Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett word niet warm
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 december 2010 om 16:34 #17767222
Dat je rotzooi in je systeem doet die je eigenlijk niet erin wilt? Je krijgt na een aantal jaren dan zo’n melkachtige drap in je koelsysteem…. dat wil je echt niet.
Edit,
niet geheel onbelangrijk. Die krengen zijn bedoeld als tijdelijk redmiddel.6 december 2010 om 21:06 #17767223origineel gepost door Aapje
Dat je rotzooi in je systeem doet die je eigenlijk niet erin wilt? Je krijgt na een aantal jaren dan zo’n melkachtige drap in je koelsysteem…. dat wil je echt niet.Edit,
niet geheel onbelangrijk. Die krengen zijn bedoeld als tijdelijk redmiddel.aha
Rik
7 december 2010 om 19:09 #17767224Ow ok… Kijk weer wat geleerd :p
Nou ik heb me koelvloeistof vandaag weer even in de gaten gehouden en vandaag heb ik geen bijzonderheden vernomen… Dus waarschijnlijk was toch het systeem te leeg, of vol met lucht waardoor elke keer het reservaatje leeg ging, en de luchtholtes opvulde. Nu zit er dus voldoende vloeistof in het systeem en blijft het reservaatje netjes half vol :) (Hopelijk blijft het ook zo :p)
7 december 2010 om 19:17 #17767225Let wel op dat je ‘t met een koude motor bijvult e.d. he…. Staat niet voor niets “Kalt” met een peil naar ‘t midden van ‘t tankje… Maar mooi dat er niks serieus aan de hand is :)
13 december 2010 om 20:54 #17767226Toch wel wat serieus…
Koppakking lek + toch lekke radiateur… :mad:
Dus morge toch maar weer naar de garage brengen.. :(
15 december 2010 om 14:50 #17767227Oef. Zware kosten zijn dat…. Suc6 met de herstelkosten :(
15 december 2010 om 16:33 #17767228origineel gepost door Rottentweetie
Toch wel wat serieus…Koppakking lek + toch lekke radiateur… :mad:
Dus morge toch maar weer naar de garage brengen.. :(
Kosten zijn ongeveer 600 Euro.
Ik heb 2 keer de koppakking lek gehad en 2 keer was ik 600 Euro kwijt.
Sterkte met je wagen en houd je ons op de hoogte met je Kadett E ?Groet, Rik
15 december 2010 om 18:02 #17767229Ja idd… Dat vertelde de monteur bij de garage ook dat het zoiets ging kosten.. + de kosten van de radiateur er dan nog bij.. Maarja.. Het is ff niet anders.
Ik wil toch door met de kadett dus dan moet ie maar gerepareerd worden.Uiteraard hou ik jullie op de hoogte van mijn Kadett! ;) Ik heb trouwens nieuwe stoelhoezen gekocht! Ziet er gelijk stukken beter uit. Heb er helaas nog geen foto’s van, maar zodra de Kadettilac weer terug is, maak ik meteen wat fototjes!
Motorblokje heb ik ook even een poetsbeurt gegeven. Zag er niet uit.. Super veel aangebrande olie op het blok. Lekker naar de wasstraat geweest en met hoge druk spuit over het blok gedaan.. :P Toen was ie meteen lekker schoon.
I’ll Keep you up-to-date! Groetennn!!
15 december 2010 om 18:10 #17767230Ja bij de garage zal je wel zoiets kwijt zijn… Als je een beetje handig bent en gereedschap hebt kun je het in een middagje klaren als het meezit en dan ben je rond de 200 euro kwijt met radiateur erbij…
15 december 2010 om 18:13 #17767231origineel gepost door Vinci
Ja bij de garage zal je wel zoiets kwijt zijn… Als je een beetje handig bent en gereedschap hebt kun je het in een middagje klaren als het meezit en dan ben je rond de 200 euro kwijt met radiateur erbij…En het vlakken van de kop dan ?
Doe je dat dan met schuurpapier ?:jerryRik
15 december 2010 om 21:06 #17767232origineel gepost door KadAstra-EF
origineel gepost door Vinci
Ja bij de garage zal je wel zoiets kwijt zijn… Als je een beetje handig bent en gereedschap hebt kun je het in een middagje klaren als het meezit en dan ben je rond de 200 euro kwijt met radiateur erbij…En het vlakken van de kop dan ?
Doe je dat dan met schuurpapier ?:jerryRik
Dat zit in het “als het meezit” deel… Bij mijn 1.4i was dat absoluut niet nodig, die was zo vlak als maar zijn kan. Als de motor altijd goed is onderhouden en nooit oververhit is geweest is er best een kans dat de kop gewoon nog vlak is, zo’n ding trekt niet zomaar krom…
Heb met dat blok nog een ton gereden tot er bijna 2 ton op de teller stond (en misschien was dat wel 3 ton, want dat weet je maar nooit bij een Kadett…) zonder enig probleem. :thumbup
15 december 2010 om 22:38 #17767233je kunt de kop ook zelf naar een bedrijf brengen om te laten vlakken, was zo’n 30 euro kwijt hiervoor.
