Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadettje schrapen!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 februari 2011 om 20:49 #17809808
Originele poten zitten met een klempassing vast. En die moet je er doorheen persen. En dan max 20mm, want anders kom je tegen je homokineet aan.
Anders toch schroefset kopen. Ik was net zo laag, al dan niet iets lager als sai man op het laatst. Carterpan lag paar cm van de grond af. (en ja, ik kwam over alle drempels!)
Dit was een KW variant 2 schroefset.Maar als je het circuit op gaat (met standaard poten), is zo laag helemaal niet zo goed. Heel je geometrie + het feit dat je totaal geen vering meer hebt, krijg je een klote wegligging. Als je met standaard poten 90mm laag gaat, kan dat wel, alleen zit je op het einde van je dempers. Dus stuitert het bijhoorlijk.
3 februari 2011 om 21:10 #17809809Stuiteren is geen probleem, laatste beetje nieren wat ik nog over heb na 4 autos static gereden te hebben… :p
Er wordt juist geen circuit mee gereden, daarom geen vering nodig :DDus ze zijn wel te persen!
Gaat de goeie kant op ;)Nu nog een koper voor mijn caddy ;)
3 februari 2011 om 21:19 #17809810schroefset voor een d of e kadett zijn gewoon totaal kortere poten dus niks verder onder in je fuse geperst
3 februari 2011 om 21:27 #17809811Okee, dus ff opties op een rijtje:
Poten zelf aanpassen door fusee verplaatsen en kortere veren en schokkers, max -90
Schroefset opsturen naar kw (achter…?) en de euroboom van mn buurman versnipperen.
Pipo lief aankijken en een prijs opgaaf vragen..? ;) achter..?
3 februari 2011 om 21:36 #17809812Ta-technics maakt ze ook dacht ik.. dat kost veel minder dan kw maja kwaliteit ook minder uiteraard.
Achter is het btw een optie om golf schroefpoten te nemen. Trabi heeft dit ook. Hij heeft echter wel de schokdempertorens doorgelast omdat het gewicht nu niet op de chassisbalken onder de auto komt maar in die schokdempertorens.3 februari 2011 om 21:53 #17809813[rquote=1859619&tid=141836&author=GlennGSI]Ta-technics maakt ze ook dacht ik.. dat kost veel minder dan kw maja kwaliteit ook minder uiteraard.
Achter is het btw een optie om golf schroefpoten te nemen. Trabi heeft dit ook. Hij heeft echter wel de schokdempertorens doorgelast omdat het gewicht nu niet op de chassisbalken onder de auto komt maar in die schokdempertorens.[/rquote]Zo wil ik het ook gaan doen bij me Mattig straks:thumbup:thumbup
3 februari 2011 om 23:24 #17809814[rquote=1859605&tid=141836&author=Piele]Okee, dus ff opties op een rijtje:
Poten zelf aanpassen door fusee verplaatsen en kortere veren en schokkers, max -90
Schroefset opsturen naar kw (achter…?) en de euroboom van mn buurman versnipperen.
Pipo lief aankijken en een prijs opvraag vragen..? ;) achter..?[/rquote]
vragen staat vrij:P
maar lief aankijken laat ik liever aan vrouwen over vind ik leuker dan door een man lief aangekeken te worden.:Ppoten hoef je bij mij niet op te sturen die kun je naderhand als de set klaar is inruilen.en duurt geen 6 weken.
tja en de kwaliteit.eerlijk is eerlijk de dempers van v-maxx zijn niet gelijk aan de kw sets maarja daar is de prijs ook naar.maar de schroefsets van v-maxx zijn in engeland uitgeroepen tot prijs kwaliteit de beste:wors:worsvoorbeeldje.deze was met calibra poten orginele bumpstop van de schroefset +-4 a5 cm en iets langere veren
4 februari 2011 om 01:01 #17809815Bij deze een u2u mooie man.. :P;)
Mij zul je nooit wat verkeerds horen zeggen over v-maxx, altijd goeie ervaringen mee gehad!
Alleen die domme domme alu ringen zorgen altijd voor een hoop gevloek!
Bij mn volgende set komt er echt een rol duct tape omheen en een pot vaseline om het schroefdraad!!Wegligging en kwaliteit is voor de rest prima voor een budget setje!
En het spul gaat ook altijd zo laaggg…..4 februari 2011 om 01:18 #17809816[rquote=1859619&tid=141836&author=GlennGSI]Ta-technics maakt ze ook dacht ik.. dat kost veel minder dan kw maja kwaliteit ook minder uiteraard.
Achter is het btw een optie om golf schroefpoten te nemen. Trabi heeft dit ook. Hij heeft echter wel de schokdempertorens doorgelast omdat het gewicht nu niet op de chassisbalken onder de auto komt maar in die schokdempertorens.[/rquote]Dat is wel de mooiste oplossing he..
