Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › kadett Motornummer van een 1.8
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 mei 2016 om 09:27 #17276510
ik heb een C20let liggen waar het motornummer niet meer zichtbaar van is en wilde die in een 1.8 kadett gaan bouwen.
als we er dan het motornummer van een 1.8 inslaan hoeven we er niet mee naar het rdw om hem om te laten keuren want de motorcode blijft dan hetzelfde.
heb touwens geen papieren van die c20let, en dat moet je hebben bij het omkeuren.de onderblokken zij tenslote tog hetzelfde.
6 mei 2016 om 10:57 #18318234Ook die manier gaat echt niet werken, daarbij is het verschil tussen een 1800 8V en een LET zelfs voor een leek in 1 oogopslag zichtbaar,
Denk dat de gemiddelde agent tegenwoordig zeker bij de fuikcontroles waar de rdw ook gewoon bij aanwezig is het snel doorheeft…https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Restauratie-van-of-ingrijpende-reparaties-aan-een-voertuig.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;
Als u één van de onderstaande wijzigingen aan de motor van een voertuig met Nederlands kenteken aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig individueel goedkeuren.
Het gaat om de wijziging van:
de motorcode of het motortype;
het aantal cilinders;
de cilinderinhoud;
de brandstofsoort, zoals van benzine naar diesel of de wijziging naar elektrische aandrijving;
het vermogen van een motor, driewielige motorrijtuig en bromfiets;
het vermogen van andere voertuigen, als dit meer dan 20 % afwijkt van de oorspronkelijke waarde zoals in kentekenregister geregistreerd.6 mei 2016 om 11:12 #18318235Omkeuren moet bij wijzigen van motorcode, maar als je je originele motor aanpast en meer dan 20% vermogen winst hebt moet je officieel ook omkeuren.
Eigenlijk geld dit ook voor chippen, maar dit wordt gedoogd omdat dit vaak al de originele motor is in de desbetreffende gechipt auto.
Waarschijnlijk als je aangehouden wordt en je hebt een niet overeenstemmend motornummer en niet laten omkeuren zul je wellicht nog een ander verhaal mogen uitleggen.
Stiekem staat er bij de RDW meer geregistreerd dan je op je kenteken kunt vinden.6 mei 2016 om 17:37 #18318236bedankt voor de nuttige informatie.
omdat ik geen papieren van de c20let heb, zouden we er wel mee naar het rdw kunnen gaan voor het wijzigen van het vermogen.
en zeggen dat het nog de orginele onderblok is van de 1800 maar dan omgebouwd naar turbo.7 mei 2016 om 12:26 #18318237Ik zou gewoon een nummer van een LET erin slaan en dan laten keuren. Keuring is niet zo zwaar en zeker niet duur. Dan is alles gewoon ok :thumbup
Als de verzekering veel moet betalen, dan is een “omgebouwde”1800 een perfecte reden om niet te hoeven betalen.9 mei 2016 om 21:55 #18318238C18NZ is qua onderblok zeker identiek, en ik heb er hier een staan, kan wel laten zien hoe dat geponsd is, maar moet ik wel mijn halve garage voor uitruimen, dus verwacht het niet morgen ofzo. Je kan bij de RDW dan gewoon omkeuren op basis van bovenstaande, als omgebouwde 1.8, want dat doen wel meer mensen.
Ik zou het wel hoe dan ook even met het juiste nr. op kenteken laten zetten bij de RDW, anders ben je technisch onverzekerd. Er is niks fijner voor een verzekeraar dan een geldige reden vinden om niet uit te keren.
Als je oude nou ook een C18NZ is dan kan je eventueel dat nummer overponsen en dat blok in eigen bezit houden tot nader order.
18E en E18NV blokken hebben overigens wel een ander onderblok, hoewel ik betwijfel of ze dat herkennen zou ik voor een C18NZ nummer gaan.
10 mei 2016 om 06:03 #18318239AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik zou toch maar gewoon n c20let nr er inslaan
Desnoods verzin je t nr
Als je de rest maar identiek maakt aan origineelVraag me wel af wat de reden is waarom dat nr uit je let is??
10 mei 2016 om 09:49 #18318240Maakt echt niks uit, niks illegaals aan, zolang je maar de verantwoordelijkheid op je neemt en het laat keuren is het gewoon in orde, al pons je er “pannekoek” in.
10 mei 2016 om 11:25 #18318241bedankt mannen.
het nr staat er wel nog in maar dan moet echt heeel goed kijken. staat er maar heel licht in. en je kunt het amper ontcijferen.12 mei 2016 om 16:56 #18318242Bij mijn let kon ik het nummer ook niet lezen, en dat kwam gewoon van botter af.
man bij het rdw heeft net zolang geschuurd tot hij iets vond, en dat op geschreven.
ik had ook geen bewijs van herkomst, en moest toen na wat zeur en zeik werk van hun, een brief ondertekenen dat ik zelf verantwoordelijk ben bij eventuele problemen.
brief ondertekend, en kenteken aangepast terug gekregen.
was iets van 5 tientjes ofzo, en alles is nu ook goed bij de verzekering.
verzekeraars kunnen wel eens moeilijk gaan doen bij omgebouwde auto’s, als er iets aan de hand is.
dus gewoon die c20let erin, en omkeuren.groeten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.