Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › kan dicht!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 september 2011 om 14:58 #17241204
kan dicht!
7 september 2011 om 16:24 #17916396Nou, ik ben er inmiddels wel achter dat de EGR niet de grote boosdoener is.
De carterontluchting is de bron van alle kwaad. Ik heb sinds dit voorjaar de carterontluchting losgekoppeld en via een catch can ventileerd hij nu de open lucht in. In ongeveer een half jaar heeft zich in de container ca 300cc aan vocht/sludge verzameld. Rotzooi die anders in je intercooler, gasklephuis, luchtinlaat en wervelkleppen terecht komt.
In je inlaat en gasklephuis vermengd die troep zich ook nog eens met de roet uit je EGR, en hecht zich zo mooi op alles.Laatst eens het gasklephuis verwijdert en eens de inlaat in gekeken, en hij was nog mooi schoon van binnen, en dat terwijl de EGR nog gewoon open is.
7 september 2011 om 18:13 #17916397@ Hammer : Als de wervelkleppen erg vuil zijn , kunnen ze blijven hangen. Dus werken ze niet goed en houdt hij in… maar niet echt stotteren !
@ Yzf1kr : mijn carterontluchting zit aan de achterkant gewoon los er in. Maar zo’n opvangbak lijkt me ook wel wat. Heb je een fotootje misschien ?
7 september 2011 om 18:19 #17916398kan je daar een foto van mailen svp,dan zal ik dat eens aan de dealer laten zien.
Alvast bedankt.7 september 2011 om 19:18 #17916399Zo ziet het uit:
En hier is hij verstopt:
Er zit nu rechts een extra slang aan gekoppeld, en die loopt naar onder tot midden aan de bumper.
Binnenkort komt er een buis aan vast die tot voorbij de achteras loopt.Dit aan je dealer laten zien heeft weinig zin, hij mag dit namelijk niet monteren. De auto komt zo ook niet door de APK, want je mag niets zomaar naar de buitenlucht ventileren.
7 september 2011 om 19:31 #17916400@ Mike Hammer,
Wellicht je verstuivers. Klachten kunnen daar op wijzen dat er een verstuiver verkleefd is.
@yzf1kr, als je nu die slang vanuit de verzamelbak weer terug leidt naar het originel aansluitpunt naar beneden is ie compleet als catchcan en heb je geen enkel probleem bij de keuring.Safe driving Jurgen
7 september 2011 om 19:43 #17916401v
7 september 2011 om 19:58 #17916402Bummer, turboslangen en interkooler afgeperst om te checken op lekkage?
Safe driving Jurgen
7 september 2011 om 21:17 #17916403v
8 september 2011 om 03:58 #17916404@jraaf wrote:
@yzf1kr, als je nu die slang vanuit de verzamelbak weer terug leidt naar het originel aansluitpunt naar beneden is ie compleet als catchcan en heb je geen enkel probleem bij de keuring.
Sorry, maar dan kan ik dat ding net zo goed weglaten.
Je zuigt dan alsnog alle rotzooi aan, je motor in. Misschien iets minder als anders, maar nog altijd veel te veel.Nee, vlak voor de keuring duw ik gewoon even de originele slang terug.
Dee tank zit er ook alleen tussen om te voorkomen dat een groot deel van de rotzooi op straat terecht komt. En als indicator voor enige motor problemen.
8 september 2011 om 09:27 #17916405:hmmz Mmmmm…. Ik dacht juist dat door de retourslang er op te zetten je wel de lucht doorlaat maar dat de olie(troep) idd achterblijft in het tankje. Er zijn zelfs modellen met een filtertje er op. Zo blijft de beoogde werking van het systeem intact maar filter je de troep er uit.
Safe driving Jurgen
8 september 2011 om 11:50 #17916406@Ahrend, tripje naar Engeland?? :hmmz 600 pond
http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-VECTRA-C-2006-1-9-CDTI-120-ENGINE-Z19DT-/280726522666?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item415c9acb2a” onclick=”window.open(this.href);return false;Safe driving Jurgen
8 september 2011 om 17:00 #17916407@jraaf wrote:
:hmmz Mmmmm…. Ik dacht juist dat door de retourslang er op te zetten je wel de lucht doorlaat maar dat de olie(troep) idd achterblijft in het tankje. Er zijn zelfs modellen met een filtertje er op. Zo blijft de beoogde werking van het systeem intact maar filter je de troep er uit.
Nou, als ik zie wat er alsnog allemaal uit de slang komt die onder mijn bumper hangt, dan vraag ik mij af hoe veel er in die tank achter blijft.
Daarbij heeft de retourslang ook nog eens een zuigende werking als je hem aansluit, waardoor er waarschijnlijk nog minder in de tank achter zou blijven.
8 september 2011 om 17:07 #17916408So much for an oil catch can die correct wordt aangeloten :thumbdown Fucking linkse hobby, het mag er niet uit maar de motor mag er wel lekker door de soep in lopen.
