kapotte slang opel corsa twinport 1.2 ecotec

Forumindex Forums Techniek Ecotec kapotte slang opel corsa twinport 1.2 ecotec

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    corsaatje05

Hallo allemaal,

Sinds enkele minuten lid van jullie forum nav een proleem die zich sinds enkele dagen heeft ontwikkelt.

Ik was gisteren met de auto op pad en sinds een kleine week constateerde ik dat mijn tempratuurmeter richting de 100 graden liep/loopt.
      waarop ik was voorgenomen daarna te kijken bij thuikomst dmv koelvloeistoftank te controleren,echter daar is t toen bij gebleven.

gisteren dus op sjouw met de auto en toen liep de tempratuurmeter weer naar de 100 graden,waarop ik de verwarming voluit en warm heb gedraaid om de motor te koelen,nog gespeculeerd van miss is de termostaat van de auto stuk waardoor de tempratuurmeter steeds oploopt en weer zakt en zo steeds dus heen en weer gaat.

hoe dan ook,gisteren kwam ik erachter dat ik ijna alle vloeistof kwijt was uit mijn kvs tankje,dus deze bijgevuld waardoor alles weer normaal werkte,zelfs de vloeistof was bij thuiskomst nog keurig op pijl,vanmorgen was deze iets gezakt waardoor ik een kleine half liter heb bijgevuld,mee gereden en er leek niks aan te mankeren.
      tot ik druppels op de oprit zag die met mijn auto mee waren gedruppeld,gekeken onder de motorkap en zag dus vloeistof wegdruppen.
      niks te zien aan de auto onder de kap opzich totdat ik zonet op onderzoek ben uit gegaan,en erachter kwam dat 1 van de kabels finaal bij t blok is afgebroken, in 1 oogopslag leek er niks mis met de slang totdat ik eraan kwam en deze gewoon recht op de punt ruste die naar t blok/in het blok gaat toen ik hieraan kwam en voelde kwam ik er dus achter dat de slang los zat en puur ruste op de aansluiting.

Nu kan ik nergens info vinden hoe de slang heet die van de caberateur naar t blok gaat en die dus verbonden is met mijn expantsievat van de koelvloeistoftank.

vanmorgen had ik al gebeld met de plaatselijke dealer echter was er vandaag geen monteur aanwezig waardoor ik de komende 2 dagen niet met de auto weg kan :( en het probleem in de tussentijd ook niet opgelost kan worden :(
      wie oh wie weet wat ik bedoel en wat de kosten zullen bedragen van t vervangen van zon slang?

alvast bedankt.
      ik heb overigens foto`s van dit probleem gemaakt onder de motorkap,sommige foto`s zijn op de kop sorry

Uploaded with

[/img]

wim-v6
      Deelnemer

1e, Slang: Dat is de koelslang welke vanaf de waterpomp naar de Gasklep loopt..

2e, afgebroken pijpje: zit op de waterpomp, deze zal vervangen moeten worden..
        Willem

corsaatje05

hallo willem,

bedankt voor je reactie,weet je ook wat dit ongeveer kost? en op basis van mijn verhaal zou er dan ook schade aan de motor of andere delen van de motor/auto (hebben) kunnen ontstaan?

en hoe kan het dat de slang op dat punt heeft begeven,inprincipe is hij bij de aansluitpunt lek gegaan terwijl het mij gebruikelijker lijkt dat dit ergens in de slang voor de eind punten is dus zegmaar meer t midden enz maar niet dus de aanhechtingen zelf.
          (wat kan de oorzaak zijn als dit een ongebruikelijke breuk/lekkage is?)

auto is niet in de rode zone geweest,ik vroeg me af of ik de slang zelf kan vervangen,alleen weet ik niet of de aansluiting van de slang naar de waterpomp en de gasklep tap draad is of dat t kunstoffen aansluitingen zijn die ik zelf eenvoudig zonder hak en breekwerk kan verwijderen en een nieuwe slang bevestigen.

als ik de slang zelf vervang wat komt er dan allemaal bij kijken,wat moet ik allemaal verwijderen voor ik deze slang kan vervangen,en watvoor extra handelingen moet ik doen om geen schade erbij te krijgen in de motor.

alvast bedankt voor alle reacties.

Corsa_GSi
          Deelnemer

Ik zou die riem ook laten vervangen, als daar ook water over is gelopen.

syl-astra

wat je ook kunt doen is uit boren en draad in tappen en dan een slang pilaar in schroeven
              of uit boren en koperen pijpje in tikken
              weet alleen niet hoe handig je bent

wim-v6
              Deelnemer

Deze heeft geen distri riem, maar een ketting

Willem

corsaatje05

de riem die zichtbaar is zal wrs stuurbekrachtingsriem zijn,want de auto heeft id een ketting.
                  ik zelf ben niet zo handig,bovendien wil ik ook geen schade veroorzaken bij gebrek aan kennis en ervaring op dat vlak.

hebben jullie enig idee hoelang t werk is voor een garage en wat ongeveer de kosten kunnen bedragen?

alvast bedankt

mvolkerink
                  Deelnemer

Je kunt bij de Opel dealer een los (koperen) pijpje krijgen die weer in het gat in de waterpomp gedraaid kan worden. (wel eerst de resten van het plastic pijpje er uit boren natuurlijk)
                    Gevolgschade kun je, als de motor nu nog goed loopt, pas constateren als je het koelsysteem opnieuw hebt afgevuld. Dan kun je een koppakkingtest doen om te kijken of de motor niet te heet is geweest

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.