Heb er toen ook een tijdje over nagedacht bij mn corsa a, maar toch maar voor een set Gaz -4,5″ veren gegaan, koste de kop niet en ging ook zo verschrikkelijk laag!
Met 15″ hingen de velgen (dus niet de banden) voor 4cm in mn RONDE wielkasten!!:vertagDaarom dacht ik dat je met corsa veren, standaard of korter, ook een heel stuk verder komt!
Ik geloof dat standaard achter veren van een corsa een cm of 35 lang zijn.
Weet niet hoelang die van een verlaagde dett zijn?We komen er wel :D
Ook iemand fotos of ervaringen met ET33…?
4 februari 2011 om 07:31 #17809817[rquote=1859724&tid=141836&author=Piele]Bij deze een u2u mooie man.. :P;)
Mij zul je nooit wat verkeerds horen zeggen over v-maxx, altijd goeie ervaringen mee gehad!
Alleen die domme domme alu ringen zorgen altijd voor een hoop gevloek!
Bij mn volgende set komt er echt een rol duct tape omheen en een pot vaseline om het schroefdraad!!Wegligging en kwaliteit is voor de rest prima voor een budget setje!
En het spul gaat ook altijd zo laaggg….. [/rquote]dan laat je de progressieveer er tussen uit en schoef je de auto met apk omhoog:P invetten van de schoefdraad is wel belangrijk maar das bij elke set.en wil je hem naderhand stellen draad zuiver maken wat wd40 er tussen en stellen.
zand tussen draad en stelring is funest
:swear
losse achterpoten kan ik ook wel leveren.maar ik dacht dat trabbi polo poten had ipv golf.lijken zo kort4 februari 2011 om 09:42 #17809818[rquote=1859040&tid=141836&author=Piele][rquote=1858930&tid=141836&author=custom]ik heb er corsa schokbrekers onder gehad, onder de D kadett, maarre dat is echt dramatisch hoor :) Kun je beter een goede set kadett dempers laten inkorten.[/rquote]
Hahaha! :P
Dramatisch in de trend van ze zijn te slap of te kort?
[/rquote]Hier zou ik ook graag nog wat betere uitleg over lezen.
Ik heb namelijk een maandje terug een D aangeschaft voor mn vrouwtje en daar zitten ook corsa schobrekers onder.
Vind hem zelf wel erg dik, lekker laag en breed met ats classics eronder. :wub
Maar het stuitert wel als een malloot! én de diameter van de veer is ook niet helemaal goed had ik zelf het idee.
4 februari 2011 om 09:48 #17809819[rquote=1859809&tid=141836&author=lenn0][rquote=1859040&tid=141836&author=Piele][rquote=1858930&tid=141836&author=custom]ik heb er corsa schokbrekers onder gehad, onder de D kadett, maarre dat is echt dramatisch hoor :) Kun je beter een goede set kadett dempers laten inkorten.[/rquote]
Hahaha! :P
Dramatisch in de trend van ze zijn te slap of te kort?
[/rquote]Hier zou ik ook graag nog wat betere uitleg over lezen.
Ik heb namelijk een maandje terug een D aangeschaft voor mn vrouwtje en daar zitten ook corsa schobrekers onder.
Vind hem zelf wel erg dik, lekker laag en breed met ats classics eronder. :wub
Maar het stuitert wel als een malloot! én de diameter van de veer is ook niet helemaal goed had ik zelf het idee.[/rquote]
veren zijn helemaal anders van corsa en d kadett.en achterdempers kun je alleen gebruiken bij hele lage d kadetts
4 februari 2011 om 11:23 #17809820Mijn D is -80 achter en ik had er corsa schokdempers onder achter, maar die kunnen het gewicht niet aan, en wiebelen en je moet hem maximaal uitschuiven om hem uberhaupt vast te kunnen zetten.
4 februari 2011 om 12:09 #17809821[rquote=1859874&tid=141836&author=custom]Mijn D is -80 achter en ik had er corsa schokdempers onder achter, maar die kunnen het gewicht niet aan, en wiebelen en je moet hem maximaal uitschuiven om hem uberhaupt vast te kunnen zetten. [/rquote]
als je ze maximaal moet uitschuiven heb je er niks aan dan zijn ze te kort en stoten bij uitveren elke keer op het uiteinde dus na korte tijd stuk. maar zijn niet te zwak maar denk dat het gewoon komt omdat ze met er onder zetten al op spanning staan
4 februari 2011 om 13:00 #17809822Ja dat klpperde er flink op los :D
Nu ingekorte Koni’s en dat “veert” prima ;)
4 februari 2011 om 17:42 #17809823@Pipo
Wat zijn mn opties eigenlijk als ik later naar een NE of XE wil?
