kadett gte 2.0

Forumindex Forums Modellen Kadett kadett gte 2.0

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    motormuis012
    Deelnemer

Hallo allemaal ik heb sinds een paardagen een probleem met mijn kadett gte 2.0 uit 79 als je gas geeft begint hij te haperen ploffen smoren klapperen toerental signaal valt weg ik heb dit zowel met contactpunt ontsteking als met elektronische ontsteking deze staat goed afgesteld nieuwe kabels rotor verdeler kap bougies bobine is ook in orden er is zo niet te rijden en dan in een keer loopt hij weer normaal en een moment later begint hij weer, ik weet niet meer waar ik nog zoeken moet .

Vast bedankt voor het mee denken

gr Ernst

midnight black
      Deelnemer

hmm lastig, kabelbreuk naar bobine bijvoorbeeld? Waardoor af en toe slecht contact.

motormuis012
        Deelnemer

had ik ook al aan gedacht nieuwe kabel getrokken van af contact naar de bobine

anoniem

de originele kabel naar de bobine is weerstandsdraad, als je geen elektronische ontsteking hebt moet deze weerstand er tussen omdat anders je bobine kan doorbranden als hij te lang op contact staat met de contactpuntjes op elkaar

motormuis012
            Deelnemer

heb voor de elektrische ontsteking een aparte draad van het contact getrokken heb dit probleem geregen naar montage van vjfak

motormuis012
              Deelnemer

heb net nog eens naar de injectoren gekeken nu blijkt dat cil 2/3 niet inspuiten van daar dat hij af en toe inhoud en stottert knalt en ploft

anoniem

bij de eerdere 1900 injectie’s zaten er voorschakelweerstanden op het schutbord gemonteerd en daar wilde wel eens een draadje van af breken en dan deed de injector ook niets, bij de 2000 injectie zijn deze vervallen en hebben de injectoren een hogere weerstand

motormuis012
                  Deelnemer

nou bij mij zit er dan een 1900 injectie op want ik heb de voorschakel weerstanden maar de injectoren zaten verstopt en de ecu was ook niet goed een andere er op gezet en toen liep hij al beter en van morgen bleek ook nog de elektrische ontsteking storing te hebben wand hij vonkte maar eens in de tienslagen punt ontsteking er weer in en loopt weer als een zonnetje probleem opgelost

anoniem

mooi dat de problemen weer opgelost zijn

de injectoren met een okergele kleur zijn voor de 2.0E zonder voorschakelweerstanden (LE Jetronic)
                      zwarte of grijze injectoren komen van de oudere motoren en hebben dus een voorschakelweerstand nodig (L Jetronic)

jethro
                      Deelnemer

De zwarte injectoren zijn voor de D JETRONIC. ;)

motormuis012
                        Deelnemer

mooi om te weten
                          :wtf

jethro
                          Deelnemer

Ja je bent nooit te oud om te leren. ;)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.