Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Kan een C20NE zomaar in mijn auto?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 juli 2010 om 15:37 #17223268
Ik heb een C20NE uit een Calibra op het oog om de E18NV in mijn Ascona C (juni 1987) mee te vervangen. Kan iemand me met zekerheid vertellen dat dit 1-op-1 past in mijn auto zonder zaken aan te passen als de motorsteunen enzo?
Het blok is compleet met bak en ECU enzo.
8 juli 2010 om 16:07 #17696684Inmiddels heb ik antwoord gekregen van Asconahobbyist (patrick) en die verteld me dat het volgende aangepast moet worden als ik dat calibra blok wil swappen:
– Versnellingsbak van de Ascona moet overgezet worden omdat die van de Calibra een steun mist.
– Er moet een retourleiding aangelegd worden (carb -> injectie)
– De benzinetank moet daarvoor aangepast of vervangen worden door eentje met een retouraansluiting
– De benzineleidingen moeten vervangen worden door stalen leidingen (ivm met de druk denk ik)
– Ook zal de kabelboom van de Calibra toch anders zijn en moet er eea aangepast worden in de kabelboom8 juli 2010 om 20:29 #17696685denk dat je de calibra bak gewoon kunt gebruiken,je moet denk ik alleen de steunen en het schakelmechanisme omzetten.
er zal waarschijnlijk ook wel een f16 bak bij jou er in hangen in de ascona aan de 1.8?!
verbeter mij als het niet klopt,succes!!!9 juli 2010 om 18:15 #17696686Gewoon de bak van de ascona gebruiken. Loopt ie lekker rustig.En die past er zo onder.
Gr michel
9 juli 2010 om 18:16 #17696687Inmiddels heb ik een complete Ascona gevonden waar al een C20NE in ligt die ik compleet over kan nemen, maar waar ik alleen nog een stallingsruimte voor zoek. Ik kan hem thuis niet kwijt naast drie andere auto’s en aan de openbare weg mag niet (het kenteken gaat er af, slopen in eigen beheer).
22 juli 2010 om 17:55 #17696688en daarmee win je… 3pk?? wat een moeite voor niks…
22 juli 2010 om 17:59 #17696689Nou, eerder een 40 á 50 pk, maar dat doet er niet zo toe.
22 juli 2010 om 18:03 #17696690origineel gepost door gsi-maffia
en daarmee win je… 3pk?? wat een moeite voor niks…toch iets meer….
E18NV
Bauform: R4
Steuerung: OHC
Anzahl der Ventile: 8
Bohrung (mm): 84,8
Hub (mm): 79,5
Volumen (cm³): 1796
Leistung (kW bei min-1): 62 / 5400
Drehmoment (Nm bei min-1): 143 / 2600
Verdichtung: 9,2 : 1
Motormanagement: Vergaser Pierburg Ecotronic 2 E-E
Oktanzahlbedarf: 95 / 91, keine Klopfregelung
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: AGR, kein Katalysator, ungeregelter Katalysator möglich
Besonderheiten:
Verwendung: Ascona C (F16/4, F16WR/CR, THM 125), Kadett E (F16/4, F16WR/CR, THM 125)C20NE
Bauform: R4
Steuerung: OHC
Anzahl der Ventile: 8
Bohrung (mm): 86,0
Hub (mm): 86,0
Volumen (cm³): 1998
Leistung (kW bei min-1): 85 / 5400, 85 / 5200 (Calibra, Frontera A, Omega A ab MJ91, Vectra A)
Drehmoment (Nm bei min-1): 170 / 2600, 170 / 3000 (Ascona C, Kadett E)
Verdichtung: 9,2 : 1
Motormanagement: Bosch Motronic ML 4.1, ab MJ90 Bosch Motronic M 1.5, Astra F Bosch Motronic M 1.5.2
Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, keine Klopfregelung
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: geregelter Katalysator
Besonderheiten:
Verwendung: Ascona C (F16WR/CR, THM 125), Astra F (F16WR/CR, F18WR/CR, AF20),
Calibra (F16CR, F18CR, F18+CR, AF20), Frontera A (MSG 5E-T), Kadett E (F16WR/CR, THM 125),
Omega A (R25, AW 03-71L, AR25), Vectra A (F16WR/CR, F18WR/CR, F18+CR, AF20)22 juli 2010 om 18:04 #17696691En de C20NE in gweste heeft ook nog een andere nokkenas en grotere injectoren.
Afgelopen zaterdag heb ik hem opgehaald en dat ding is behoorlijk rap.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.