kalkvlekken op de lak

Forumindex Forums Overige Opel algemeen kalkvlekken op de lak

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    asconahobbyist
    Deelnemer

In februari mijn Ascona restauratie voltooid.
      auto staat altijd binnen.
      Stond ie eens een keertje buiten vorige week,gaat de buurman zijn gras sproeien (overdag in de brandende zon) hele ascona nat en door de zon weer opgedroogd.
      De volgende dag de auto goed gewassen maar de kalkvlekken bleven,geprobeerd met wax het weg te krijgen,de vlekken bleven.
      Vandaag een wax met lichte polish geprobeerd,maar nog niet weg.
      Iemand suggesties??
      baal hier namelijk gigantisch van.
      oja,de auto is rood met blanke lak eroverheen.

-CB-

Beste asconahobbyist,

ik ben bang dat je de kalkvlekken alleen nog weg kan krijgen met machinaal polijsten. Je kan natuurlijk ook wat ruwere polish gebruiken en het met de hand proberen.

Succes,

Casper

2000
        Moderator

ik zou ook een wat groffere cleaner proberen, maar ik vind het wel raar dat de kalk zo vast zit, zat er geen toevoeging bij het water?

ColinH
          Deelnemer

Lijkt mij niet dat het alleen water is, ik was een enkele keer mn auto met gewoon kraanwater, dan krijg ik de kalkvlekken er zo af met AutoGlym..

Hoop voor je dat het niet te veel werk is, om het eruit te krijgen, want dat zou lullig zijn, buur sproeien en jij maar tobben..

Gr.

Rotho

kalk zou toch zo weg te halen moeten zijn…

asconahobbyist
              Deelnemer

dat zou je zeggen,de auto staat strak in de wax.
                Het is 100% leidingwater geweest,zit bij ons (haarlemmermeer) wel de nodige kalk in.
                Het was wel in de brandende zon dus blijkbaar is het er ingebrand ofzo.
                ik rij volgende week wel ff langs de spuiter,dan mag hij wat zeggen voordat ik zelf mischien met cleaner de boel verkloot.
                Hoop alleen als het weg te krijgen is dat dit niet elke keer gebeurt,dan is de lol er gauw af!
                thnx mannen!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.