Kan ik op een x20xev zonder aanpassingen een turbo zetten ?

Forumindex Forums Techniek Ecotec Kan ik op een x20xev zonder aanpassingen een turbo zetten ?

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    B.M.Goedemans

Patrick Mathijssen van MTech Opel Tuning mailde me het volgende :

De X20XEV motoren kunnen met de juiste onderdelen tot ruim 325 pk belast worden.
      Voor turbomontage (ook bij lage druk) moeten altijd de zuigers vervangen worden door lage compressie zuigers, anders zal de motor direct gaan pingelen en stuk lopen.
      Wij hebben lage compressie zuigers leverbaar voor de X20XEV voor turbolading. Prijzen lopen vanaf 599,00 euro/set. :hmmz

Haasje17
      Moderator

Onzin, dat je direct lage compressie zuigers moet…

Dr.Ed

M-Tech moet wel wat kunnen verkopen….Andere optie is een dikkere koppakking te plaatsen (als je stoer bent leg je gewoon 2 standaard pakkingen opelkaar) om de compressie wat te verlagen. Setje ARP bouten en moeren in de drijfstangen is dan ook niet een verkeerde investering.

B.M.Goedemans

Aan een verdikte koppakking heb ik al aan zitten denken met ARP bouten in de kop.
            Maar als ik verder denk op langere termijn dan denk inderdaad ook aan mijn drijfstangen en als ik de bouten vervang met ARP’S dan weet ik dat ik ook andere lagerschalen ga monteren, dan de drijfstangen ook maar en ja het ligt dan toch open dus dan de zuigers ook maar.
            Kortom €1200 verder en nog geen turbo !
            Dan is voor mij wel een feit dat ik beter voor een Z20LET kan gaan.
            Maar de essentie was en is om meer pick up te hebben tussen de 4 en 6000 toeren.
            Weet iemand wat de X20XEV doet met +- 270 nokkenassen en een ecu remap?? :hmmz

4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.