Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › kadett gt sedan upd. 17-10-2010
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 oktober 2009 om 16:51 #17479923
ik zal eens kijken op de sloop voor je in venlo.
moet er van de week toch heen
21 oktober 2009 om 16:56 #17479924origineel gepost door sjoerdie
ik zal eens kijken op de sloop voor je in venlo.moet er van de week toch heen
zou super zijn sjoerd
want hier op de sloop verkopen ze de kappen niet los moet ik een komplete motor kopen :thumbdown
21 oktober 2009 om 17:10 #17479925in venlo doen ze die wel los weg voor mij. heb daar goede contacten mee.
zijn echt supergasten daaro, mits je ze goed kent:P21 oktober 2009 om 17:34 #17479926begint er op te lijken he.:thumbup
24 oktober 2009 om 18:05 #17479927hier ga je straks spijt van krijgen, als je hem verkoopt.
word toch weer een mooi kadettje.groeten.
24 oktober 2009 om 19:49 #17479928origineel gepost door kadett4x4
hier ga je straks spijt van krijgen, als je hem verkoopt.
word toch weer een mooi kadettje.groeten.
ja dat wel ,kijk nog wel wat ik doe miss. dat ik er deze winter mee blijf rijden iig.
heb nog meer plannen met het interieur enz. maarja wil ook graag mijn gsi met zender bodykitt af hebben voor de zomer. en om die netjes te laten spuiten zal ik 1 auto moeten verkopen.
mijn probleem is dat ik vaak veels teveel goeie ideen heb maar niet de tijd en geld :D
-offtopic
aparte ideeen :
-mijn broertje heeft een fiat 500 lijkt me ook vet om er 1 te bouwen met een moterfiets motor of een 2.0 liter opel motor en abarth brede wielkasten.
-of een andere kadett sedan ombouwen met deuren van een 3 deurs gsi en dan met een rieger gto bodykitt.
liefst dan ook rwd. maar bij zo’n groot projekt gaat het vaak halverwege niet door :hmmz dus zullen wel ideen blijven :D25 oktober 2009 om 16:37 #17479929en hij liep vandaag ff :thumbup king:
heb vandaag de uitlaat passend gemaakt dus ligt nu een complete 16v uilaat lijn onder.
verder ff distributie er weer op gezet ff zonder kappen
daarna vloeistoffen gevuld
bedrading binnen in de auto aangesloten.
toen 10 min. starten en de motor liep niet,maar dat is niet raar als je de massa kabel vergeet tussen accu pool en chassis :D .
daarna begon hij langzaam aan te prutellen tot hij netjes liep
en toen kwamen er div. lekkage naar boven :
– thermostaathuis pakkingen lekte. alweer gemaakt
– aangepast spruistuk lekte bij de pakking .ook alweer verholpen.daarna de kop nog een keer nagetrokken.
van de week nog ff remmen ontluchten
en de bedrading in de auto fatsoeneren,
en dan kan de 1e proefrit worden gemaakt :wub .31 oktober 2009 om 15:47 #17479930ik heb mijn c20ne gereviseerd en in mijn kadett 1.6 gebouwd
maar nu wil hij niet lekker lopen
nu zag ik al dat ik de (gele) stekker miste waar 91 en 95 op staat ?
als hij op 91 staat loopt hij redelijk stationair maar wil niet echt in toeren zonder te ploffen en backfiren. rookt dan niet
als hij op 95 staat loopt hij niet stationair maar wel goed in toeren maar pluimt zwarte rook , als ik de stekker van de stationairregelingklep eraf trek dan loopt hij wel wat beter stationair. maar rookt/walmt dan nog steeds ???
ook blijft de motor lopen als ik de temp. sensor van de motor los trek ? heb de stekker al vervangen die was een beetje gaar. temp sensor gewisseld met een andere ,aar maakt ook niks uit.
maar ben benieuwd of iemand weet wat het nog meer kan zijn ???
bougies worden ook zwart. maar doen het alle 4.
injectoren doen het ook alle 4 iig als ik de stekker eraf haal (per cilinder ) valt de motor terug in toeren:hmmz :hmmz :hmmz :hmmz
http://www.youtube.com/watch?v=cdsds_nLFRY31 oktober 2009 om 15:58 #17479931Octaan stekker kan idd problemen geven, daar was vroeger een schrijven van. Temp. sensor zou het heel goed kunnen zijn, zou ik bij een ombouw er sowieso nieuw inschroeven om dat uit te sluiten zijn 20 euro ofzo. Daardoor kan hij echt veel te veel benzine inspuiten. Wel even accupool los om ECU te resetten.
