Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › kan dicht!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 september 2012 om 08:53 #17252147
kan dicht!!!
10 september 2012 om 21:27 #18065324Kitten / lijmen
11 september 2012 om 09:49 #18065325Hoi Mike,
Dat probleem heb ik ook gehad met mijn C1.
Eerst had ik de pookknop met Bison Polymax gekit.
Toch liet de pookknop na enige tijd weer los. Vervolgens heb ik alles weer schoongemaakt en ontvet en de knop vastgelijmd met Bison twee componenten metaallijm.
Nu zit hij al ruim 1 jaar vast zonder los te komen.
Aangezien er een veer op de stang zit (onder de pookknop) heb ik na de lijm aangebracht te hebben een houtje/latje gebruikt welke ik op de pookknop en tegen de dakhemel (wel doekjes ertussen tegen het beschadigen) geklemd heb om te voorkomen dat de knop er afschiet gedurende het drogen.Verder denk ik dat je niet per se een nieuwe pookknop nodig hebt tenzij je dat zelf wilt.
11 september 2012 om 17:15 #18065326.
.11 september 2012 om 17:24 #18065327De auto zelf is gewoon goed. Het zijn een paar kleine dingetjes die ze bij Opel niet onder controle hebben ( en bij Fiat aangezien dit een Fiat motor is ! )
En het roetfilter is de dooddoener ! Deze zou goed zijn voor het milieu , maar daar geloof ik niks van. ( op het moment dat het roetfilter goed werkt en je hangt meetapparatuur aan de uitlaat is de uitstoot onder de norm, maar hang het app. er niet aan als ie moet regenereren , want dat slaat hij op tilt ! )
Ik heb er eentje Zonder roetfilter en ik rij al 329.000km met hem in de rondte zonder dit soort problemen ( wel de gebruikelijke reparaties gehad natuurlijk )
11 september 2012 om 20:04 #18065328Peter zou je het roetfilter er tussen uit kunnen laten??
Daar zit natuurlijk weer electronica/sensor in en aanvast en gaat de computer weer ophol denk ik.
Zal mijn auto even uitlaten lezen of dat filter vol zit.
Ik heb wel gehoord dat bij 90000km het filter vevangen dient te worden.
Weet iemand toevallig wat dat kost???of is er een aftermarket ding te koop??11 september 2012 om 20:34 #18065329Hier een lijmtip die ALTIJD werkt
Van de bouwmarkt: (Glas) vezel versterkte poly urethaan lijm. Zit in zilverkleurige tubes voor een kit-spuit.
Voorbeelden van zaken die nooit meer los hebben gelaten:
– Stenen blad van tuintafel op ijzeren franse stijl frame (15 jaar geleden)
– Nieuwe schoenzolen (2 jaar geleden….zitten nog steeds vast)
– Spegel op een deur
– Sierplaatje van pook op de rubber knop van een Ford KaDeze lijm lijmt echt ALLES, is super sterk, blijft een beetje flexibel en veroudrerd daardoor niet bij sterke temperatuuswisselingen, en heeft een klein beetje schuim werking en vult dus goed op zodat je goede hechting krijgt.
Enige nadeel: Kijk uit met je vingers. Als je op je vingers knoeit lost het je vel op. Binnen 20 seconden afvegen met lapje met terpetine of benzine.
Groeten Rinus
12 september 2012 om 07:23 #18065330@mike hammer wrote:
Peter zou je het roetfilter er tussen uit kunnen laten??
Daar zit natuurlijk weer electronica/sensor in en aanvast en gaat de computer weer ophol denk ik.
Zal mijn auto even uitlaten lezen of dat filter vol zit.
Ik heb wel gehoord dat bij 90000km het filter vevangen dient te worden.
