Kadett RDW keuren na motorombouw, nodig?

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett RDW keuren na motorombouw, nodig?

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    imported_Rob

Hallo allemaal,

Ik weet dat het tegenwoordig erg makkelijk is om een een motorombouw bij de RDW op kenteken te laten zetten. Echter heb ik hier de volgende vraag over waardoor ik me afvraag of het wel nodig is in mijn geval.

Het gaat om mijn Kadett C1 uit 1974

Bij deze wordt in het kentekenregister (en op de papieren) nergens een Cilinderinhoud of vermogen genoemd. Zie hieronder de gegevens van RDW.nl;

Als ik bijvoorbeeld naar de 2010 Insignia van mijn ouders kijk staat dit wel vermeld, evenals bij mijn 2007 Astra H;

Is het dus nodig om met mijn Kadett (waar door de vorige eigenaar een 2.0E is ingehangen) naar de RDW te gaan voor een keuring?

Groet Rob

Christian-tsx
      Deelnemer

ja is nodig. op de site is het niet te zien, maar bij de klpd is het wel bekend in het systeem wat voor motor er in hangt.

kaneelschep
        Deelnemer

Misschien is het niet nodig.. maar als je bij een gruwelijk ongeluk een auto hebt die niet voldoet aan zn typegoedkeuring dan kunnen ze wel eens moeilijk gaan doen.
          Als het zo weinig kost zou ik het gewoon even regelen.

schrump

gewoon doen, naar de RDW gaan.
            als alles netjes is ingebouwd en je remmen zijn aangepast, is het vergelijkbaar als een APK keuring.
            verledem jaar 2 X geweest, iX met een C kadett1200automaat omgebouwd tot 2200automaat en een keet met een sedan 1200, omgebouwd tot aero C 20 XE.

allebij de keren zonder problemen door de keuring voor € 50,00 per auto

Anoniem

Hoor ik ook steeds meer, dat zolang de ombouw netjes/vakkundig uitziet en de uitlaat niet om aandacht vraagt, moet het goed komen, ik ga volgende week ook een afspraak maken voor mijn coupé ombouw.

Paullus
              Deelnemer

ondanks dat het niet op de rdw site staat is de inhoud wel bekend bij de rdw. als je op hbase.nl kijkt weten ze je motorcode wel. En dus moet je zeker naar de rdw om te laten keuren

cd-design

origineel gepost door Christian-tsx
                  ja is nodig. op de site is het niet te zien, maar bij de klpd is het wel bekend in het systeem wat voor motor er in hangt.

Raar want van ex c-kadett en ingevoerde pontiac lemans konden ze echt niets vinden bij de technische dienst

a-manta-turbo

als hij rdw gekeurd is staat het wel op het kenteken hoeveel kw er in zit
                    en dus ook op de site van de rdw

c-dett16v
                    Deelnemer

als je binnen 40% vermogenstoename zit is het niet verplicht.

ga je echter meer vermogen krijgen dan is het raadzaam om over te keuren!

stelt in nederland niet alles voor, zoals al gezecht is, als je het netjes hebt gedaan zonder al te veel tyraps en duct tape;) komt het meestal wel goed.

vergeet nooit om de remmen ook te verzwaren!

voor de c-kadett zijn genoeg setjes te maken.

ik heb schijven van een (ander merk, geheimpje) met klauwen van een gsi werkt super!!
                      bij intresse u2u

is hier een klein beetje van te zien!

cd-design

origineel gepost door a-manta-turbo
                        als hij rdw gekeurd is staat het wel op het kenteken hoeveel kw er in zit
                        en dus ook op de site van de rdw

Bij mijn Pontiac lemans stond er enkelt hoeveel cilinders hij had. Hoe het met nieuwere auto’s zit weet ik nie.
                        En bij me c-kadett idem.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.