Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › kan dicht!!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 januari 2011 om 10:39 #17231201
kan dicht!!!
17 januari 2011 om 17:21 #17799431Bij een 2009 versie kan het de 3e injector niet zijn, die zou de nieuwe injectors al moeten hebben.
Wervelkleppen in theorie ook niet.Het zou nog een vervuilde turbo druk sensor kunnen zijn.
17 januari 2011 om 17:44 #17799432of misschien de gasklep (ook even een keertje schoonmaken).
18 januari 2011 om 07:13 #17799433Ik herken het probleem precies.
Heb maanden naar de oplossing gezocht, van alles geprobeert, zelfs de LMM vervangen.Raar maar waar, uiteindelijk is het vanzelf verdwenen. Geen idee wat het geweest is. Geen EGR, geen sensor, geen idee.
18 januari 2011 om 14:39 #17799434We gaan vrijdag met de computer op schoot rijden misschien iets in de brandstof toevoer.
Ze doen er alles aan bij vriens in etten-leur maarja de ellende is dat hij het maar af en toe doet.18 januari 2011 om 21:52 #17799435misschien de wervelkleppen in het inlaatspruitstuk , die willen nog wel eens vast gaan zitten…
19 januari 2011 om 08:33 #17799436NIet bij een 2009 model. Die heeft de nieuwe kleppen al.
19 januari 2011 om 11:47 #17799437[rquote=1845229&tid=140700&author=mike hammer]We gaan vrijdag met de computer op schoot rijden misschien iets in de brandstof toevoer.
Ze doen er alles aan bij vriens in etten-leur maarja de ellende is dat hij het maar af en toe doet.[/rquote]OK, als ze iets vinden ben ik zeker geinteresserd om te weten wat het was. Hou ons maar op de hoogte.
19 januari 2011 om 14:11 #17799438Ik laat zeker wat weten.
ik heb nog een paar kleine probleempjes die opgelost moeten worden.21 januari 2011 om 09:35 #17799439UPDATE:
Kom net terug van de dealer.
En die zegt dat wat je af en toe zou kunnen voelen bij een toerental net boven de 2000 rpm het inschakelen van de egr klep is.
Bij benzine auto’s kan je het nog beter voelen en horen volgens de monteur.
Ook kan het zijn dat boven dat toerental je roetfilter gaat regenereren.
Tjaa dan zal dat het wel zijn.
Er gaan ook geen lampjes branden en brandstofpompen bij dit type heeft hij nog nooit problemen mee gehad.21 januari 2011 om 18:44 #17799440[rquote=1847662&tid=140700&author=mike hammer]UPDATE:
Kom net terug van de dealer.
En die zegt dat wat je af en toe zou kunnen voelen bij een toerental net boven de 2000 rpm het inschakelen van de egr klep is.
Bij benzine auto’s kan je het nog beter voelen en horen volgens de monteur.
Ook kan het zijn dat boven dat toerental je roetfilter gaat regenereren.
Tjaa dan zal dat het wel zijn.
Er gaan ook geen lampjes branden en brandstofpompen bij dit type heeft hij nog nooit problemen mee gehad.[/rquote]:hmmz, je gaf eerder aan dat de dealer je roetfilter geregenereerd heeft, Dan zou dat stotteren bij 30% belading niet meer mogen voor komen tot ie weer op 80% zit. Dan gaat ie vanaf de fabrieks instelling bij een diesel weer regenereren.
Bij een 80% belading dien je minimaal 80 km per uur te rijden in de 6 versnelling boven de 2000toeren over een minimale aftand van 50 kilometer. Zo niet dan kan ie de regeneratie cyclus niet voltooien en is je filter niet schoon.
Denk toch dat je ‘t ergens anders moet zoeken. Turbosensor of vuldruksensor al eens schoon gemaakt?
Safe driving Jurgen21 januari 2011 om 20:26 #17799441Heb ik ook gezegd tegen de monteur,maar dat was het niet.
volgens hem komt de egr er bij vanaf 2000 rpm en dat voel je dan even zegt hij.
Maar het is niet altijd, dus dat is heel vreemd.
Ik moet zeggen dat sinds ze de egr hebben vervangen en het roetfilter handmatig hebben “geleegd”.
overgens de oude egr was volgens mij gewoon goed want die was helemaal schoon.21 januari 2011 om 21:42 #17799442[rquote=1847662&tid=140700&author=mike hammer]UPDATE:
Kom net terug van de dealer.
En die zegt dat wat je af en toe zou kunnen voelen bij een toerental net boven de 2000 rpm het inschakelen van de egr klep is.
Bij benzine auto’s kan je het nog beter voelen en horen volgens de monteur.
Ook kan het zijn dat boven dat toerental je roetfilter gaat regenereren.
Tjaa dan zal dat het wel zijn.
Er gaan ook geen lampjes branden en brandstofpompen bij dit type heeft hij nog nooit problemen mee gehad.[/rquote]Nee, ik geloof dat niet. Simpelweg omdat ik geen roetfilter heb.
EGR is het ook niet, maak ik 1X per 10000 km schoon.
Ik denk zelf aan valse lucht. Maar dan zou die het altijd moeten doen denk ik.
Maar: bij mij is het al een maand of 3 weg. Helemaal vanzelf.22 januari 2011 om 09:29 #17799443EGR schoonmaken heeft niets te maken met het open en dicht gaan.
Normaal sluit de EGR klep op hoge toerentallen en krijgt de motor alleen nog maar schone lucht. Het zou dus heel goed kunnen zijn dat je dit voelt.
Mensen die de EGR bij EDS hebben laten uitzetten melden ook vaak dat het stotteren weg is.
Het is ook eigenlijk amper stotteren te noemen, het is meer een kleine ruk.
22 januari 2011 om 10:34 #17799444dat klopt maar dan een paar keer achter elkaar.
Het lijkt dan net of er een hapering is in de brandstof.22 januari 2011 om 19:18 #17799445Kan het niet zo zijn dat het vervuiling is op de contacten naar de pomp verstuivers ??
Voordat ik de gemodificeerde bekabeling had gemonteerd, had ik hier ook last van. Een keer inspuiten met contact reiniger en het was weg.
23 januari 2011 om 10:17 #17799446Oke dat is een goede tip.
waarmee heb je dat ingespoten???
En waar zitten die contacten precies?
Zou je dat kunnen uitleggen aub.27 januari 2011 om 13:51 #17799447Oke dat is een goede tip.
waarmee heb je dat ingespoten???
En waar zitten die contacten precies?
Zou je dat kunnen uitleggen aub.zou iemand me daar mee kunnen helpen door uit te leggen hoe en wat precies.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.