Kapotte boordcomputer??

Forumindex Forums Modellen Astra Kapotte boordcomputer??

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    matthieukrens

Hallo allemaal,

ik heb een Opel Astra station 2003 met 1.4 motor. Sinds een tijdje heeft de benzinewijzer kuren; hij loopt soms heen en weer tijdens het rijden en als ik “vol” tank loopt hij net niet helemaal naar het einde. Ik heb dat laten maken, maar het is nog niet 100%.

Verder geeft de boordcomputer, die met de benzinemeter meeloopt, steeds een ander aantal nog af te leggen kilometers aan. Soms loopt hij tijdens het rijden op de snelweg zelfs op, of hij springt ineens naar 40 km minder. Alle andere functies op de boordcomputer werken echter 100%.

Weet iemand wat dit kan zijn, en wat de reparatie ongeveer zou gaan kosten?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten,

Matthieu Krens uit Den Haag

Opeltje17
      Deelnemer

Welkom,

Wat heb je laten maken dan?

Zou de teller is eens laten testen kijken of deze goed aan geeft, denk zelf dat het in je tankvlotter zit.

TedMechanic
        Deelnemer

@matthieukrens wrote:

Soms loopt hij tijdens het rijden op de snelweg zelfs op

Dat is redelijk normaal. Als je altijd in de stad rijdt en vaak koud start enzo, dan neemt die dat verbruik mee in z’n berekening als voor hoever je nog kunt rijden.
          Als je dan snelweg gaat rijden en ineens veel efficiente kilometers gaat maken, dan stelt die zich daarop in en gaat die aangeven dat je verder kunt rijden. Da’s ook logisch, want je kunt dan ook verder rijden.

dennisnmgn88
          Deelnemer

Dat klopt, al heb ik bij mijn eigen Astra nog nooit meegemaakt dat die in 1 keer 40 km minder aangeeft.

Mijn rijstijl kan redelijk variëren (van rustig tot behoorlijk vlot). Dan alsnog loopt hij (al dan niet wat sneller) normaal af zonder al te grote sprongen

Firezi
            Deelnemer

Ik zou het zoeken in je bezinevlotter en niet in de BC.

Maar het aantal nog af te leggen KMs schommelt heel erg, afhankelijk van hoe je op dat moment rijdt.
              Koud in de stad rijden, dan is je actieradius ineens heel erg minder als dat je warm over een 80 weg rijdt.

Hij wil inderdaad schommelen, dus dat is geen defect.

matthieukrens

Mensen, allemaal bedankt voor jullie reacties! Ik weet genoeg.

Met vriendelijke groeten,

Matthieu Krens

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.