Dan is het idd de beste oplossing om voor de APK de boel weer om te zetten naar origineel. We mogen zolangzamerhand wel een heel weekend uit trekken voor de APK:Catchcan er uit
DPF er weer opWat’s next? EGR afdopplaatje er weer tussen uit :vertag
Safe driving Jurgen.
10 september 2011 om 10:56 #17916409nou de auto is weer terug na een week in de garage.
Er zit nu een compleet nieuwe inlaat met wervelkleppen,servo motor,egrklep(dit is nu de tweede),egr afdekplaatje enz enz in.
Verstuivers gereinigd en getest en weet ik veel wat ze nog meer gedaan hebben.
Kortom nu moet het over zijn.
Super geholpen door Opel Vriens in etten-leur die jongens hebben werkelijk hun uiterste best gedaan zowel kwa werk als kwa rekening HULDE voor deze dealer.10 september 2011 om 11:31 #17916410Is dat alles onder garantie vervangen of komt het voor je eigen rekening. Best een dure reparartie al met al.
11 september 2011 om 09:46 #17916411auto is 2,5 jaar oud dus uit de garantie.
Vriens opel Etten-Leur heeft dit heel netjes opgelost met ons.
We moeten slechts 3 uurtjes onderzoek betalen.11 september 2011 om 14:54 #17916412@yzf1kr wrote:
Zo ziet het uit:
En hier is hij verstopt:
Er zit nu rechts een extra slang aan gekoppeld, en die loopt naar onder tot midden aan de bumper.
Binnenkort komt er een buis aan vast die tot voorbij de achteras loopt.Dit aan je dealer laten zien heeft weinig zin, hij mag dit namelijk niet monteren. De auto komt zo ook niet door de APK, want je mag niets zomaar naar de buitenlucht ventileren.
De carter ventilatie, kan deze dicht gaan zitten?
Ik heb last gehad van een hoop olie peil (autobedrijf 1 liter te veel geplaatst) en van een lekke intercooler.
Alleen nu heb ik turbo problemen. Ik heb al een andere. Zit er geen filter tussen / etc en wat is precies het probleem van de carter ventilatie?.Binnenkort wordt de turbo gewisseld, en moet dit natuurlijk ook allemaal goed werken. Als ik nu mijn auto start, en het gas intrap, maakt de turbo een krijsend (boven 1800 rpm) geluid, tot na 1-2 seconden. Het lijkt wel of deze oliedruk dan voldoende is, en dan is het geluid weg. ik rij en al 10k mee, de turbo heeft het tot nu toe nog uitgehouden. Alleen met het uitdraaien / rijen hoor je de turbo erg goed, deze heeft wel een opdonder gehad en moet vervangen worden.
gr. Joris
11 september 2011 om 16:54 #17916413@mike hammer wrote:
auto is 2,5 jaar oud dus uit de garantie.
We hebben er al zo’n 1,5 jaar last en het werd steeds erger.
Vriens opel Etten-Leur heeft dit heel netjes opgelost met ons.
We moeten slechts 3 uurtjes onderzoek betalen.:jerry :jerry :jerry :jerry Hulde voor die dealer!!!!
Dat scheelt je zo 2500,00!!
@jorisor (ff een topic steal) Dat geluid maakte mijn vec dus ook. Heel hoog gillen bij gas geven onder de 2000 toeren.
Bij mij bleek het uitlaatspruitstuk lek te zijn, er was een bout afgebroken die dat ding op z’n plaats houdt. Aangezien de Turbo op het uitlaatspruitstuk gemonteerd zit af fabriek krijg je (hahaha) die er gelijk bij. Als ze het goed repareren dan Zetten ze gelijk alles onder druk inclusief de interkooler en blazen alle pijpen schoon en ook de carterontluchting werd bij mij meegenomen dus daar zou ik dan even op letten.Safe driving Jurgen.
10 oktober 2011 om 19:47 #17916414Wi
10 oktober 2011 om 20:42 #17916415Waar heb je die catch tank gehaald? Mvg Bart
11 oktober 2011 om 15:51 #17916416Als je de catchtank voorziet van een klein filtertje op de uitgaande slang, dan komt hij gewoon door de APK hoor, kom al jaren op die manier er door.
12 oktober 2011 om 07:24 #17916417@mike hammer wrote:
Nou toch te vroeg gejuicht.
Een paar weken probleemloos gereden,maar het is weer terug.
Wie heeft er nog ideen wat dit kan zijn.Ik heb geen idee wat het kan zijn (DPF heb je die? zo ja wat is de verzadiging) maar maak anders een afspraak bij EDS. Zij doen ook foutcode onderzoek en fijnafstemming.
‘t zijn in mijn optiek echt Goeroe’s met de Opel, voor rond de 75 euro heb je al een rollerbank run met diagnose.Safe driving Jurgen.
12 oktober 2011 om 14:37 #17916418met een klein filtertje mag het officieel ook niet..
bij een Catch tank kan je ook gewoon de andere slang weer op zijn originele aansluiting aansluiten…
Vuil en vloeistoffen blijven achter in de Catchtank, de lucht die overblijft gaat weer de motor in.
Willem
25 oktober 2011 om 09:23 #17916419[
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.