Kan achterklep niet meer openen

Forumindex Forums Modellen Astra Kan achterklep niet meer openen

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240237
    ratar
      Lid sinds:
      29 November 2009

      Hallo Opel bezitters,

      Ik heb een Astra H station uit 2005. Al een tijdje krijg ik regelmatig de achterklep niet meer open. Ik denk dat het nu gebeurd is……en krijg hen nu meer open.

      wat zou het probleem kunnen zijn en de eventuele kosten?

      graag jullie reactie

      ratar

      #17906660
      vla007
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 September 2011

        Probleem kan het slot zijn of de microswitch, beide kun je zelf vervangen.
        Mijn ma had het slot kapot dealer vroeg iets van 200e met inbouw, zelf voor 40e tweedehands slot gekocht en ingebouwd.
        De grote vraag, hoor je nog een geluidje als je op de knop drukt? je moet links bij de zekeringkast luisteren.
        Als je nog iets hoort dan is de knop goed, zo niet dan is de knop of de zekering kapot.
        En de kofferklep kan nog open door de achterbank neer te klappen en dan in t midden van de klep de rubberen afdichting naar binnen te duwen (deze kun je later weer terugvinden geen zorgen) en dan met een grote platte schroevendraaier te draaien.

        #17906664
        chieltjuh
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 February 2012

          heb altijd het probleem dat er vocht onder het rubber komt bij de schakelaar.. merk je vooral met vrieskou, dat heeft waarschijnlijk de schakelaar gesloopt..

          #17906663
          ratar
            Lid sinds:
            29 November 2009

            Bedankt voor jullie reactie’s

            ratar

            #17906662
            Sjonny-astra
              Lid sinds:
              4 March 2012

              ik had hetzelfde probleem met mijn astra H
              ik heb het slotje helemaal uit elkaar gehaald en daar zit een heel klein drukschakelaartje in en die gaat los zitten.
              ik heb het drukschakelaartje weer vast gelijmd en het werkt al 2 maanden perfekt.

              #17906661
              Astra H OPC-Line
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 December 2011

                Als je klep niet meer open gaat kun je met dat grijze stiftje in de tankklep via de binnenkant door de achterbank plat te leggen de klep open maken met het stiftje in het gaatje in de klep te gaan en m mechanisch te openen.

                #17906665
                corsaboy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Ff een oud topic omhoog halen.
                  Vandaag kreeg ik ook de klep van onze 5 deurs niet meer geopend!!

                  Microswitch was al erg gevoelig.
                  Geldt het ook voor de 5 deurs? Achterbank plat en vervolgens op zoek naar dat rubber???

                  #17906666
                  vla007
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    11 September 2011

                    @corsaboy wrote:

                    Ff een oud topic omhoog halen.
                    Vandaag kreeg ik ook de klep van onze 5 deurs niet meer geopend!!

                    Microswitch was al erg gevoelig.
                    Geldt het ook voor de 5 deurs? Achterbank plat en vervolgens op zoek naar dat rubber???

                    Jup, ergens in het midden zit een rubber dopje ter grootte van een 2 euro munt.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.