Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett word niet warm
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 november 2010 om 21:26 #17229090
Beste mensen, zoals jullie ondertussen weten heb ik een Kadett E 1.3S LN.
Nu heb ik een aardig eind gereden met deze kadett, alleen nu word deze auto van binnen helemaal niet warm ondanks de kachel op zijn warmst staat.
De olie temperatuur meter blijft ook op redelijk koud staan.
Toen ik vandaag langzaam moest rijden ivm sneeuw op de weg, werd de olietemp ietjes hoger.. Maar ook niet echt veel…Nu blazen de zij-blowers (naar de zijramen) wat lauwige warmte af, en de midden blowers gewoon echt koude lucht.
Hoe kan dit? Waarom word het niet warm in de auto? En waarom blazen de middelste blowers koude lucht ipv lekker warme??
Groeten,
Rottentweetie29 november 2010 om 21:31 #17767198De middelste blazen sowieso enkel koude lucht, staat ook in je handleiding :).
Waarom de buitenste niet warm worden weet ik niet…
Misschien bladeren in de blazer ofzo???Grtz
29 november 2010 om 21:54 #17767199Weer een gevalletje van de thermostaat kapot.
Die blijft open staan waardoor de motor niet warm wordt en dus je kachel ook niet !
Met het olietempratuur meter bedoel jij zeker het koelwatertemperatuur ?Was je wat op tijd thuis ?
Er stond bijna 900 km file.
Ik woon in het Noorden maar wij Noordelingen hadden nergens last van !Groet, Rik
29 november 2010 om 22:10 #17767200Ja dat bedoel ik idd.. Koelwatertemp…
Mmm… Als dat zo zou zijn, kan ik dit dan makkelijker repareren??
Ik was gelukkig optijd thuis.. Hoefde niet heel ver te rijden.. Normaal deed ik er een half uurtje over, nu zo’n uur ;)
29 november 2010 om 22:26 #17767201Je moet je distributieriem loshalen en dat is vaak een klus voor ervaren mensen…
Wel lullig, je hebt je auto net en het eerste gebrek dient zich aan….Rik
29 november 2010 om 23:11 #17767202origineel gepost door KadAstra-EF
Je moet je distributieriem loshalen en dat is vaak een klus voor ervaren mensen…
Wel lullig, je hebt je auto net en het eerste gebrek dient zich aan….Rik
Zit die dan niet aan de voorzijde van de motor? Kan me vergissen want ik heb alleen maar 2 liter gereden..
Zou ook maar eens kijken of je wel genoeg vloeistof erin hebt. Had ik vorige winter ook dat ie er 2 cm onder stond met als gevolg alleen maar wat lauwe lucht29 november 2010 om 23:13 #17767203Precies, dode thermostaat! Ik ken dat blok niet zo goed uit mijn hoofd, bij sommige blokken is het een redelijk makkelijk klusje (maar wel vaak erg kliederig door de knoeivloeistof die er uit gaat lopen als hij los komt…:))
30 november 2010 om 07:32 #17767204origineel gepost door KadAstra-EF
Je moet je distributieriem loshalen en dat is vaak een klus voor ervaren mensen…
Wel lullig, je hebt je auto net en het eerste gebrek dient zich aan….Rik
ik denk dat jij de thermostaat en waterpomp door elkaar haalt…:hmmz
30 november 2010 om 07:55 #17767205Denk dat Paullus een OHC en een OHV door elkaar haalt ;)
Bij de OHC zit de thermostaat achter de d-riem.
Bij de OHV zit ie in de waterpomp –> radiator.
30 november 2010 om 13:52 #17767206ik denk niet dat ik die door elkaar haal. Ik kan me niet voorstellen dat je bij dit type motoren de d-riem eraf moet halen om de thermostaat te vervangen.
30 november 2010 om 17:54 #17767207da weet ik wel bijna zeker!
30 november 2010 om 18:54 #17767208Dag iedereen,
Ik heb in beide auto’s een C1.6NZ blok er in en als je de thermostaat wilt vervangen moet toch echt de distributieriem eraf. Het is een OHC motor en de thermostaat zit inderdaad zoals “Aapje” ook zegt achter de distributieriem.
Groet, Rik
30 november 2010 om 19:18 #17767209mmmm…. Das mooi baluh… Heb hem net een dag haha ;)
Eerst maar is even kijken of de vloeistof dan wel voldoende vol is, en anders dan toch maar even naar de garage brengen…. In iedergeval bedankt!
Groeten,
Rottentweetie30 november 2010 om 20:06 #17767210Beun oplossing om ‘t effe te uitstellen kan je een stuk karton voor de radiator /grill plaatsen… (& nou niet als een gek de gehele grill afdekken max 40% afdekken!)
1 december 2010 om 14:56 #17767211ik heb anders nog wel een nieuwe thermostaat liggen. Als je belang hebt u2u.
