Kan iemand mij helpen? Noodloopd vectra c

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Kan iemand mij helpen? Noodloopd vectra c

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Human Motamedi
    Deelnemer

Hallo allemaal,
      ik wou ff vragen of iemand mij kan helpen. Ik zit namelijk al 2 maanden met een probleem met mijn Opel Vectra C b.j. 2004 Diesel…
      Ruim 2 maanden geleden begon het gele sleutel-lampje bij mijn auto te branden zodra ik op autosnelweg in de 5de versnelling ging. Het gebeurde dus uitsluitend in de vijfde versnelling. Elke keer Na uit en aan zetten van de motor was het lampje weer uit en de auto deed het weer goed. Vermogensverlies voelde ik wel maar dat viel wel mee. Ik ben toen naar mijn monteur gereden en hij heeft vastgesteld dat de “Interkoeler-Kabeltje” lekte. Hij heeft dus de interkoeler-kabel vervangen inclusief alle bougies en ook de dynamo gereviseerd. 5 dagen was het probleem weg. Na vijf dagen kwam het probleem weer terug en dit maal brandde het lampje ook in de 2de 3de en 4de versnelling en elke keer na uit en aan zetten van de motor ging het lampje weer uit. Meestal gebeurde dat wanneer ik de gaspedaal echt tot einde moest intrappen. Na een paar dagen schakelde hij opeens in de noodloop. Omdat mijn oude monteur niet heeft gereageerd op mijn berichtjes ben ik dus naar een nieuwe monteur gegaan. De nieuwe monteur heeft de auto uitgelezen en het apparaatje gaf aan “Luchtmassameter”. De luchtmassameter die geen jaar oud was heb ik dus meteen vervangen met een nieuwe.
      Het probleem kwam echter weer terug en ik weer naar de garage. Deze keer gaf het apparaatje aan “EGR klep”. Ik heb dus de EGR klep oom meteen vervangen met een nieuwe.