Kan ik zomaar een zware dynamo steken?

Forumindex Forums Modellen Astra Kan ik zomaar een zware dynamo steken?

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    robertzone

Hallo,

Ik heb een Opel astra f uit 97 met een x16szr blokje..
      Hiermee wil ik meedoen aan audio-competities. Hiervoor zijn er al een 3tal extra accu’s geinstalleerd.. en omdat ik niet zo’n zin heb om mn auto elke week aan de lader te leggen wil ik de dynamo ook vervangen.
      Volgens internet kan ik een 120ah dynamo ook plaatsen, maar werkt dit in de praktijk ook?

Alvast bedankt!
      groeten,

Robert

Fearless
      Deelnemer

Kan wel, alleen zou ik dan ook dikkere kabels leggen vanaf de dynamo naar de accu en startmotor.

Gewoon de kabels gebruiken die je nu gebruikt voor je installatie. Moet dik genoeg zijn met 3 accu’s dacht ik zo?

robertzone

ja dat is zeker dat de kabels ook dikker moeten haha..
          Elektrotechnisch snap ik alles wel.. alleen motorisch ben ik (nog) niet zo’n wonder vandaar de dynamovraag.
          Deze grote dynamo gaat ook passen kwa ruimte enzo dan? En dan is het wellicht alleen de poulie overzetten?

En het heeft verder ook geen nadelige gevolgen neem ik aan om van een (ik denk) 70ah naar 120ah te gaan? Behalve dat de accu’s wat sneller geladen worden? :D

Fearless
          Deelnemer

De 100 amp dynamos ken ik wel, maar 120 weer niet :P

Alle accu’s zelfde merk en alles houden. straks kook je een kleintje droog door je dikke dynamo.

Op een oude vectra heb ik ooit eens een japanner dynamo gemonteerd. Ivbm de hoge ampere’s en toch een klein dynamotje. Kon de poelie zo overdraaien (ging van multiriem naar v-snaar, maar wel redelijk de zelfde diameter)

Die moest ik er dus met wat speciale beugels aanmaken maar het was te doen.

Mischien heb je voor wat jij wilt zo een pasklare dynamo. Ik kon iig eerder voor mijn oude a corsa zo een 100 amp ruildynamo krijgen. (dit was wel op een c18nz motortje)

robertzone

Ik kwam erop via deze site :
              http://start.mijngrossier.nl/catalog/kentekenbouwjaar.aspx?m=QIRNOK&md=OMPPPK

Daarbij staat in de optie lijst de 120ah, Binnenkort maar eens kijken om er ergens eentje op te duikelen voor niet al te veel.. dan ben ik ook niet miskocht als het niet mocht passen :angel

Spacejam
              Deelnemer

ik heb er een 140ah inzitten :agent.

dus die zijn eventueel ook te krijgen.

wim-v6
                Deelnemer

Wel apart eigenlijk, heb hier een redelijk full opt. Astra-H 1.9 CDTi staan, en daar zit in 105 amo dynamo op van Denso, oo japans dus, en deze is dan ook echt GROOOOTTTT qua afmeting vergeleken bij mijn 100a Delco Remy dynamo.

Willem

Fearless
                  Deelnemer

Ik had een Toyota ding van de sloop uit het magazijn. Zaten geen kaartjes aan dus waar die van af kwam????

Een denso. Was echt een mini ding, maar wel dik aan de amp’s en ook nog eens inwendig gekoeld.

wim-v6
                    Deelnemer

Japanners waren HEEL vroeger al inwendig gekoeld inderdaad.

zelfs al bij die 4kante onverwoestbare starletjes.

Willem

Spacejam
                      Deelnemer

[rquote=1850916&tid=141230&author=wim-v6]Wel apart eigenlijk, heb hier een redelijk full opt. Astra-H 1.9 CDTi staan, en daar zit in 105 amo dynamo op van Denso, oo japans dus, en deze is dan ook echt GROOOOTTTT qua afmeting vergeleken bij mijn 100a Delco Remy dynamo.

Willem[/rquote]

die van mij is 140Ah (ook Denso) vanwege de quickheat functie (hier heb je eigenlijk geen zak aan).

Een half jaar geleden kapot gehad. 350euro voor alleen de dynamo :o.

Hij is inderdaad behoorlijk groot dus ik weet niet of die bij jou ook gaat passen.

wim-v6
                        Deelnemer

ik gaat in deze H gewoon eenzelfde zetten, is niet mijn auto (gelukkig!)

De 105 amp is gelukkig niet zo duur, we gaan m waarschijnlijk laten reviseren.

Willem

Spacejam
                          Deelnemer

Hier heb je ze volgens mij ook voor een redelijke prijs:
                            http://www.starterdynamo-online.nl/c-122440/dynamos/

wim-v6
                            Deelnemer

opzich nette prijzen.

ben nog verbaasd dat de motor nog prima draaide terwijl er echt nergens meer licht uit kwam haha….

ben toruwens benieuwd hoe lang mijn imitatie 100amp Delco Remy van 110 euro meegaat.

ik gaat intussen mijn originele proberen zelf te opereren, deze deed dik 17volt laten van het ene op andere moment.

Willem

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.