Is inderdaad 9 van de 10x je thermostaat indien de koelvloeistof nog aan de max staat.1 december 2010 om 22:38 #17767212Kheb vanavond de koelvloeistof bijgevuld, gehele fles, dus lijkt me dat dit wel genoeg is… Maar de auto word alsnog niet warm.
Ik rijdt morge ff lange de garage…
Robert bedankt voor het aanbodt, maar kga morge langs de garage!
Bedankt voor alle hulp :)
2 december 2010 om 21:59 #17767213Vandaag Kadett naar de garage gebracht, en idd… Thermosstaat was kadoek! Hebben ze gelijk vervangen, en ja hoor! Daar was die weer! Heerlijk lekker warm :D
Er was ook een olielekkega van de kleppendeksel, dus die is vervangen + pakking, distributieriem is vervangen… Dus kwamen gelijk wat meer kosten bij, maarja! Ken die in iedergeval er voorlopig weer tegenaan!
Hartstikke bedankt voor alle reacties, en hulp!
Groeten,
Rottentweetie. :wors3 december 2010 om 11:06 #17767214En al foto’s ergens staan van je kadett? :)
5 december 2010 om 13:31 #17767215origineel gepost door Aapje
En al foto’s ergens staan van je kadett? :)Ja zker!
Ze staan in m’n “even voorstellen” topic!
Nou.. Het probleem met de thermostaat is opgelost.. heeft garage netjes gedaan, maar nu is de koelvloeistof weer leeg.. Dus er zit nog ergens een lek… Echt balen.. Morge maar is even uitzoeken.. Vandaag eerst maar is even sinterklaas vieren :D
Groeten,
Rottentweetie :agent5 december 2010 om 13:39 #17767216Check rond de slangenklemmen…. Ik had van de week ook een lek daaro… M’n Koelslang zat niet goed over ‘t waterpompje heen…
6 december 2010 om 12:07 #17767217origineel gepost door Aapje
Check rond de slangenklemmen…. Ik had van de week ook een lek daaro… M’n Koelslang zat niet goed over ‘t waterpompje heen…Heb ik inderdaad gedaan, maar kan niks vinden. Kan het zijn dat het koelsysteem nog helemaal gevuld moest worden ofzo? Want ik zie het echt nergens lekken.. Kvind het heel raar…
Is anders zo’n pil voor in je koelsysteem iets? Dat de gaatjes dicht?
6 december 2010 om 12:23 #17767218Lekt ie dan? Leg een stuk karton eronderr…. Start de motor…
Word de motor nu wel warm dan?
Dan kan het zijn dat er lucht in de kachelradiator zit…. Effekes de kachel vol open gooien
paar keer gasgeven tot 3000 toeren ofzo, dan pompt ie effe flink ‘t water rond….Dan moet ‘t wel redelijk ‘luchtvrij’ worden…
Als ‘t goed is heb je een resovaatje, deze moet tot een rand in het midden van het tankje gevuld zijn. (NIET tot de DOP!)
6 december 2010 om 12:47 #17767219origineel gepost door Aapje
Lekt ie dan? Leg een stuk karton eronderr…. Start de motor…Word de motor nu wel warm dan?
Dan kan het zijn dat er lucht in de kachelradiator zit…. Effekes de kachel vol open gooien
paar keer gasgeven tot 3000 toeren ofzo, dan pompt ie effe flink ‘t water rond….Dan moet ‘t wel redelijk ‘luchtvrij’ worden…
Als ‘t goed is heb je een resovaatje, deze moet tot een rand in het midden van het tankje gevuld zijn. (NIET tot de DOP!)
Ik zie hem nergens lekken, maar toch ging tot nu toe elke keer het reservaartje steeds leeg…
De motor word nu wel warm..Ik heb idd ook eventjes aantal keren flink gas gegeven, (ook om te kijken of het ergens lekt) maar kan niks vinden.
Ik ga straks weer even een stuk rijden, en kijken wat er nu gaat gebeuren met het reservaatje..
Als die dan weer leeg gaat, wil ik nog even zo’n pil proberen, en anders word het toch weer richting garage :pGroeten,
Rottentweetie king:6 december 2010 om 14:02 #17767220Pil niet doen! Levert alleen maar rotzooi op!
Probleem ligt waarschijnlijk aan een lek ergens, en ‘t lek vinden is betrouwbaarder dan zo’n pil.
6 december 2010 om 16:16 #17767221origineel gepost door Aapje
Pil niet doen! Levert alleen maar rotzooi op!Probleem ligt waarschijnlijk aan een lek ergens, en ‘t lek vinden is betrouwbaarder dan zo’n pil.
Mag ik er even op inhaken ?
Wat zijn dan de nadelen van het geven van een “pil”
Groet, Rik
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.