Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Kan gordel niet meer in gordelvergrendelmechanisme klikken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 januari 2012 om 15:51 #17244912
Hallo,
Ik kan mijn gordel (bestuurderszijde) niet meer in het betreffende vergrendelmechanisme klikken. Het witte schuifje (binnenin) wat normaal meebeweegt als je de rode knop indrukt blijft helemaal onderin vastzitten. Hierdoor blijft het palletje die het metaal van de gordel vergrendelt in uiterste stand staan. Iemand een advies of dit te repareren valt? Als dit niet het geval is heb je dan speciaal gereedschap nodig om dit systeem van de bodemplaat te verwijderen of is er een andere handigheid hierin (er is zeer weinig ruimte om de inbus of sterbout an de handremzijde los te draaien)? Tevens zie ik nog 2 staaldraden lopen, hoe zijn deze bevestigt? Elk advies is van harte welkom!
alvast bedankt,
Mark5 januari 2012 om 16:10 #17968346je moet de houder vervangen incl gordelspanner…(of een revisieset bij de dealer halen,kutklus om te doen)
als je dit nog nooit gedaan hebt: NIET aan beginnen, een gordelspanner kan dodelijk zijn!
daarom geef ik verder geen instructies over hoe je dat uit en in moet bouwen
5 januari 2012 om 16:11 #17968347op de sloop een andere halen en overzetten stelt nix voor heb het zo vaak gedaan goed kijken en niet vergeten de beveiliging erop tedoen dat rode plaatje in de bus steken wat aan de rechterkant zit aan de deurkant van je stoel onder het plastic kapje :thumb
oja ik weet niet over welke corsa dit gaat maar ik heb het over de B ;)
als je in de buurt woon mag je wel langs komen dan doe ik het ff voor je :thumb6 januari 2012 om 09:09 #17968348Hallo Dennis,
Bedankt voor de tip! Gordel en spanner heb ik i.d.d. niet nodig alleen het gedeelte wat aan het chassis bevestigt is. Ik heb al een aanvraag bij onderdelenzoeker geplaatst. Nog een vraag: Heb ik speciaal gereedschap nodig om de inbus/sterbout los te draaien waarmee de houder bevestigt zit? Hij loopt in een schuine hoek en de ophoging van het chassis waarop de handrem zit gemonteerd zit in de weg en er is zeer weinig ruimte…….
Mvg,
MarkP.s. het is een Corsa uit 1997 1.4
6 januari 2012 om 09:19 #17968349Spanner en het klikmechanisme is 1 geheel. Ik heb toen de stoel er compleet uitgehaald, wordt het een stukje makkelijker van. En vergeet idd niet het palletje in de spanner te doen voor je m demonteerd, voor je eigen veiligheid.
6 januari 2012 om 09:28 #17968350je MOET je stoel eruit halen. dan is het een eitje.
je hebt ook een uitwendige torx doppen nodig (makkelijkste is misschien om meteen een hele set te halen, is vaak goedkoper dan losse doppen en je komt ze steeds vaker tegen)
het belangrijkste is wel dat voor je de stoel eruit haalt je de goerdelspanner vergrendeld/veiligstelt zodat hij niet kan afgaan.
dit doe je door het rode clipje wat aan de achterkant van de cilinder zit in het daartoe behorende gleufje stopt.
dan is het een kwestie van uitbouwen, ombouwen en weer inbouwen.en niet vergeten om, als de stoel weer op zijn plek staat, het clipje er weer uit te halen anders werkt hij niet zou je hem ooit nodig hebben.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.