Is dat een kwestie van andere lagers monteren..?4 februari 2011 om 17:50 #17809824mm dat weet ik zo niet ben meer op rwd dan fwd gespecialiseerd.
maar ik zou zeggen dan verkopen en een setje nieuwe laten maken:angel4 februari 2011 om 18:19 #17809825[rquote=1860123&tid=141836&author=Piele]@Pipo
Wat zijn mn opties eigenlijk als ik later naar een NE of XE wil?
Is dat een kwestie van andere lagers monteren..?[/rquote]2 liter naven erin.. met uiteraard een paar nieuwe lagers :P
4 februari 2011 om 21:19 #17809826[rquote=1860153&tid=141836&author=GlennGSI][rquote=1860123&tid=141836&author=Piele]@Pipo
Wat zijn mn opties eigenlijk als ik later naar een NE of XE wil?
Is dat een kwestie van andere lagers monteren..?[/rquote]2 liter naven erin.. met uiteraard een paar nieuwe lagers :P[/rquote]
Kijk, das goed(koop) nieuws!! :D :angel
Kent iemand iets meer over deze dett..?
Kan geen uitwendige roest vinden op de foto, maar het blijven marktplaats fotos natuurlijk..Ding is 18-12-’10 gekocht en wordt nu verkocht, dus een paar vraagtekens..
4 februari 2011 om 21:25 #17809827Grappig ding…
Ik zie jou ook wel in die matt groene leger kadett rijden:P:P:P
Maar die set die pipo laat zien, zijn std poten met een bus schroefdraad er over?
Vet :D en makkelijk. Alleen is dat dan zelfbouw of een mengsel van diverse onderdelen voor diverse merken auto’s?4 februari 2011 om 21:30 #17809828[rquote=1860332&tid=141836&author=Fearless]Grappig ding…
Ik zie jou ook wel in die matt groene leger kadett rijden:P:P:P
Maar die set die pipo laat zien, zijn std poten met een bus schroefdraad er over?
Vet :D en makkelijk. Alleen is dat dan zelfbouw of een mengsel van diverse onderdelen voor diverse merken auto’s?[/rquote]
Dacht ik ook! :D
Maar het metallic groen heeft ook wel wat!
Dat Platina op een Dett is ook heel kicke!Dat is een eigenbouwset met onderdelen van een v-maxx set, van wat voor set boeid me eigenlijk niet zo, waag me er toch niet aan om t zelf te doen :angel
5 februari 2011 om 11:11 #17809829die achterschroefsets kost je wel wat werk aan de achterkant. waar je veer inkomt moet je eruit halen en een grotere en stevigere inlassen (ding is gemaakt om amper krachten te vangen ivm veer die normaal op de chassisbalk rust)
kijk ff in de gaz en avo catalogus.
btw, ik zit voor me werk in Almere buiten de aankomende weken, als je die corsa koni’s nog gevonden had, kan ik een keer langskomen als ik vroeg klaar ben (reken daar maar niet op maar toch haha)
5 februari 2011 om 13:26 #17809830[rquote=1860575&tid=141836&author=mayhem]die achterschroefsets kost je wel wat werk aan de achterkant. waar je veer inkomt moet je eruit halen en een grotere en stevigere inlassen (ding is gemaakt om amper krachten te vangen ivm veer die normaal op de chassisbalk rust)
kijk ff in de gaz en avo catalogus.
btw, ik zit voor me werk in Almere buiten de aankomende weken, als je die corsa koni’s nog gevonden had, kan ik een keer langskomen als ik vroeg klaar ben (reken daar maar niet op maar toch haha)[/rquote]
Hahaha!
Gast, ik werk niet meer in Almere… :P
Anders had ik ze zo afgeleverd :angelMaar kom jij binnenkort niet meer bij SW ofzo?
Of de Corsa meet?6 februari 2011 om 12:56 #17809831Die groene kadett staat hier in de buurt, ga er morgen even kijken denk ik zo!
6 februari 2011 om 13:10 #17809832[rquote=1860332&tid=141836&author=Fearless]Grappig ding…
Ik zie jou ook wel in die matt groene leger kadett rijden:P:P:P
Maar die set die pipo laat zien, zijn std poten met een bus schroefdraad er over?
Vet :D en makkelijk. Alleen is dat dan zelfbouw of een mengsel van diverse onderdelen voor diverse merken auto’s?[/rquote]
op de foto lijkt de kadett net of hij een rotte wielrand heeft achter en die groen is geschildert.maar kan me vergissen.
en de poten zijn ingekort stuurarm verplaatst en er zit aan de draadbussen nog een stuk dat in de poot geschoven word.
safety first:Pen aan de achterkant laag gaan kun je niet gewoon een soort aanslagrubber er tussen maken ipv de veer een of andere zachte.minicooper heeft dat toch ook.
en de achterveer van een e kadett en een corsa zijn die kwa maten niet het zelfde alleen lager als je hem onder een dett zet en dan met een paar zeer stugge dempers:hmmz -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.