Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett probleem voor apk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2010 om 17:15 #17224557
Hoi, wij hebben 2½ maand geleden tot mijn spijt een Opel kadett E GSI cabrio gekocht, een 2.0L 8v dus.
Nu is die eigenlijk zo goed als klaar voor de apk en de verkoop maar ik zit slechts nog met 1 ding. Mijn kachelweerstand!
Helaas lees ik overal op internet kadett E bezitters met hetzelfde probleem. Ze worden niet meer gemaakt en ik heb vanmiddag alle slopen in de buurt opgezocht of gebeld maar nergens kan ik hem vinden…Dit vinden ze geheid en dat betekent directe afkeur heb ik mij laten vertellen. Vandaar dat ik hier de vraag stel of iemand een alternatief heb voor dit probleem. Hoe krijg ik stand 1 en 2 weer werkend! De auto wil ik verkopen maar vind het zonde om zonder apk te doen als ik alleen dit weerstandje nog moet vinden..
10 augustus 2010 om 17:37 #17710727bij mij hebben nog nooit alle standen het gedaan.
hier heb ik met de apk ook nog nooit problemen mee gehad.
als er maar 1 stand is die het doet is het volgens mij voldoende10 augustus 2010 om 17:39 #17710728klopt, motortje moet gewoon draaien, meer niet..
Willem
10 augustus 2010 om 17:56 #17710729Kijken ze niet naar, heb vier jaar lang gewoon goedkeur gehad terwijl alleen stand vier het deed (is ook prima te doen)…
Don’t worry, be happy!:thumbup
10 augustus 2010 om 18:02 #17710730zolang er lucht op de voorruit blaast is het apk goed
10 augustus 2010 om 18:45 #17710731Oke, dat is heel erg mooi want lucht blazen doet die gewoon.
Erg bedankt allemaal!
10 augustus 2010 om 19:56 #17710732doet de kachelmotor het niet, dan is zelfs een 12v losse ventilator die op het voorraam blaast voldoende ( voor mij iig dan )
10 augustus 2010 om 23:29 #17710733Ik heb nog een nieuwe liggen maar die hoef je nu niet meer:D
10 augustus 2010 om 23:37 #17710734Maar d’r is toch met een beetje kunst en vliegwerk toch wel een andere in te fabrieken??
11 augustus 2010 om 12:45 #17710735Het probleem bij deze kadett is dat de kachelweerstand vast zit op de motor. Dus de enige optie was een compleet nieuwe kachelmotor+weerstand en op de slopen in een omtrek van bijna 40km hadden ze er nergens 1 :swear
Maar vandaag voor apk geweest, helaas niet gekeurd maar niet door de ventilatie. Dat was goed!
11 augustus 2010 om 19:57 #17710736wat was dan wel het probleem?
11 augustus 2010 om 21:46 #17710737origineel gepost door Looney
Het probleem bij deze kadett is dat de kachelweerstand vast zit op de motor. Dus de enige optie was een compleet nieuwe kachelmotor+weerstand en op de slopen in een omtrek van bijna 40km hadden ze er nergens 1 :swearMaar vandaag voor apk geweest, helaas niet gekeurd maar niet door de ventilatie. Dat was goed!
Ow net zo’n fraaie oplossing als bij een a corsa zeg maar :thumbdown
11 augustus 2010 om 23:13 #17710738Ik heb in mijn Corsa A de lager van de motor vervangen met een dikke kwast kogellagervet, daarna de weerstand van een oud-type astra-f (3-standen) erin gesoldeerd. Werkt uistekend.
En je ziet uiteindelijk toch geen kloot ervan, want er zitten allerlei klepjes overheen. Astra-F’s liggen toch genoeg op de sloop, anders wel Corsa B-tjes :)
De weerstanden branden altijd door omdat de lager eruit gesleten word. Zorg dus altijd na het vervangen van je weerstand ook dat de motor soepeler loopt :)
12 augustus 2010 om 09:19 #17710739Het motortje klinkt inderdaad ook niet super goed ofzo.
Maar elke kachelweerstand van een auto met 3 standen kan ik hier op solderen?12 augustus 2010 om 10:37 #17710740In principe kan ‘t ja, zou wel blijven bij opel weerstanden, meeste kachelmotors van opel zijn redelijk het zelfde qua opgenomen vermogen.
Je kan ook gekoelde weerstanden kopen bij een elektra winkel, en daarmee kan je zo’n beetje zelf de snelheid van de motor bepalen :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.