31 oktober 2009 om 16:41 #17479932net de octaan stekker geprobeert van mijn 1.6 maar daar loopt hij hetzelfde op.
ik gebruik alleen wel het brandstofrelais van de 1.6
de stekker die uit de kabelboom komt van injectoren (rail)
daarvan heb ik de :
constante stroom aangesloten rood
geschakelde + zwart
km-teller stekker (rood blauw dunne draad)
bobine groen
dikke rood blauwe draad heb ik op geschakelde + gezet ( die gaat normaal naar het brandstofrelais van de c20ne die ik niet meer gebruik)dan heb ik daarvan nog over:
wit zwart dun draadje ?
en 2 bruin blauwe draadjes die normaal ook naar het brandstofrelais gingen.31 oktober 2009 om 16:53 #17479933ga je de kadett ook nog laten tectyleren voor de winter? ik vind hem zo prachtig niet normaal:wub
hoeveel pk’s heeft die 2.0?
31 oktober 2009 om 17:32 #17479934origineel gepost door astraTD
ga je de kadett ook nog laten tectyleren voor de winter? ik vind hem zo prachtig niet normaal:wubhoeveel pk’s heeft die 2.0?
120 ongeveer ? als hij dadelijk normaal loopt :D
31 oktober 2009 om 18:50 #17479935staat je ontsteking goed?
31 oktober 2009 om 18:53 #17479936c20ne?? Hierbij ontsteking zit de kap vast op de kop!!!! Ken dus niet fout staan!!
31 oktober 2009 om 19:10 #17479937origineel gepost door robbyrood
c20ne?? Hierbij ontsteking zit de kap vast op de kop!!!! Ken dus niet fout staan!!ik wou net zeggen dat kan niet verkeerd.
maar krijg je deze kuren als de lmm niet goed is ?
je kan ook dat tandwiel verdraaien zodat de veer iets strakker of losser gaat scheelt dat veel als je die 1 tandje verzet ?
31 oktober 2009 om 20:58 #17479938Heb je die temp.sensor vervangen?
31 oktober 2009 om 21:17 #17479939met ontsteking bedoelde ik of de bougiekabels e.d. goed zijn/aangesloten zijn omdat ie hortend en stotend loopt.. alsof er een kabel niet goed zit..
31 oktober 2009 om 21:22 #17479940origineel gepost door opelkadetje
met ontsteking bedoelde ik of de bougiekabels e.d. goed zijn/aangesloten zijn omdat ie hortend en stotend loopt.. alsof er een kabel niet goed zit..allicht anders kan hij op toeren ook niet goed lopen :thumbup is ook allemaal nieuw
31 oktober 2009 om 21:23 #17479941origineel gepost door Corsa16V
Heb je die temp.sensor vervangen?ja heeft ook geen nut helaas
31 oktober 2009 om 21:46 #17479942stappenmotor nog goed?
31 oktober 2009 om 22:16 #17479943origineel gepost door opelkadetje
stappenmotor nog goed?ja anders kan hij niet zo roken lijkt me, dat doet hij over heel het toeren gebied
ik neem ook aan dat de brandstofslangen niet andersom zitten want dan loopt hij neem ik aan helemaal niet :hmmz
1 november 2009 om 09:58 #17479944vandaag ff de injectoren gecheked die doen het goed :thumbup
daarna bougies nagekeken (roet zwart) en toen :wtf geen vonk.
ik oude bougies getest wel vonken :hmmz
bougies erin motor goed lopen ik blij king: todat hij na een halve minuut weer slechter begon te lopen.
bougies er weer uit ,weer roet zwart :thumbdown en dus niet meer vonken.dus het ligt toch wel aan het mengsel dat de motor slechter gaat lopen doordat de bougies dan zwart worden en dan dus niet meer vonken :fy1
1 november 2009 om 10:45 #17479945FEIT, HIJ VERZUIPT, KLAAR.
Gooi de llm eraf en probeer een ander , temp sensor koelwater vv, benzine drukregelaar, kijken voor een andere , en als laatste: loopt de peut goed terug via retour naar je tank, geeft die teveel tegendruk ook te rijk mengsel.
Is gewoon zoeken, kost je een weekend maar je komt er wel!
Had een Corsa omgebouwd, 2 dikke koperen leidingen inw 6mm eronder naar de tank, inbouwen starten lopen en gaan, geen probleem.1 november 2009 om 11:09 #17479946alle bedrading doorgemeten van lmm,gasklep sensor,temp. sens.,octaan stekker naar ecu alles is iig niet onderbroken :hmmz
van de week eens een ander luchtmassa meter proberen
1 november 2009 om 13:24 #17479947Brandstof slangen omwisselen loopt hij wel alleen kut kan het ook zijn, dikke leiding is aanvoer!! Kan je zien aan de plastic benzineslangen die onder de auto doorlopen altijd 1 dikke aanvoer en een wat dunnere retour.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.