kan dicht!!!!

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum kan dicht!!!!

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231201
    mike hammer
      Lid sinds:
      7 November 2009

      kan dicht!!!

      #17799431
      yzf1kr
        Lid sinds:
        3 January 2005

        Bij een 2009 versie kan het de 3e injector niet zijn, die zou de nieuwe injectors al moeten hebben.
        Wervelkleppen in theorie ook niet.

        Het zou nog een vervuilde turbo druk sensor kunnen zijn.

        #17799432
        Spacejam
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 November 2006

          of misschien de gasklep (ook even een keertje schoonmaken).

          #17799433
          Raynbow6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 July 2007

            Ik herken het probleem precies.
            Heb maanden naar de oplossing gezocht, van alles geprobeert, zelfs de LMM vervangen.

            Raar maar waar, uiteindelijk is het vanzelf verdwenen. Geen idee wat het geweest is. Geen EGR, geen sensor, geen idee.

            #17799434
            mike hammer
              Lid sinds:
              7 November 2009

              We gaan vrijdag met de computer op schoot rijden misschien iets in de brandstof toevoer.
              Ze doen er alles aan bij vriens in etten-leur maarja de ellende is dat hij het maar af en toe doet.

              #17799435
              stefanDTI
                Lid sinds:
                10 May 2007

                misschien de wervelkleppen in het inlaatspruitstuk , die willen nog wel eens vast gaan zitten…

                #17799436
                yzf1kr
                  Lid sinds:
                  3 January 2005

                  NIet bij een 2009 model. Die heeft de nieuwe kleppen al.

                  #17799437
                  Raynbow6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 July 2007

                    [rquote=1845229&tid=140700&author=mike hammer]We gaan vrijdag met de computer op schoot rijden misschien iets in de brandstof toevoer.
                    Ze doen er alles aan bij vriens in etten-leur maarja de ellende is dat hij het maar af en toe doet.[/rquote]

                    OK, als ze iets vinden ben ik zeker geinteresserd om te weten wat het was. Hou ons maar op de hoogte.

                    #17799438
                    mike hammer
                      Lid sinds:
                      7 November 2009

                      Ik laat zeker wat weten.
                      ik heb nog een paar kleine probleempjes die opgelost moeten worden.

                      #17799439
                      mike hammer
                        Lid sinds:
                        7 November 2009

                        UPDATE:

                        Kom net terug van de dealer.
                        En die zegt dat wat je af en toe zou kunnen voelen bij een toerental net boven de 2000 rpm het inschakelen van de egr klep is.
                        Bij benzine auto’s kan je het nog beter voelen en horen volgens de monteur.
                        Ook kan het zijn dat boven dat toerental je roetfilter gaat regenereren.
                        Tjaa dan zal dat het wel zijn.
                        Er gaan ook geen lampjes branden en brandstofpompen bij dit type heeft hij nog nooit problemen mee gehad.

                        #17799440
                        jraaf
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 January 2008

                          [rquote=1847662&tid=140700&author=mike hammer]UPDATE:

                          Kom net terug van de dealer.
                          En die zegt dat wat je af en toe zou kunnen voelen bij een toerental net boven de 2000 rpm het inschakelen van de egr klep is.
                          Bij benzine auto’s kan je het nog beter voelen en horen volgens de monteur.
                          Ook kan het zijn dat boven dat toerental je roetfilter gaat regenereren.
                          Tjaa dan zal dat het wel zijn.
                          Er gaan ook geen lampjes branden en brandstofpompen bij dit type heeft hij nog nooit problemen mee gehad.[/rquote]

                          :hmmz, je gaf eerder aan dat de dealer je roetfilter geregenereerd heeft, Dan zou dat stotteren bij 30% belading niet meer mogen voor komen tot ie weer op 80% zit. Dan gaat ie vanaf de fabrieks instelling bij een diesel weer regenereren.

                          Bij een 80% belading dien je minimaal 80 km per uur te rijden in de 6 versnelling boven de 2000toeren over een minimale aftand van 50 kilometer. Zo niet dan kan ie de regeneratie cyclus niet voltooien en is je filter niet schoon.

                          Denk toch dat je ‘t ergens anders moet zoeken. Turbosensor of vuldruksensor al eens schoon gemaakt?
                          Safe driving Jurgen

                          #17799441
                          mike hammer
                            Lid sinds:
                            7 November 2009

                            Heb ik ook gezegd tegen de monteur,maar dat was het niet.
                            volgens hem komt de egr er bij vanaf 2000 rpm en dat voel je dan even zegt hij.
                            Maar het is niet altijd, dus dat is heel vreemd.
                            Ik moet zeggen dat sinds ze de egr hebben vervangen en het roetfilter handmatig hebben “geleegd”.
                            overgens de oude egr was volgens mij gewoon goed want die was helemaal schoon.

                            #17799442
                            Raynbow6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 July 2007

                              [rquote=1847662&tid=140700&author=mike hammer]UPDATE:

                              Kom net terug van de dealer.
                              En die zegt dat wat je af en toe zou kunnen voelen bij een toerental net boven de 2000 rpm het inschakelen van de egr klep is.
                              Bij benzine auto’s kan je het nog beter voelen en horen volgens de monteur.
                              Ook kan het zijn dat boven dat toerental je roetfilter gaat regenereren.
                              Tjaa dan zal dat het wel zijn.
                              Er gaan ook geen lampjes branden en brandstofpompen bij dit type heeft hij nog nooit problemen mee gehad.[/rquote]

                              Nee, ik geloof dat niet. Simpelweg omdat ik geen roetfilter heb.
                              EGR is het ook niet, maak ik 1X per 10000 km schoon.
                              Ik denk zelf aan valse lucht. Maar dan zou die het altijd moeten doen denk ik.
                              Maar: bij mij is het al een maand of 3 weg. Helemaal vanzelf.

                              #17799443
                              yzf1kr
                                Lid sinds:
                                3 January 2005

                                EGR schoonmaken heeft niets te maken met het open en dicht gaan.

                                Normaal sluit de EGR klep op hoge toerentallen en krijgt de motor alleen nog maar schone lucht. Het zou dus heel goed kunnen zijn dat je dit voelt.

                                Mensen die de EGR bij EDS hebben laten uitzetten melden ook vaak dat het stotteren weg is.

                                Het is ook eigenlijk amper stotteren te noemen, het is meer een kleine ruk.

                                #17799444
                                mike hammer
                                  Lid sinds:
                                  7 November 2009

                                  dat klopt maar dan een paar keer achter elkaar.
                                  Het lijkt dan net of er een hapering is in de brandstof.

                                  #17799445
                                  paazhaaz
                                    Lid sinds:
                                    11 November 2007

                                    Kan het niet zo zijn dat het vervuiling is op de contacten naar de pomp verstuivers ??

                                    Voordat ik de gemodificeerde bekabeling had gemonteerd, had ik hier ook last van. Een keer inspuiten met contact reiniger en het was weg.

                                    #17799446
                                    mike hammer
                                      Lid sinds:
                                      7 November 2009

                                      Oke dat is een goede tip.
                                      waarmee heb je dat ingespoten???
                                      En waar zitten die contacten precies?
                                      Zou je dat kunnen uitleggen aub.

                                      #17799447
                                      mike hammer
                                        Lid sinds:
                                        7 November 2009

                                        Oke dat is een goede tip.
                                        waarmee heb je dat ingespoten???
                                        En waar zitten die contacten precies?
                                        Zou je dat kunnen uitleggen aub.

                                        zou iemand me daar mee kunnen helpen door uit te leggen hoe en wat precies.

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.