Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kan ik hiermee nog een drempel of oprit nemen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 februari 2013 om 18:57 #17255210
Hallo, ik heb onlangs een verlagingsset gekocht voor mijn kadett e 1.6. Deze is -80mm vooraan en -60mm achteraan, op mijn kadett staan gsi bumpers met een mantzel of zender lip. Gaan deze aanlopen of schuren als ik een vluchtheuvel of oprit neem? (geen ervaring met verlaging)
groeten
7 februari 2013 om 20:03 #18104438Welke maat wielen + banden is hierbij zeer belangrijke info :thumb :thumb
Beetje meer info is welkom ;)7 februari 2013 om 21:01 #18104439Bij -80 lijkt die kans mij erg groot. En als de lip imitatie is, dan ben je die zo kwijt. (been there, done that ;) )
Dus erg langzaam, en zo schuin mogelijk, dan gaat het wel. Het is zeker noodzakelijk om je rijstijl in de B.B.K. aan te passen. Ik zelf heb een ingebouwde radar ontwikkeld, er gaan weinig obstakels ongezien langs me :jerry
Dit alles is zoals hierboven gezegd wel sterk afhankelijk wat voor maat wielen er onder zitten.7 februari 2013 om 22:06 #18104440Hahaha Ik had zo’n golf 2… Overal schuin overheen ;) En dan altijd nog je uitlaat horen schuren.
Die lip gaat er met -80 iig helemaal vanzelf wel een keer af!
Qua aanlopen is het voor niet zo’n probleem op een E-kadett.
MAAR achter is -60 toch wel erg laag. Gezien de rechte wielkast… ;)
Daar moet je echt de juiste ET voor hebben, anders past je wiel er gewoon niet eens in :D
En als ie dan past loopt ie ook vaak nog aan bij het inveren.
Dus geef je wielmaat even. MET ET!De rand vd wielkast kan je trouwens nog wat omvouwen zodat je meer ruimte hebt voor je wiel. En je zou hem wat uit kunnen rollen. Klein beetje kan wel zonder schade. Bij meer uitrollen breekt vaak de lak.
7 februari 2013 om 22:44 #18104437@kaneelschep wrote:
De rand vd wielkast kan je trouwens nog wat omvouwen zodat je meer ruimte hebt voor je wiel. En je zou hem wat uit kunnen rollen. Klein beetje kan wel zonder schade. Bij meer uitrollen breekt vaak de lak.
En bij al wat roestvorming van binnen uit (niet echt zeldzaam) zegt het gelijk krak.
Dit zijn projecten om goed over na te denken en waarbij je niet moet schrikken als het wat meer geld en moeite gaat kosten om het goed te doen. Wil je zo extreem hou er dan rekening mee dat er laswerk bij komt kijken, bijvoorbeeld andere binnen wielkuipen aan de achterkant. Op zich gaan die wielen vrij netjes recht omhoog door de constructie van de achter as, en met enkel omrollen van de randen (en weer netjes kitten en aflakken) kom je een heel eind. Alleen lopen de originele binnen kuipen al vrij snel schuin naar binnen weg. Wil je dus al met originele band breedte en ET waarde lager dan zijn de kuipen al snel aan de beurt. Als je ook nog bredere sloffen wil en bredere spoorbreedte wil dan moet je ook uitrollen of zelfs de buiten panelen om lassen op bijv Botterstijl randen.
Die binnen kuipen weer netjes aan het buiten paneel lassen is al een hele kunst om netjes te doen. Het er met de rand tegen aan knetteren wordt veel gedaan, maar is constructief waardeloos. Eigenlijk kan je er al slecht bij zonder eerst een stuk uit het buiten paneel te slijpen. En dan zou je de binnen kuipen vanaf het hoogste punt recht naar de buiten panelen moeten laten lopen en er een mooi randje aan moeten omzetten zodat het fatsoenlijk aan het buiten paneel gelast (proplassen of puntlassen) kan worden.
