Kan iemand mij helpen? Noodloopd vectra c

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Kan iemand mij helpen? Noodloopd vectra c

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Human Motamedi
    Deelnemer

Hallo allemaal,
      ik wou ff vragen of iemand mij kan helpen. Ik zit namelijk al 2 maanden met een probleem met mijn Opel Vectra C b.j. 2004 Diesel…
      Ruim 2 maanden geleden begon het gele sleutel-lampje bij mijn auto te branden zodra ik op autosnelweg in de 5de versnelling ging. Het gebeurde dus uitsluitend in de vijfde versnelling. Elke keer Na uit en aan zetten van de motor was het lampje weer uit en de auto deed het weer goed. Vermogensverlies voelde ik wel maar dat viel wel mee. Ik ben toen naar mijn monteur gereden en hij heeft vastgesteld dat de “Interkoeler-Kabeltje” lekte. Hij heeft dus de interkoeler-kabel vervangen inclusief alle bougies en ook de dynamo gereviseerd. 5 dagen was het probleem weg. Na vijf dagen kwam het probleem weer terug en dit maal brandde het lampje ook in de 2de 3de en 4de versnelling en elke keer na uit en aan zetten van de motor ging het lampje weer uit. Meestal gebeurde dat wanneer ik de gaspedaal echt tot einde moest intrappen. Na een paar dagen schakelde hij opeens in de noodloop. Omdat mijn oude monteur niet heeft gereageerd op mijn berichtjes ben ik dus naar een nieuwe monteur gegaan. De nieuwe monteur heeft de auto uitgelezen en het apparaatje gaf aan “Luchtmassameter”. De luchtmassameter die geen jaar oud was heb ik dus meteen vervangen met een nieuwe.
      Het probleem kwam echter weer terug en ik weer naar de garage. Deze keer gaf het apparaatje aan “EGR klep”. Ik heb dus de EGR klep oom meteen vervangen met een nieuwe.
      Maar helaas, het probleem kwam weer terug. Weer naar de garage en dit keer gaf die aan “inlaattraject doorstroming”. De inlaattraject zat dus helemaal vol met uitlaatgassen. Het hele inlaattraject heb ik dan schoon laten maken. na 5,5 uur werktijd waren alle foutmeldingen weg, maar het probleem bleef weer bestaan. Hij schakelde dus weer naar de noodloop. Omdat alle foutmeldingen weg waren kon dat volgens de monteur aan de vacuumslangetjes liggen. Vandaag heb ik dus ook alle vacuumslangen laten vervangen, maar hij blijft maar omschakelen in de noodloop. De monteur wist er geen raad meer mee en adviseerde mij om naar de dealer te gaan. Vervolgens heb ik de ANWB gebeld om de auto ff te komen checken. Die meneer van de ANWB die ik heel erg raar vond heeft de auto eerst uit de noodloop gehaald en vroeg mij of ik ff gas kon geven. Hij hield een kabeltje met de hand vast en ik gaf gas. Toen ging het sleutel-lampje uit en de kracht van de motor kwam weer helemaal terug. Dat heeft die 3 keer gedaan en toen ik hem vroeg welke kabel het was wilde hij mij geen antwoord geven. Het was per toeval zei die. Ik zei u heeft dat 3 keer gedaan en 3 keer kwam het vermogen terug. Hij zei toen dat het de turbo is, terwijl volgens mijn monteur de turbo het gewoon doet. Nu weet ik het niet meer omdat ik daar een beetje moe van word. Is er iemand die mij misschien een raad kan geven? Hartelijk bedankt…

bart-gsi
      Deelnemer

opcom aanschaffen voor een paar tientjes en zelf je auto uitlezen..
        eerst de foutcodes resetten en dan de opkomende foutcodes hier droppen

als je wil weeten of je turbo goed is.. intercoolerslang eraf halen die van de turbo naar de intercooler gaat en kijken of er olie in zit en met je vinger het turbinewiel/asje heen en weer bewegen.. hier mag geen ruimte in zitten
        als er geen oliedrap in zit en geen speling is je turbo nog goed… als je turbo niet voldoende druk geeft kan zijn dat je wastegate op je turbo problemen geeft.. dat je turbo wel opspoeld maat doordat je wastegate open blijft staan vloeit heel de druk weg

verder over de luchtmassa meter en andere sensoren.. die uitsluitend vervangen met originele sensoren om later storingen van imitatie te voorkomen…

je motor kan ook een vermogens beperking geven als je regeneratiefilter verzadigd is maar er geen regeneratie gestart wordt maar dan krijg je 9 van de 10 keer een uitlaat storing

ik hoop dat je hiermee wat duidelijkheid verkregen hebt…

Human Motamedi
        Deelnemer

@Bart Heel erg bedankt voor je reactie. Aangezien ik zelf niet veel verstand heb van autos zal ik het aan mijn monteur zeggeb en kijken wat ie gaat doen. Bedankt

bart-gsi
          Deelnemer

als je je monteur niet vertrouwd.. aangezien je al aan je 2e of 3e bezig bent.. wellicht iemand van het forum vragen.. wim-v6 of carloastra maar afhankelijk waar je vandaan komt

Human Motamedi
            Deelnemer

Bedankt voor je advies. Ben vandaag bij een andere garage geweest. Hij heeft de auto uitgelezen. Foutcode P0400
              EGR doorstroming, motoregel of basisinstellingen zijn niet uitgevoerd. Aangezien de EGR klep nieuw is en vacuumslangen ook gisteren vervangen zijn en verder geen lekkages er zijn blijft maar 1 ding over volgens hem: “De basisinstellingen zijn niet uitgevoerd”. Ik weet niet precies wat dat inhoudt, maar hij kon dat niet doen omdat dat met een originele opel-apparaat moet gebeuren. Heb dus eentje gevonden die het apparaat wel heeft, maar hij zou mij morgen terugbellen.
              Is dus ff afwachten…Weet jij misschien wat deze foutmelding betekent? Bedankt

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.