Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadettje schrapen!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2011 om 16:52 #17232089
Hallo hier!
Ben van plan om m’n VW Caddy mk1 (:X) weg te doen en er een mooie kadett e voor in de plaats te kopen!Plannen zijn om hem dan verschrikkelijk laag te laten gaan en ben bezig de opties op een rijtje te zetten!
Nu ben ik heel bekend met Corsaas en niet zo erg thuis in het kadett gebeuren, dus hierbij vraag om hulp ;)
Ik ben al zo ver:
-Kan geen enkele schroefset vinden, maar heb vernomen dat astra setjes ook passen!
-Achterschokkers zijn niet zo laag te krijgen als dat ik zou willen, passen Corsa schokkers en veren..?
-Vind ik een voorpoot modje met wat speurwerk:
Iemand ervaring mee?
Is de fusee los te halen en te verplaatsen, of zal je dit met een hoop (pers) geweld voor elkaar krijgen en krijg je hier geen problemen met de homo?Maak mij wijzer!! :angel
btw!
Lucht is voor balonnen….2 februari 2011 om 16:57 #17809784Hier in de behuizing zit de demper geplaatst met een grote moer er boven. Na wat aanpassingen kan je dan de fussee wel een stuk hoger zetten maar komt dus de demper dichter op de homokineet.
Je kan zelf wel zien hoever je echt zakken kan……
Maar ik geloof dat er mooiere oplossingen zijn, je kan de schotel weg halen en vervolgens je eigenbouw schroefset gaan fabriceren.
Er zijn kortere dempers te krijgen voor voorin. Maar of die zo laag kunnen?
Je kan ook de veerschotel boven op….los kunnen slijpen en die een cm of wat hoger kunnen lassen. Scheelt ook weer iets, maar dan kom je weer dichter in de buurt van de motorkap.
2 februari 2011 om 17:03 #17809785[rquote=1858335&tid=141836&author=Fearless]Hier in de behuizing zit de demper geplaatst met een grote moer er boven. Na wat aanpassingen kan je dan de fussee wel een stuk hoger zetten maar komt dus de demper dichter op de homokineet.
[/rquote]Hoe zit dit vast dan?
Wat ik begrijp is dat dit er los omheen geklemt zit, of zie ik dat verkeerd?2 februari 2011 om 17:08 #17809786Volgens mij zit dit vast gelast.
En anders zit er een bout doorheen, en zit er een sleuf in het fuseestuk en een stripje op de demperhouder. ( kan me vergissen met de Fordjes….)
Maar aan de foto van hierboven te zien is het gelast….
2 februari 2011 om 17:14 #17809787[rquote=1858349&tid=141836&author=Fearless]Volgens mij zit dit vast gelast.
En anders zit er een bout doorheen, en zit er een sleuf in het fuseestuk en een stripje op de demperhouder. ( kan me vergissen met de Fordjes….)
Maar aan de foto van hierboven te zien is het gelast….[/rquote]
Bout en sleuf zou ideaal zijn, is gewoon te spreiden en hoger te plaatsen, maar zie idd ook geen bout..
Ik ga er van uit dat het fusee gietwerk is en de demperhouder van staal, dat zullen ze toch nooit verlassen…?
2 februari 2011 om 17:24 #17809788Het bestaat dus wel…..een kant en klaar setje.
De achterste zijn golf dempertjes.
De losse veer en demper contstuctie vervangen voor zoiets is ideaal. en als je weer lager moet pas je de wielkast aan.
2 februari 2011 om 17:29 #17809789Ok, het bestaat wel… :p
Was deze ook al tegen gekomen, super set, maar ga geen KW centjes uitgeven als ik toch het circuit niet opga..
En dit setje gaat mij ook nog niet laag genoeg :P
Ik wil toch richting de -110, 120 gaan :D2 februari 2011 om 18:32 #17809790[rquote=1858386&tid=141836&author=Piele]
Ik wil toch richting de -110, 120 gaan :D[/rquote]Ding komt straks niet eens de stoep meer op dan??! En wat voor banden ga je eronder leggen 155’s??:o
Wel gaaf!king:
2 februari 2011 om 18:46 #17809791165-45-15 om een 7j ;)
Maar wie laag wil zijn, rijd om :D2 februari 2011 om 18:47 #17809792u2u e+b kadett ff die kan je misschien meer vertellen
dacht dat hij nog een setje in de verkoop had
2 februari 2011 om 19:51 #17809793vmaxx levert ook schroefsets
2 februari 2011 om 20:02 #17809794Kan ze niet vinden op de site :S
Alleen die voor een Astra, maar past dat nou dan..?2 februari 2011 om 22:48 #17809795astra F past
alleen toplagers overzetten
2 februari 2011 om 23:23 #17809796als je een schroefset wilt voor een E kadett dan moet je wel je poten opsturen..
2 februari 2011 om 23:23 #17809797Je kan ook speciale toplager schotels krijgen.
Die steken een stukje door het gat van de bovenste bevestiging van de veerpoot heen, waardoor de schokdemper hoger vast komt te zitten en de auto dus lager ligt.
Schijnt 10-15 mm te schelen.Zoiets dus :
3 februari 2011 om 00:06 #17809798[rquote=1858874&tid=141836&author=CommoCruiser]Je kan ook speciale toplager schotels krijgen.
Die steken een stukje door het gat van de bovenste bevestiging van de veerpoot heen, waardoor de schokdemper hoger vast komt te zitten en de auto dus lager ligt.
