gaat er geen motorlampje branden?
Ik heb destijds een goed voordeel behaald bij een verstopte kat van een Mondeo. Wil hem daarom ook op de vec toepassen.
vanmiddag sowieso even naar de FIAT voor een egr plaatje :thumb
2 september 2016 om 06:34 #18325759Om welke kat gaat ‘t?
Ik heb de voorkat in de downpipe verwijdert en het DPF leeg gehaald. De kat voor het DPF heb ik laten zitten. Alles sensoren ook nog gewoon aangesloten maar je moet wel e.e.a. wegprogrammeren anders krijg je ge-emmer. Tot op heden bij de APK( nu al 4 jaar op rij)geen enkel probleem met de roetmeeting :agent
Groet jraaf
2 september 2016 om 06:44 #18325760AnoniemLid sinds:
1 January 1970De enige kat waarvan ik persoonlijk weet dat je m leeg kan meppen is de voorste. Nog andere dan? De grote pot zeg maar. DPF heeft die van mij niet. Dat t voor de apk geen problemen geeft is me bekend maar wat moet ik precies weg programmeren?
2 september 2016 om 13:48 #18325761Ah, geen DPF. Mazzelaar king:
In de downpipe bij de ZDTH zit een voorkat en dan nog 1 na het flexstuk voor het dpf.Het dpf weg is het programmeerwerk. De kat in de downpipe dacht ik ook. Die na het flexstuk weet ik niet want die zit er bij mij nog op.
Werd mij ook geadviseerd die juist te behouden van wegen de roetmeting en mogelijk extra stank in de auto :shock:Groet jraaf
3 september 2016 om 17:28 #18325762AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ok dus uit dit verhaal begrijp ik dat ik 2 katalysatoren heb. 1 in de downpipe bij het spruitstuk en nog een onder de auto achter het flexibele stuk. Welke van de twee kan ik het beste verwijderen? Ik wil inderdaad niet teveel stank. De Mondeo meurde ook al aardig maar t rijgenot daarentegen was t waard
Hier een foto wat er onder mijn wagen zou moeten zitten. Gevonden adhv type motor en geen dpf. Nog niet gekeken maar kom er ook niet zo makkelijk onder
Doel is wat meer geluid vanaf de turbo, ietsje meer pk en wat minder verbruik. Dat was wat ik er bij de Mondeo ook uit haalde.
Chippen komt misschien later wel. Ben er over het algemeen tevreden mee.Maar nog even het belangrijkste: als ik het doe gaat er dan wel of niet een storingslampje branden?(lambda gezeur enzo)
3 september 2016 om 17:30 #18325763AnoniemLid sinds:
1 January 1970Zie trouwens net dat de Mondeo er maar 1 had. Het gedeelte vanaf het spruitstuk
4 september 2016 om 09:18 #18325764De eerste heb ik vervangen.
Hiervoor kun je bij KCP of Miltek een vervanging krijgen met draad voor je sensor en geen verdere inhoud. Blaast behoorlijk :puke :thumb Zou max 10 pk extra geven. De 2de heb ik er gewoon mog in vanwege de keuring. Mijn map is er wel op aangepast. Weet niet of dit noodzakelijk is. Kun je telefonisch navragen bij KCP Oisterwijk.Groet jraaf
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.