Kadett/Astra GSI remklauwen: remzuigers nog verkrijgbaar?

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Kadett/Astra GSI remklauwen: remzuigers nog verkrijgbaar?

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    McLambo
    Deelnemer

Poosje geleden een setje ATE klauwen op de kop getikt (van een Kadett E – GSI) om de Ascona – B te bouwen, samen met een setje geventileerde schijven.

Ik had de klauwen een tijdje in het schap liggen toen ik ze pas heb weggebracht om te laten stralen en reviseren.

Nu belde vandaag die persoon op, en melde me dat de zuigertjes te ver ‘ingekankerd’ waren om nog te kunnen hergebruiken (maw: de roest had teveel weggevreten, hierdoor sluiten de rubbers niet meer goed af.

Nu is mijn vraag: Zijn die zuigertjes nog ergens nieuw te krijgen? Of kan ik dan qua kosten beter op zoek naar een ander 2e hands setje?

In dat geval: op welke auto’s zaten deze zwevende ATE klauwen (52mm) nog meer? Ik begreep dat deze er ook waren met 54mm zuigers… op welke auto zat deze? en gaat dit nog goed met de standaard hoofdremcilinder?

Alvast bedankt :wors :wub

Jurgen
      Deelnemer

Hier wel iets op ebay, maar weet niet of dat 52 of 54 mm is. Mja kost wel 30 euro per kant excl verzendkosten.

arnold kadett

ik heb nog wel een setje liggen evt met de schijven erbij
          u2u maar even als je belang heb zitten nu nog onder een goed remmende auto dus staan niet vast
          hoeft ook geen wereld bedrag op te brengen ;)

groetjes

McLambo
          Deelnemer

@*Jurgen* wrote:

Hier wel iets op ebay, maar weet niet of dat 52 of 54 mm is. Mja kost wel 30 euro per kant excl verzendkosten.

Ik heb de 52mm klauwen. Die 54mm zijn volgens mij van een Omaga A 2400. Daar zijn op zich wel kitjes voor te vinden ,maar voor de 52mm niet echt. Het gekke is dat voor de ‘standaard’ Manta/Ascona klauwen kitjes in overvloede te vinden zijn, en die kosten maar 9.50 :wtf

De reviseur belde vandaag nog op; hij gaat de zuigers zorgvuldig polijsten, kijken of er een bruikbaar eindresultaat overblijft. Anders had ie nog 2 adres voor remrevisie bedrijven in Apeldoorn en Ede, om te kijken wat de mogelijkheden zijn…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.