Schijnt 10-15 mm te schelen.Zoiets dus :
[/rquote]Dat scheelt alweer een stuk!
Waar is dat te krijgen?
@Glenn
Bedoel je die van KW?Ben benieuwd of schokkers van een corsa a/b ook zullen passen achter, eveneens hulpveren, dit wordt geloof ik ook bij een D gedaan..
Iemand toevallig wat duidelijke fotos van een kadett voorpoot, vooral van het fusee gedeelte!
3 februari 2011 om 07:50 #17809799ik heb er corsa schokbrekers onder gehad, onder de D kadett, maarre dat is echt dramatisch hoor :) Kun je beter een goede set kadett dempers laten inkorten.
3 februari 2011 om 13:13 #17809800[rquote=1858930&tid=141836&author=custom]ik heb er corsa schokbrekers onder gehad, onder de D kadett, maarre dat is echt dramatisch hoor :) Kun je beter een goede set kadett dempers laten inkorten.[/rquote]
Hahaha! :P
Dramatisch in de trend van ze zijn te slap of te kort?3 februari 2011 om 13:24 #17809801hoi,
ik had inderdaat een set te koop maar die is al weg.
pipo op het forum kan ze voor je maken als het goed is tot -120mm
en zijn prijzen vind ik mee vallen.http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=127915#pid1690056
3 februari 2011 om 13:53 #17809802Dus Pipo kan custom schoefsetjes maken, maar hij perst ook veren na!
Was al helemaal vergeten, ooit voor een corsa gevraagd, maar kwam daarmee niet laag genoeg.
Maar er zit dus ietsjes meer speling in Kadett veren :DDit was mijn inspiratie, in mijn ogen 1 van de mooiste Dettjes ooit…
3 februari 2011 om 16:18 #17809803hey, even terugkomend op jou u2u,
ik had onder mijn kadett een verlaging van -90 mm voorzeide
en -80 mm achterzeide ( door audio uiteindelijk ook -90 mm achter)veren waren orineel -80mm maar de voorveren heb ik via via na kunne persen tot -90mm.
De schokdempers had ik van koni geel voorzeide 40mm kortere dempers en achter 50mm kortere dempers.
Ik had 16″ calibra turbo velgen erop (5 gaats) et 49 met een 195-45-16 bandje erop.
en hier met 9×16 et 15 215-35-16 bandje ( wielkasten moeten wel aangepast worden )
op de foto zie je dat hij eigenlijk met het zijscherm op de band ligt zakte nog iets met verbrede kastengreets Sai-Man
3 februari 2011 om 16:30 #17809804[rquote=1858892&tid=141836&author=Piele][rquote=1858874&tid=141836&author=CommoCruiser]Je kan ook speciale toplager schotels krijgen.
Die steken een stukje door het gat van de bovenste bevestiging van de veerpoot heen, waardoor de schokdemper hoger vast komt te zitten en de auto dus lager ligt.
Schijnt 10-15 mm te schelen.Zoiets dus :
[/rquote]Dat scheelt alweer een stuk!
Waar is dat te krijgen?
@Glenn
Bedoel je die van KW?Ben benieuwd of schokkers van een corsa a/b ook zullen passen achter, eveneens hulpveren, dit wordt geloof ik ook bij een D gedaan..
Iemand toevallig wat duidelijke fotos van een kadett voorpoot, vooral van het fusee gedeelte! [/rquote]
Sowieso moet een E kadett poot ( of D kadett of astra F ) worden aangepast voor een schroefset. Het fusee gedeelte is 1 met de rest.. niet zoals bij een Corsa dus of zoals je Caddy.. Dat set van KW wat Fearless poste zijn E kadett voorpoten. Daar kun je het goed zien dat het 1 deel is.
3 februari 2011 om 16:44 #17809805@Glenn
Okee, duidelijk!
Vind er toch berichten over dat het mogelijk is, maar denk dat jullie er meer in handen hebben gehad dan mij… ;)
Zie wel las randen bij dat KW setje en niet zo snel bij fotos van een orginele poot, hoe zit dat..?
@Sai-man
Dat gaat goed laag!
Wat voor ET zijn die laatste velgen eigenlijk, lijkt me redelijk laag!
Ben ook wel eens benieuwd tot hoe ver ik kan gaan, met aanpassingen van de liggende binnenranden voor en achter!Heb nu 2 sets die ik allebij wel zou willen monteren,
OZ Turbo 15″ et15 en BBS RM 15″ ET33, de 2e lijkt me goed te doen, komen toch zwaar getrokken banden onder, maar die ET 15 lijkt me een beetje overkill niet…? :-D3 februari 2011 om 16:57 #17809806het laatste setje velgen is 9×16 et 15 met 215-35-16 band
de wielkasten heb ik toendertijd laten aanpassen…
voorkant..
achterkant..
greets Sai-Man
3 februari 2011 om 18:39 #17809807nou v-maxx zelf verkoopt geen sets maar ik heb ze laten maken door iemand met nieuwe delen van een schroefset van v-maxx.met standaart poten kun je eigenlijk niet lager dan -80 omdat er dan geen bumpstops meer onder liggen.en de stuurarmen komen tegen de binnescheremen aan.de ingekorte verie die ik had waren +-5 cm korter dan de standaart poten.dus als je die zonder aanslang rubber gebruikt zou je met de wielen los van de grond liggen:P dus 130mm lager.maar met de bumpstop gehalveert er tussen kwam hij volgensmij op -100/110.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.