Forumindex › Forums › Modellen › Astra › kan iemend me helpen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2010 om 12:10 #17218026
ik heb afgelopen zaterdag een KN filter in mn auto geplaatst nu blijft het uitlaatgascontrole lampje branden in het boekje staat dat ik daarmee onmiddelijk mee naar de dealer moet. of valt het probleem mee en kan ik het omzeilen?
het gaat om een Astra g-coupe uit 2003.
28 februari 2010 om 12:12 #17622277Originele filter terug plaatsen..
en valt niet te omzeilen
Willem
28 februari 2010 om 12:24 #17622278maar is het schadelijk voor de motor dan?
kan ik gewoon blijven rijden of moet ie echt terug?
28 februari 2010 om 12:26 #17622279lampjes zal brandn ivm te arm mengsel, en ja, een te arm mengsel is schadelijk voor de motor
Meer lucht is meestal niet goed he, word de verbranding te warm
Willem
28 februari 2010 om 12:27 #17622280Het uitlaat gas lampje gaat branden omdat die k&n filter meer lucht doorlaat en je motor dus een verkeerd branstof mengsel krijg in de vorm van te veel lucht/ te weinig benzine.
Of het schadelijk voor je motor is durf ik niet te zeggen aangezien ik niet weet om welke motor het gaat.
28 februari 2010 om 12:29 #17622281het is een 1.8 16 v motor. maar zou de boordcomputer het niet automatisch aan moten passen of ligt et aan mij?
28 februari 2010 om 12:29 #17622282Ha wim je was sneller dan mij haha we typte gelijk denk
28 februari 2010 om 12:31 #17622283Nah een boordcomputer doet andere dingen maar meestal passen de wat zwaardere blokken zich idd aan maar dat blok van jou kenelijk niet
Groetjes
28 februari 2010 om 18:04 #17622284Is idd vreemd dat je motor het mengsel via de lambda meeting niet bijregelt , was dit een inleg filter of een 57i set (open)?
Misschien kan een tuner kijken of je mengsel idd te arm is en of er andere injectoren en brandstofdruk nodig is.
Wat ik wel vernomen heb is dat de K&N filterolie de lmm zou beschadigen/vervuilen (K&N bestrijdt dit trouwens) ik heb gehoord dat je de lmm nog kan reinigen door hem met remmenreiniger even schoon te spuiten , ik heb dit zelf al gedaan en er geen problemen mee gekregen.
Succes en groet Marcel.28 februari 2010 om 18:20 #17622285ik heb gehoord dat je de lmm nog kan reinigen door hem met remmenreiniger even schoon te spuiten , ik heb dit zelf al gedaan en er geen problemen mee gekregen.
Succes en groet Marcel.bij mijn broer zijn gsi hadden ze dat ook gedaan en hij kon een nieuwe kopen.
lambdasensor zal dit wel bijregelen maar alleen tot deellast
28 februari 2010 om 19:48 #17622286Sommige motoren hebben een beperkter stelbereik als andere motoren..
de een gaat er dus beter mee om als de ander.
je kan de LMM nakijken natuurlijk.
Nadeel van de motoren met een Z Codering is dat er veel meer Emissie controle opzit als de oudere motoren.
zo hebben deze een lambda sonde voor en na de katalysator.
De waarden mogen minder varieren als bij oudere motoren, daardoor heb je bij veranderingen als een open filter sneller een storing.
Willem
28 februari 2010 om 19:54 #17622287origineel gepost door noc
ik heb gehoord dat je de lmm nog kan reinigen door hem met remmenreiniger even schoon te spuiten , ik heb dit zelf al gedaan en er geen problemen mee gekregen.
Succes en groet Marcel.bij mijn broer zijn gsi hadden ze dat ook gedaan en hij kon een nieuwe kopen.
lambdasensor zal dit wel bijregelen maar alleen tot deellast
Da’s vervelend idd als dat gebeurd , ik heb voorals nog geen lampjeseffecten ondervonden (tot op heden)
Ik moet ook zeggen dat ik het een laatste redmiddel vindt als je al een waarschuwingslamp hebt. (wat vaak op een defecte lmm duidt) :mad:
Het idee heb ik van het duitse voormalige EDS forum af.:vertag
Groet en succes Marcel1 maart 2010 om 21:15 #17622288om effe op het onderwerp terug te komen :P ik heb intussen het orginele filter terug geplaats en al een einde gereden ermee.. maar het lampje blijft branden. wat nu? ermee naar de garage?
1 maart 2010 om 21:25 #17622289Heb je de beide accupolen al eens een 15 minuten losgegooid ?
1 maart 2010 om 21:27 #17622290zal heel stom klinken dit: maar heeft dat zin dan?
1 maart 2010 om 21:36 #17622291Kwaad kan het nooit…
Wellicht is je elecktronica wat van slag en lost dit wat op ?
Meende dat ik het vroeger wel eens eerder hier op het forum als tip had gelezen bij problemen met LMM1 maart 2010 om 22:03 #17622292dan reset de computer.
zo als ik gehoord heb.3 maart 2010 om 11:51 #17622293ik heb vandaag beide accupolen 15 minuten los gehad en opniew bevestigd, maar heet lampje blijft branden. nog andere suggesties?
4 maart 2010 om 07:44 #17622294Uit laten lezen bij een opel dealer.:thumbup
4 maart 2010 om 08:27 #17622295Idd reseten laten (30-40 E) of anders een uitlees comp. kopen (40-50 E) en dan kun je zelf de foutcode direct uitlezen en ook weer reseten.
Heb ik gedaan na er een keer of 3 bij Opel te zijn geweest.
Succes en groet Marcel.7 maart 2010 om 19:12 #17622296opgelost..bleek 1 een sensor los te zitten bij het begin van de uitlaat. waarschijnlijk los gekomen met het vervangen van het tussen stuk. uit laten lezen en werkt weer perfect.
in ieder geval hartstikke bedankt allemaal voor de hulp.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.