Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › kadett gte 2.0
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 maart 2015 om 20:38 #17270995
Hallo allemaal ik heb sinds een paardagen een probleem met mijn kadett gte 2.0 uit 79 als je gas geeft begint hij te haperen ploffen smoren klapperen toerental signaal valt weg ik heb dit zowel met contactpunt ontsteking als met elektronische ontsteking deze staat goed afgesteld nieuwe kabels rotor verdeler kap bougies bobine is ook in orden er is zo niet te rijden en dan in een keer loopt hij weer normaal en een moment later begint hij weer, ik weet niet meer waar ik nog zoeken moet .
Vast bedankt voor het mee denken
gr Ernst
11 maart 2015 om 20:53 #18277532hmm lastig, kabelbreuk naar bobine bijvoorbeeld? Waardoor af en toe slecht contact.
11 maart 2015 om 21:06 #18277533had ik ook al aan gedacht nieuwe kabel getrokken van af contact naar de bobine
11 maart 2015 om 22:36 #18277534de originele kabel naar de bobine is weerstandsdraad, als je geen elektronische ontsteking hebt moet deze weerstand er tussen omdat anders je bobine kan doorbranden als hij te lang op contact staat met de contactpuntjes op elkaar
12 maart 2015 om 08:18 #18277535heb voor de elektrische ontsteking een aparte draad van het contact getrokken heb dit probleem geregen naar montage van vjfak
12 maart 2015 om 09:50 #18277536heb net nog eens naar de injectoren gekeken nu blijkt dat cil 2/3 niet inspuiten van daar dat hij af en toe inhoud en stottert knalt en ploft
13 maart 2015 om 17:24 #18277537bij de eerdere 1900 injectie’s zaten er voorschakelweerstanden op het schutbord gemonteerd en daar wilde wel eens een draadje van af breken en dan deed de injector ook niets, bij de 2000 injectie zijn deze vervallen en hebben de injectoren een hogere weerstand
13 maart 2015 om 17:59 #18277538nou bij mij zit er dan een 1900 injectie op want ik heb de voorschakel weerstanden maar de injectoren zaten verstopt en de ecu was ook niet goed een andere er op gezet en toen liep hij al beter en van morgen bleek ook nog de elektrische ontsteking storing te hebben wand hij vonkte maar eens in de tienslagen punt ontsteking er weer in en loopt weer als een zonnetje probleem opgelost
13 maart 2015 om 21:13 #18277539mooi dat de problemen weer opgelost zijn
de injectoren met een okergele kleur zijn voor de 2.0E zonder voorschakelweerstanden (LE Jetronic)
zwarte of grijze injectoren komen van de oudere motoren en hebben dus een voorschakelweerstand nodig (L Jetronic)16 maart 2015 om 13:27 #18277540De zwarte injectoren zijn voor de D JETRONIC. ;)
16 maart 2015 om 21:04 #18277541mooi om te weten
:wtf16 maart 2015 om 22:45 #18277542Ja je bent nooit te oud om te leren. ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.