Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › kadett rijdt niet als vroeger
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 juli 2010 om 10:09 #17223099
Goede middag iedereen,
mijn kadett doet een beetje raar laatste tijd,
hij loopt stationair niet helemaal lekker, soms 500 toeren,
heb de slang van de stappen motor al dicht geknepen, toen viel de moter uit bij stationair draaien. dit zou moeten betekenen dat hij geen valse lucht trekt.
ook trekt de moter volgens mij minder op als voorheen,
en bij 180 begint hij al moeilijk te doen, en bij 190 is de koek echt op, terwijl hij voorheen 220 wel haalde,
ik ga eerdaags de temp sensor vervangen die achter in het thermostaathuis zit, ook wou ik de lamdasonde nieuw kopen maar die zit op 220 euro, en dat werd me ff te gek, om zo maar te proberen,
ik heb geen mm lampje zien branden, dus wss geen storingen opgeslagen,
iemand enig idee?
2 juli 2010 om 11:36 #17695186Brandstofdruk?
Geen idee hoor…
2 juli 2010 om 21:29 #17695187-offtopic Is je snelheidsmeter de waarheid gaan vertellen :jerry:jerry
Ik denk iets in de richting van:
– valse lucht
– gare stappenmotor
– Bougies versleten
– Brandstofdruk te laag
– verdelerkap / rotor gaar (komt toch wel vaak voor bij deze motoren).
– Luchtweger (misschien een keer een Backfire gehad??)Willem
2 juli 2010 om 23:46 #17695188resent is vervangen de bdr (nu instelbaar) maar rij nog op originele druk,
ik had er zowel last van met de originele als de instelbare,boegies zijn net vervangen
lucht weger ook al gewisseld voor een andere
dan blijft valse lucht of verdelerkap roter over, of stappen moter
verdelerkap en roter, en kabels heb ik 2 jaar geleden vervangen en sinds dien miss 20.000 gereden,
stappen moter kan ik proberen maar volgens mij is die prima :)
kan dit niet liggen aan de lamdasonde sensor?
3 juli 2010 om 05:15 #17695189ik zou in 1e instantie gaan voor stappen motor, en temp sensor zou ik ook vervangen kost 12 euro.
kan eventueel aan je lambda liggen maar dan zou je toch een storing moeten krijgen neem ik aan…3 juli 2010 om 06:29 #17695190lambda welke verkeerde waarden geeft zou geen storing geven..
alleen als ie GEEN signaal geeft.
Toch even de verdelerkap nakijken denk ik zo.
ik was ook ineens de middenpunt kwijt, niet dat ie rotter liep, maar sleog meer over bij stationair.
Willem
8 juli 2010 om 15:51 #17695191heb net ff gemeet met sw16v,
die heeft de boel uitgelezen en ook naar de waardes van de sensoren gekeken, zo snel konden we niks raars vinden. op 1 ding na
code 65, ik moet nog ff uitzoeken wat dat precies inhoud, had iets meen ik met het stationair co te maken.
maar dit betekend niet dat het 100% goed is, de sensoren kunnen van af een bepaalde waarde/ temp verkeerde waardes gaan geven,
om hier achter te komen zouden we ff 180 a 190 moeten rijden. (met dat ding er aan)maar dat leek me geen goed idee sinds het spits was.
het kutte is dat de auto wel goed liep toen hij uitgelezen werd dus deed de storing wss niet voor :( :fy1
10 september 2010 om 21:12 #17695192edit, inmiddels geprobeerd,
andere luchtweger
nieuwe boegies,
verdeler kap rotor nagekeken en zijn goed, kabels pas 2 jaar oud.
geëxperimenteerd met hogere benzine druk, maakt niks uit
kunststof benzine leidingen
c20let brandstofpomp
andere benzine filter
water temp sensor voor de ecu vervangenmaar dit alles mocht helaas niet baten :( nogsteeds maar 180 en moeilijk doen.
iemand nog suggesties?
btw als iemand nog een ecu met kabelboom heeft liggen met 3 rijen dan ben ik geintreseerd (mits afkomstig van een kadett gsi (vanwegen de check control functies.
10 september 2010 om 21:28 #17695193weet niet of je nog een extra ecu heb anders kan je die nog even proberen.
ze gaan niet vaak kapot maar heb het zelf nu toch 2 keer gehad.10 september 2010 om 22:01 #17695194origineel gepost door testdrive
weet niet of je nog een extra ecu heb anders kan je die nog even proberen.
ze gaan niet vaak kapot maar heb het zelf nu toch 2 keer gehad.Ik ook al een keer…
20 september 2010 om 18:04 #17695195het is een 2 rijige ecu, voor de rest rijdt hij prima, (op dit moment)
hij wilt alleen niet harder als 180/190
nou moet ik dat ook niet rijden van wegen de cabrio kap die daar niet op gemaakt is.
maar toch ik hou er niet van om rond te rijden met een storing..
en zou de ecu kapot kunnen zijn terwijl de motor het nog wel doet?
23 september 2010 om 21:19 #17695196heb inmiddels de stappenmotor schoon gemaakt en wat stekkers ingespoten.
vandaag ff op de duitse autobaan (2x 3 kwartier :D) 206 aangetikt, eerder deed hij 220 maar dat was met een ander uitlaat systeem meen ik, 53 mm zonder kat zonder midden demper en een lege eind demper wellicht dat dit het verschilt maakt
ik denk dat het nu weer goed is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.