19 december 2010 om 18:00 #17767234Ja ik had het misschien ook wel zelf kunnen doen, maar buiten is het nogal koud en heb niet heel veel ervaring met opel kadettjes dus vandaar dat ik hem naar de garage heb gebracht. Zij brachten echter wel een leuk prijsje… 1200 euro… Dit was dan voor koppakking, vlakken, radiateur, weer helemaal vullen, olie en nog een aantal kleine dingetjes.. Hoop centjes helaas, maar gelukkig komt de 13e maand eraan.. Dus dat scheelt dan weer wel!
Hij is in iedergeval weer gemaakt, en alles is nou helemaal in orde dus.. Hopen dat ik verder geen grote kosten meer heb aan die auto en dat ik gewoon lekker blijft rijden!
Groeten,
Rottentweetie :agent19 december 2010 om 19:21 #17767235[rquote=1820322&tid=137880&author=Rottentweetie]Ja ik had het misschien ook wel zelf kunnen doen, maar buiten is het nogal koud en heb niet heel veel ervaring met opel kadettjes dus vandaar dat ik hem naar de garage heb gebracht. Zij brachten echter wel een leuk prijsje… 1200 euro… Dit was dan voor koppakking, vlakken, radiateur, weer helemaal vullen, olie en nog een aantal kleine dingetjes.. Hoop centjes helaas, maar gelukkig komt de 13e maand eraan.. Dus dat scheelt dan weer wel!
Hij is in iedergeval weer gemaakt, en alles is nou helemaal in orde dus.. Hopen dat ik verder geen grote kosten meer heb aan die auto en dat ik gewoon lekker blijft rijden!
Groeten,
Rottentweetie :agent[/rquote]Allemachtig !!!
Moet dat zo duur zijn of was er heel veel kapot ???1200 Euro om een lekke koppaking te repareren is toch echt te veel…Jammer.
Groet, Rik
19 december 2010 om 23:22 #17767236Dit is wat er allemaal op mijn bon staat van wat ze gedaan hebben:
– Cilinderkoppakking vervangen
– Cilinderkop vlakken
– Stroomverdelering vervangen
– Radiateur vervangen
– Oliefilter
– Motorolie 10W40 x2
– Antivries 1L x 5
– O-Ring/stroomverdeler
– Set gasket?
– Cilinderkopbouten vervangen
– Rubberbus
– Ring Temp schakelaarDit is wat ze allemaal gedaan hebben.
Is dat veel geld voor al deze dingen?Groeten,
Rottentweetie :agent20 december 2010 om 00:38 #17767237Mwa kan wel goedkoper volgens mij, zal wel veel uurloon zijn, maar ze hebben ook iets met de verdeler gedaan. Gasket is de pakking zelf, is engels.
20 december 2010 om 09:57 #17767238Het meeste waar ik aan betaal is idd de uurloon.
DIe is echt super duur. Qua onderdelen valt het opzich wel mee…
Maarja..This even niet anders.
20 december 2010 om 19:24 #17767239[rquote=1820485&tid=137880&author=Rottentweetie]Dit is wat er allemaal op mijn bon staat van wat ze gedaan hebben:
– Cilinderkoppakking vervangen
– Cilinderkop vlakken
– Stroomverdelering vervangen
– Radiateur vervangen
– Oliefilter
– Motorolie 10W40 x2
– Antivries 1L x 5
– O-Ring/stroomverdeler
– Set gasket?
– Cilinderkopbouten vervangen
– Rubberbus
– Ring Temp schakelaarDit is wat ze allemaal gedaan hebben.
Is dat veel geld voor al deze dingen?Groeten,
Rottentweetie :agent[/rquote]Heb je dit bij de Opel-dealer laten doen dan ?
Naar mening kan dit inderdaad goedkoper en waarom hebben ze de verdelerkap/ontsteking vervangen ?
Bij de mijne hebben ze dat namelijk NIET gedaan dus vandaar mijn vraag.Groet, Rik
22 december 2010 om 05:02 #17767240Ik heb dit idd wel bij een opel dealer laten doen ivm met de lange wachtijden bij de andere garages. Ik denk idd wel dat als ik bij een alternatieve garage was gegaan dat het stukken goedkoper was geweest.
Ik heb eigenlijk geen idee waarom ze die vervangen hebben. Hij zal wel aan vervangin toe zijn geweest?
Hij rijdt in iedergeval weer hartstikke perfect… :pGroeten,
Kevin29 december 2010 om 19:51 #17767241Hij mag ook wel voor dat geld weer perfect rijden dat is ja niet normaal.
Dat is het nadeel van de dealer rekenen vaak veel te veel uren.
Kamerraad had een benz ook koppakking gebracht vertelde ze hem 11 uur
bezig geweest om half 8 gebracht en 5 uur opgehaald en 11 uur rekenen.
Dus klopte niet helemaal.
Je kunt de tijden nooit na gaan omdat je er nooit bij bent maar eigenlijk zou je dat moeten doen
als je hem naar de garage brengt.Greetz
2 januari 2011 om 01:29 #17767242met 2 man misschien :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.