Forumindex › Forums › Techniek › Cih › kan ik onderblok 2.0 gebruiken voor mijn 2.4????
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2012 om 16:55 #17245241
hallo,
ik ben bezig met revisie van mijn 2.4 zoals somigen weten.
en nu blijkt dat mijn onderblok helemaal versleten is.nu dacht ik aangezien dat de boring van een 2.0 het zelfde is.
nu heb ik de volgende vragen.kan ik dan een 2.0 onderblok pakken?
moet ik dingen aanpassen?
wat moet ik allemaal van de 2.4 overzetten op het 2.0 onderblok?
kunnen de zuigers van de 2.4 er in?kan iemand mij hier meer info over geven?
alvast heel erg bedankt :thumb13 januari 2012 om 18:27 #179737352l onderblok opgeboord en gehoont dan kunnen de 2.4 zuigers erin met nieuwe zuigerveren.
verder kun je alles gebruiken kop- krukas-vliegwiel.
alleen de carterpan boutjes zijn een andere maat geloof ik weet niet zeker?
13 januari 2012 om 18:31 #17973736Alles kan erin, het enigste waar je om moet denken is:
– de lagerblokken horen bij het onderblok, die zijn niet uitwisselbaar
– je moet wat ruimte maken aan de binnenzijde in het onderblok ter hoogte van de drijfstangen, dit is omdat de slag groter is en de ruimte die er nu is, is wat te krap.nu loop je met een 2.0 wel tegen hetzelfde probleem aan en dat is dat of de boring net een paar tienden te groot is en zelfs te krap kan zijn. Niet iedere boring is gelijk, gemiddeld zijn ze wel 95, maar als je je zuigers goed bekijkt dan heb je kans dat deze zelfs wat kleiner en ongelijk kunnen zijn.
Het allerbeste is een 1.9 kopen, de regels van aanpassingen zijn hetzelfde en dan breng je het onderblok incl. de zuigers naar de revisieboer om het te laten opboren, wel even de zuigers nummeren.
samen met nwe zuigerveren heb je kostentechnisch gezien weer en zo goed als fris blokje, zuigers slijten minder snel weg dan de cilinderwanden, deze constructie is ook een stuk goedkoper.
15 januari 2012 om 08:43 #17973737@sh93 wrote:
hallo,
ik ben bezig met revisie van mijn 2.4 zoals somigen weten.
en nu blijkt dat mijn onderblok helemaal versleten is.nu dacht ik aangezien dat de boring van een 2.0 het zelfde is.
nu heb ik de volgende vragen.kan ik dan een 2.0 onderblok pakken?
moet ik dingen aanpassen?
wat moet ik allemaal van de 2.4 overzetten op het 2.0 onderblok?
kunnen de zuigers van de 2.4 er in?kan iemand mij hier meer info over geven?
alvast heel erg bedankt :thumbWat was er allemaal versleten aan je onderblok? Ben zelf ook met een 2.4 revisie bezig… weet ik waar ik op moet letten..
15 januari 2012 om 16:24 #17973738@McLambo wrote:
@sh93 wrote:
hallo,
ik ben bezig met revisie van mijn 2.4 zoals somigen weten.
en nu blijkt dat mijn onderblok helemaal versleten is.nu dacht ik aangezien dat de boring van een 2.0 het zelfde is.
nu heb ik de volgende vragen.kan ik dan een 2.0 onderblok pakken?
moet ik dingen aanpassen?
wat moet ik allemaal van de 2.4 overzetten op het 2.0 onderblok?
kunnen de zuigers van de 2.4 er in?kan iemand mij hier meer info over geven?
alvast heel erg bedankt :thumbWat was er allemaal versleten aan je onderblok? Ben zelf ook met een 2.4 revisie bezig… weet ik waar ik op moet letten..
heey,
cilinders (alle 4) versleten
zuigerveren ook alles versleten
lagerschalen. versleten
kleppen opnieuw ingeslepen en op druk gezet (niks lekt :thumb )
kleppen gepolijst (niet dat ze lang mooi blijfen)
nieuwe klep seals
kop gevlakt
nieuwe ketting gelijders
nieuwe ketting spanner bout
alle pakkingen en keringen nieuwdat is het tot nu toe geloof ik king:
ik doe het mooi rustig aan ben tegelijker tijd ook met de coupe bezig.
motor ruimte netjes maken enzo.. :thumb15 januari 2012 om 16:26 #17973739@henk 400rr wrote:
Alles kan erin, het enigste waar je om moet denken is:
– de lagerblokken horen bij het onderblok, die zijn niet uitwisselbaar
– je moet wat ruimte maken aan de binnenzijde in het onderblok ter hoogte van de drijfstangen, dit is omdat de slag groter is en de ruimte die er nu is, is wat te krap.nu loop je met een 2.0 wel tegen hetzelfde probleem aan en dat is dat of de boring net een paar tienden te groot is en zelfs te krap kan zijn. Niet iedere boring is gelijk, gemiddeld zijn ze wel 95, maar als je je zuigers goed bekijkt dan heb je kans dat deze zelfs wat kleiner en ongelijk kunnen zijn.
Het allerbeste is een 1.9 kopen, de regels van aanpassingen zijn hetzelfde en dan breng je het onderblok incl. de zuigers naar de revisieboer om het te laten opboren, wel even de zuigers nummeren.
samen met nwe zuigerveren heb je kostentechnisch gezien weer en zo goed als fris blokje, zuigers slijten minder snel weg dan de cilinderwanden, deze constructie is ook een stuk goedkoper.
heey bedankt :thumb
hier ben ik mee geholpen :thumb15 januari 2012 om 20:21 #17973740@henk 400rr wrote:
Alles kan erin, het enigste waar je om moet denken is:
– de lagerblokken horen bij het onderblok, die zijn niet uitwisselbaarwelke lagerschalen moet ik gebruiken?
die van de 2.4 passend bij krukas?
of van de 2.0 passend bij onderblok ?of maakt dit niks uit? king:
15 januari 2012 om 21:26 #17973741maakt niet zoveel uit.;
-lagerschalen krukas 1.6 t/m 2.4 zijn allemaal gelijk.
-lagerschalen drijfstangen van 2.4 zijn anders op 1 puntje, het gaatje zit op een andere plek, maar kan desgewenst even doorgeboord worden op een andere plek.ook hebben niet alle drijfstangen van een 2.4 gaatjes in de drijfstangen zitten.
16 januari 2012 om 21:37 #17973742okee,
bdeankt :thumb
gaan we weer bestellen -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.