Weet iemand toevallig wat dat kost???of is er een aftermarket ding te koop??Ja die kan je er tussen uit halen. Lees dit topic eens : http://gtssignum.forumup.org/viewtopic.php?t=2684&mforum=gtssignum” onclick=”window.open(this.href);return false;
Een roetfilter kost je bij de VOD zo’n 1400 euro ! :shock: , Ik heb onlangs een roetfilter gehaald in Duitsland , net over de grens bij Enschede , voor 499 euro bij een bedrijf die alleen maar roetfilters maakt ( ook voor jou vec )
17 september 2012 om 15:34 #18065331@speaker wrote:
De auto zelf is gewoon goed. Het zijn een paar kleine dingetjes die ze bij Opel niet onder controle hebben ( en bij Fiat aangezien dit een Fiat motor is ! )
Grapje zeker? Vectra is een grote ellende wagen (voor mij ook NOOIT geen opel meer, laat staan een diesel..).
Ben er ook helemaal klaar mee…
230.000 km op de teller en de afgelopen 2 jaar dit vervangen (20k/km per jaar):
– Turbo 1200 euro
– Wervelkleppen 1600 euro
– Verstuivers 500 euro (zelf gedaan)
– DPF 800 euro
– Startmotor 600 euro
– EGR klep … euro
– Banden (volgens mij is een vectra vrijwel niet fatsoenlijk uit te lijnen, blijft ellende geven) zit onderhand voor 800 euro aan nieuwe banden onder
En het bovenstaande noem ik geen normaal onderhoud meer… (bekijk alle fora’s maar eens hoevaak de bovenstaande problemen bij een vectra voorkomen)
Normaal onderhoud: Filters / olie / spoorstangen / lager / schokbrekers / etc. / en wat ik nog vergeten ben.
Alles bij elkaar heeft die auto voor +- 6000 aan onderhoud gekost sinds ik hem heb.Ieder keer als ik in de wagen rijd vind ik wel weer een nieuwe rammeltje of ander ding wat mijn irriteert en waarvan ik weet dat het geld gaat kosten (zoals nu weer een lekkende dieselfilterhuis).
Maar goed al bij al (om toch nog enigsinds positief te blijven), is het een comfortabele wagen met genoeg vermogen en heeft hij mij nog nooit laten staan (hij is tot nu toe nog altijd rijbaar gebleven).
17 september 2012 om 16:04 #18065332@speaker wrote:
@mike hammer wrote:
Peter zou je het roetfilter er tussen uit kunnen laten??
Ja die kan je er tussen uit halen. Lees dit topic eens : http://gtssignum.forumup.org/viewtopic.php?t=2684&mforum” onclick=”window.open(this.href);return false;)
Dat kan wel maar met de APK krijg je dan een afkeur! Je vec is van 2009 en valt onder de nieuwe regeling.
Nieuwe methode is namelijk het uitlezen van de DPF waarde en kat waarde via de OBD poort.
Als je ‘t DPF verwijderd moet je ‘m ook uitprogrammeren en dat constateren ze dan.En dan is het afkeur.
Wat is je rijstijl? Je dient echt flink te ‘gassen’ met dat blok. Dit om dichtslippen te voorkomen.Groet jraaf
19 september 2012 om 20:26 #18065333@jraaf wrote:
Je dient echt flink te ‘gassen’ met dat blok.
Mooi gesproken :D :thumbup
Heb ook wel eens gehoord dat regelmatig fiks belasten het olieverbruik ook ten goede komt.20 september 2012 om 05:47 #18065334@Henkieo wrote:
@jraaf wrote:
Je dient echt flink te ‘gassen’ met dat blok.
Mooi gesproken :D :thumbup
Heb ook wel eens gehoord dat regelmatig fiks belasten het olieverbruik ook ten goede komt.In welke zin bedoel je dat Henk? Mijn Z1.9DTH verbruikt geen olie :agent
Krijgt om de 30.000KM 4.3 liter nieuwe olie en ik meet 1 maal per maand en heb in ruim 4 jaar tijd nog nooit een verandering in het olie pijl opgemerkt.Groet jraaf
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.