Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › kapotte distributieketting
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 augustus 2013 om 10:34 #17259985
Mijn Opel Vectra van 2008 met 125000 km op de teller heeft een kapotte distributieketting. Na 2 weken te moeten wachten op Opel Nederland op de coulance regeling komt men met een voorstel dat men 20% van de factuur wil betalen. De dealer zegt dat er een nieuwe ruilmotor in moet en dat dit al met al ongeveer 6000,- euro moet gaan kosten. Ook de dealer betaald 20% en dus moet ik zelf 3600,- euro betalen voor iets waar ik nets aan kan doen. De auto is altijd dealer onderhouden. Kan iemand mij advies geven wat ik hier moet doen want ik heb het gevoel dat zowel de dealer maar vooral Opel Nederland mij gigantisch lopen te flessen hier.
Groet,
Peter
15 augustus 2013 om 11:02 #18166935Hoe lang heb je de vectra, dus eigenlijk: had je nog garantie? Ik weet dat de eerste vectra c’s dit als kwaal hadden, maar één uit 2008 heb ik nog niet gehoord.
15 augustus 2013 om 11:07 #18166936Vectra is nieuw gekocht bij de dealer op 18 juni 2008. Volgens de dealer geen garantie meer dit was 2 jaar of soms 5 jaar.
15 augustus 2013 om 11:14 #18166937mijn moeders auto ook een 2.2 vectra C een van de laatste modellen , bij 40000 km ketting kapot gegaan met als gevolg motor kapot (krassen in de cilinders ed) gelukkig nog in de garantie dus helemaal geen probleem mee gehad met het laten repareren.
het enige wat je in het vervolg er aan kan doen is vroegtijdig olie laten verversen en ook door goede olie , laten we dus zeggen ipv 30000km of een jaar , elke 15000km of 6 maanden nu
15 augustus 2013 om 11:15 #18166938Een auto die ruim 5 jaar oud is.
Ik kan mij voorstellen dat ze dan geen garantie meer geven op de motor.
Je maakt een kans als je kan aantonen dat dit een fout van Opel is (fabricage of onderhoud), anders zie ik geen mogelijkheden.
Overigens zou ik de slopers een bellen of ze een ruilmotor hebben. € 6.000,- is wel heel veel geld.
15 augustus 2013 om 11:27 #18166933Voor een ruilmotor ben ik bezig om te kijken van hoe en wat en olie laten verversen gebeurt al. Zoals ik zei dat de auto bij de dealer onderhouden wordt. Vraag me allen wel af als men bij een grote beurt ook kijkt of er nog genoeg spannin staat op de ketting, volgens de dealer is er moeilijk bij de ketting te komen en wordt dit daarom niet gedaa. Vreemd lijkt mij
15 augustus 2013 om 11:27 #181669346000 euro is opzich geen gekke prijs bij de dealer, ik hoor dat wel vaker. Neemt niet weg dat het een gigantische hoeveelheid geld is.
Ik zou klein gunnewiek bellen voor een ruilmotor en een universele garage zoeken.15 augustus 2013 om 13:04 #18166939@pleem68 wrote:
Voor een ruilmotor ben ik bezig om te kijken van hoe en wat en olie laten verversen gebeurt al. Zoals ik zei dat de auto bij de dealer onderhouden wordt. Vraag me allen wel af als men bij een grote beurt ook kijkt of er nog genoeg spannin staat op de ketting, volgens de dealer is er moeilijk bij de ketting te komen en wordt dit daarom niet gedaa. Vreemd lijkt mij
Als bij het takenpakket van de grote beurt volgens Opel een controle hoort van de kettngspanning, dan zit jouw dealer fout.
15 augustus 2013 om 13:30 #18166940@pleem68 wrote:
Voor een ruilmotor ben ik bezig om te kijken van hoe en wat en olie laten verversen gebeurt al. Zoals ik zei dat de auto bij de dealer onderhouden wordt. Vraag me allen wel af als men bij een grote beurt ook kijkt of er nog genoeg spannin staat op de ketting, volgens de dealer is er moeilijk bij de ketting te komen en wordt dit daarom niet gedaa. Vreemd lijkt mij
KLopt je komt niet zomaar bij de ketting. En idd de spanning wordt niet gecontroleerd.
Om welke motor gaat het? Ik gok de 2,2?
15 augustus 2013 om 13:48 #18166941Inderdaad een 2,2. Ik heb wel gelzen dat je bij de geschilencomissie grote kans hebt dat zij een oordeel kunnen uitbrengen om de kosten te vergoeden vanuit wetsrechtelijk gekeken
15 augustus 2013 om 14:06 #18166942Zijn de zuigers en de cilinderwand zodanig beschadigd dat de motor niet meer te repareren is?
16 augustus 2013 om 07:03 #18166943Volgens de dealer zijn de zuigers krom en zitten er krassen in de cilinderwand
16 augustus 2013 om 07:17 #18166944Kromme zuigers? Ik denk dan eerder aan kromme drijfstangen…
16 augustus 2013 om 07:23 #18166945Ja dat bedoel ik
17 augustus 2013 om 14:10 #18166946Is de riem wel op tijd vervangen? Moet toch bij deze km-stand al een keur gebeurt zijn?
17 augustus 2013 om 15:42 #18166947Is geen riem maar een ketting. Wat vaak gebeurd is dat mensen ze dealer onderhouden, maar zelf nooit olie peilen.
Weet niet of je dat doet, maar deze motoren moet de olie op max staan is dat niet het geval slijt de ketting en spanner heel snel.17 augustus 2013 om 16:49 #18166948Dit klinkt alsof de 2.2 niet Opels meest betrouwbare motor is.
Maar een ruilmotor moet toch goedkoper te vinden zijn.
Stuur Ralf http://www.renrcartechnics.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; anders eens een mailtje, die is een bekend monteur van het Omega Portaal.
17 augustus 2013 om 17:10 #18166949Blokken zijn in princiepe net zo betrouwbaar als de overige enkel.
Is het op pijl houden van de olie bij deze wat belangrijker.Ook andere motoren moet de olie goed op peil worden gehouden doe je dit niet zullen je lagers eerder slijten, maar zul je hooguit wat eerder een rateltje krijgen in het blok. Bij de 2.2 motoren (de amerikaanse motoren) ook de 2.0 turbo met ketting enz. Is het oliepeil erg belangrijk omdat hierdoor de riem / spanner gesmeerd worden.
18 augustus 2013 om 10:57 #18166950Heb je pm gestuurd.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.