Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › kadett turbo BBT
- Dit onderwerp bevat 86 reacties, 47 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 augustus 2017om 17:51 door opelkadetje.
-
AuteurBerichten
-
10 oktober 2008 om 22:51 #17207818
De wagen waar het allemaal om draait.
Planning turbo motor inbouwen en motorruimte roestvrij maken.De oude 16v motor.. die Me overleeft heeft. was echt een super blokkie..
Maar ruimte maken voor iets beters is altijd goed…
2uur verder en het lag er al naast..
De accu bak was helemaal weg.. En wat eronder zat viel niet mee.. Het was dus echt nodig..
Zelf een stuk plaat geplaatwerkt en erin.. Dat zit weer als een huis..
De nodige aanpassingen voor zo ver nodig gedaan om de wagen te verbeteren..
Alles netjes geschuurd voor de primar en alle onnodige grote gaten dicht gemaakt.
Op de trailer naar me werk genoemen voor de motorruimte in kleur te zetten..
De calibra was een 16v op kenteken en dus niet eens een echte turbo de voor velgen zijn dus ook 5 gaats en achter 4. er was niets meer van die wagen heel alleen het hartje..
Kijk hoe smerig alles is en die zwarte laag om die bak.. pff 1cm dik.. cleanen heb me tijd gekost.
Alles onder de olie en pekkig heid maar 35 bussen remmenreiniger en bal blok kop en de rest netjes ontvet…
Lager schalen waren echt aan vervanging toe. Gelijk gemonteerd met ARP bouten.
De opbouw… het leukste van de motor om te doen. buiten rijden dan hehe. Het C20XE inlaat nokkenas is algemonteerd.
Overal nieuwe pakkingen keeringen tapeinden moeren noem het maar op.
Turbo is gereviseerd met een nieuw turbo huis en waste gate kleppie.
Ook kop is gedaan ivm olie waterkanaal. bak is omgeboud van tandwielen met f20bak zodat mijn digi dash dadelijk gewoon goed klopt zonder gepoedersuiker met impuls gevers enzo. Er gebeurd nog veel meer..
zal wel even duren voor een nieuwe post maar dan wel weer een grote.Groeten Berry
10 oktober 2008 om 23:00 #17431410zooo hey geen half werk …. NAAIS man
keep the pictures comming Please :D :thumbup
10 oktober 2008 om 23:02 #17431411Zeer mooi project king::thumbup Succes met de voortgang :thumbup
11 oktober 2008 om 05:26 #17431412hij is weer bezig!!!
alleen wel tehopen dat ie dit project steeds beetje bij post!
11 oktober 2008 om 05:44 #17431413:thumbup goed bezig, dit project ga ik volgen king:
11 oktober 2008 om 05:51 #17431414waarom inlaat nokkenas van een c20 xe ?
zijn die hetzelfde en was de oude ingelopen of is dat beter ?
succes gr. arno hoe staat het met die andere kadett turbo ? die brede ?
11 oktober 2008 om 06:02 #17431415inlaat nokkenas van XE heeft betere eigenschappen dan de orginele van de LET
11 oktober 2008 om 16:07 #17431416nice!!
11 oktober 2008 om 16:46 #17431417mooi project
11 oktober 2008 om 20:06 #17431418zo vette kadett zeg, komt helemaal goed, :thumbup motoruimte en blok zien er goed uit
12 oktober 2008 om 15:15 #17431419origineel gepost door rabbitopc
waarom inlaat nokkenas van een c20 xe ?zijn die hetzelfde en was de oude ingelopen of is dat beter ?
succes gr. arno hoe staat het met die andere kadett turbo ? die brede ?
XE nokkenas heeft 1 mm meer lift:vertag
12 oktober 2008 om 19:14 #17431420Mooi werk Berry suc6 met het mooie project.. ;)
28 oktober 2008 om 23:34 #17431421Zo maar weer eens een update..
Alle tijdrovende klusjes gedaan…Eindelijk mijn vleigwiel gedraaid en gefreesd…
Niet vergeten de keering te vervangen…
vliegwiel monteren.. je koppelings plaat is met zo’n vliegwiel makkelijk te centreren hehe..
distributie er tegen aan knallen..
Dan alles klaar maken voor het nieuwe hartje erin te gooien..
cascootje er over heen.
Gelijk alles hoezen maar vervangen… geen zin om dat later nog te doen.
De intercooler.. afkomstig van een saab 9.3 2.3turbo
Nou dat was het weer effe.. nu alle rotdingen nog doen.. bekabeling enzo.. pff nog wel effe wat werk maar komt goed.. over 2 weken rijden ongeveer….
29 oktober 2008 om 07:53 #17431422:thumbup dat gaat helemaal goed komen :D ga zo door.
29 oktober 2008 om 08:04 #17431423Originally posted by rabbitopc
waarom inlaat nokkenas van een c20 xe ?zijn die hetzelfde en was de oude ingelopen of is dat beter ?
succes gr. arno hoe staat het met die andere kadett turbo ? die brede ?
Hierwat lees werk over XE as in LET:
en nog 1:
Ik rijdt trouwens met allebei de XE assen in me LET :vertag
29 oktober 2008 om 21:20 #17431424goed bezig berry!
maar hoe is het eigenlijk afgelopen met dit project?:
super kleur!:worsnooit meer ergens iets overgelezen eigenlijk…
29 oktober 2008 om 22:40 #17431425Staat stil. Met die zwarte kan ik gewoon elke dag rijden met deze niet.. hij staat op onderdelen te wachten en intrieur is al bijna af.. binnenkort daar ook aan verder… groeten
30 oktober 2008 om 05:14 #17431426mooi ding man, zijn 2 erg mooie kadettjes
veel succes verders.
groeten nick
30 oktober 2008 om 07:46 #17431427mooi projectje ik vind het altijd leuk op de foto’s of recensie je ziet de donor komen en gaan :D
30 oktober 2008 om 09:12 #17431428Wat voor velgen zitten er onder je zwarte kadett? wat zijn de waardes hiervan?
30 oktober 2008 om 10:05 #17431429Bedankt voor de duidelijke foto’s in di topic van het takelen van het blok. Dat moet ik ook doen binnenkort.
Hielden de 2 bouten het goed waaraan de de manta op hebt getakeld of was het “net aan”?
30 oktober 2008 om 10:33 #17431430Mooi projectje :D :wors
31 oktober 2008 om 21:20 #17431431super project! en die andere kadett wil ik zeker meer van zien:wors
1 november 2008 om 09:13 #17431432origineel gepost door Govers
Wat voor velgen zitten er onder je zwarte kadett? wat zijn de waardes hiervan?16″ 9j et 30 onder de zwarte.
1 november 2008 om 12:28 #17431433idd man mooie kadettjes , vooral die zwarte vet ding zeg:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.