Uitlaat zo hoog mogelijk in de tunnel hangen en alle haakse randen van dempers en dergelijke bijv. van een schuin plaatje voorzien, anders stomp je ze zo aan smots op een drempel.
Daar naast is er nog wel een extra waslijst aan nadelen te noemen voor zo extreem verlagen, denk dan aan de stand van stuurstangen (bump-steer!) en aandrijfassen, maar da’s misschien wat te ingewikkeld.
8 februari 2013 om 07:31 #18104436heb net een setje op sr velgen laten opknappen, dus ik dacht dat deze 13inch 5 of 5,5 breed zijn en de et-waarde is 37.
voor de verlaging vanvoor, met een 2.0 komt ie dan waarscheinlijk lager te liggen dan met een 1.6 of zit ik hier mis in? (banden voor de velgen staan er nog niet op)8 februari 2013 om 15:20 #18104441Zo veel zwaarder is een 2.0 nou ook weer niet hoor. Ik heb met mijn ombouw destijds eerst nog met de originele veren en dempers gereden en zag geen verschil in hoogte in elk geval…
8 februari 2013 om 17:27 #18104442@DriesV wrote:
heb net een setje op sr velgen laten opknappen, dus ik dacht dat deze 13inch 5 of 5,5 breed zijn en de et-waarde is 37.
voor de verlaging vanvoor, met een 2.0 komt ie dan waarscheinlijk lager te liggen dan met een 1.6 of zit ik hier mis in? (banden voor de velgen staan er nog niet op)13″ icm 80 mm verlaging lijkt me erg lastig. Of je moet ballonbanden nemen?
8 februari 2013 om 18:55 #18104443@2000 wrote:
@DriesV wrote:
heb net een setje op sr velgen laten opknappen, dus ik dacht dat deze 13inch 5 of 5,5 breed zijn en de et-waarde is 37.
voor de verlaging vanvoor, met een 2.0 komt ie dan waarscheinlijk lager te liggen dan met een 1.6 of zit ik hier mis in? (banden voor de velgen staan er nog niet op)13″ icm 80 mm verlaging lijkt me erg lastig. Of je moet ballonbanden nemen?
Hmm dit word lastig, dacht dat het wel zou gaan met -80… en bumpstops zijn ook geen oplossing?
8 februari 2013 om 20:16 #18104444Met bumpstops komt je wagen niet hoger te liggen hé, die zorgen er enkel voor dat je wagen niet helemaal kan inveren om bvb te voorkomen dat je banden aanlopen tegen de wielranden ofzo.
Denk dat je zowiezo beter af zal zijn met een setje 14″ of 15″ velgen, persoonlijk vind ik 13″ te klein onder een E kadett.8 februari 2013 om 20:28 #18104445Hmm das waar ook.. Weet je wat ik probeer het gewoon met die -80 vooraan en als het me niet afgaat gaan ze de verkoop in en zoek ik een setje van -60. Als het setje sr velgen eronder staan hou ik jullie op de hoogte met wat foto’s
Owjaa nog even dit, heb wel nog 15 inch lenso bsx liggen et38. Geeft dit verschil tussen de verlaging met de 13’ers? Kwa hoogte of laagte?
9 februari 2013 om 12:02 #18104446@DriesV wrote:
Hmm das waar ook.. Weet je wat ik probeer het gewoon met die -80 vooraan en als het me niet afgaat gaan ze de verkoop in en zoek ik een setje van -60. Als het setje sr velgen eronder staan hou ik jullie op de hoogte met wat foto’s
Owjaa nog even dit, heb wel nog 15 inch lenso bsx liggen et38. Geeft dit verschil tussen de verlaging met de 13’ers? Kwa hoogte of laagte?
Dat scheelt aanzienlijk. Ik merk het verschil al behoorlijk als ik van 13″ naar 14″ ga.
9 februari 2013 om 13:37 #18104447Je moet een auto met kleinere wielen ook veel extremer verlagen wil het er een beetje verlaagd uit zien. De grotere wielen verdwijnen nou eenmaal al wat makkelijker met de bovenkant in de wielkast. Dan hou je wel goede bodem speling…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.