kadett gt sedan upd. 17-10-2010

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling kadett gt sedan upd. 17-10-2010

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 234)
  • Auteur
    Berichten
  • #17479798
    rabbitopc
      Lid sinds:
      31 July 2008

      origineel gepost door corsaboy

      Originally posted by sjoerdie
      oliekoeler kun je toch gewoon enen van een 16v pakken…doe ik ook.

      Open dumpvalve doe ik niet, dat gaat niet goed met je LMM, je moet eentje hebben die deels afblaast, en deels weer terug je buis inblaast.

      heeft niet zoveel met de lmm te maken.. die boeit het niet veel. Heeft meer te maken met het punt of je al die lucht direct weer kwijt wil..

      Wat ik deed was de warme lucht die net uit de kompressor kwam afblazen in de vrije lucht. en de koude lucht vlak voor de gasklep weer terug te lijden naar de ingang van de kompressor (achter de lmm).. Puur en alleen omdat ook anders alle slangen eraf klapte.. king:

      daar had ik idd ook aangedacht om het meteen terug erin te laten blazen. zou het niet mogelijk zijn om die na de gasklep erin te laten blazen zodat het toch je cilinders in gaat en daarna dus ook je turbo nog een extra zwiep geeft ?

      of zou die dan niet in toeren dalen (de motor)

      #17479799
      corsaboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        na de gasklep erin blazen kan niet…
        Als jij je gasklep dicht gooit gaat ie daar lopen trekken en krijgt dan nog steeds lucht…

        Gasklep is niet voor niets een groot metalen schijf ;)
        Dus voor de gasklep weer terug gooien, of de vrije natuur in blazen..
        Wat je zelf leuker vind…

        Een dumpvalve geeft een gaaf geluid, een bypass hoor je niet..

        #17479800
        rabbitopc
          Lid sinds:
          31 July 2008

          origineel gepost door corsaboy
          na de gasklep erin blazen kan niet…
          Als jij je gasklep dicht gooit gaat ie daar lopen trekken en krijgt dan nog steeds lucht…

          Gasklep is niet voor niets een groot metalen schijf ;)
          Dus voor de gasklep weer terug gooien, of de vrije natuur in blazen..
          Wat je zelf leuker vind…

          Een dumpvalve geeft een gaaf geluid, een bypass hoor je niet..

          daarom een pssssstttttt geluid uit een kadett sedan is wel lachen dat verwacht je niet zo snel :D

          maar voor de gasklep terug gooien heeft toch geen nut dumpvalve zit toch tussen de turbo en de gasklep zodat de turbo door blijft draaien en geen tegendruk krijgt , dan duw je die zelfde lucht weer terug waar het weg moet ??? :hmmz

          #17479801
          sjoerdie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 September 2005

            uhhhhhhhhh, ik ben effe de draad kwijt…..

            Ik heb van de week op de sloop alles van een ford probe 2.2 turbo afgehaald.

            Scheelt dat ik er foto’s van heb gemaakt, weet nu al niet meer hoe het zatking:

            @ marcel:

            dus wat jij zegt is 1 dumpvalve, en 1 bypass gebruiken..

            of zie ik dat verkeerd

            Kun je hier in tekenen wat je precies bedoelt…let niet op het ultra secure niveau waarop het getekend is:D

            #17479802
            rabbitopc
              Lid sinds:
              31 July 2008

              lmm zit meteen na je luchtfilter daarna komt de turbo daarna ic en daarna pas de gasklep en daarna de inlaat in.

              dumpvalve zit tussen de turbo en gasklep in zodat de gassen die de gasklep tegenhoud weg kunnen zodat de turbo geen tegendruk krijgt en dus harderr door blijft draaien waardoor je turbo hoger in toeren blijft en dus beter oppakt :thumbup

              #17479803
              sjoerdie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 September 2005

                ja klopt, had de lmm verkeerd neergezet:agent

                maar nu het verhaal wat marcel zei…..

                dat wil ik wel eens getekend zien

                #17479804
                corsaboy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  kan ik ff niet met mijn telefoon haha.

                  Dumpvalve en bypass worden pas geactiveerd door een vacuum actie in de inlaat en bij een bypass zorg je ervoor dat de lucht weer opnieuw wordt aangeboden bij de ingang van je turbo, achter de lmm dus zodat deze die lucht niet opnieuw hoeft door te laten. Bypass heet trouwens een recirculatieklep..

                  Het woord zegt het al en elke turbo motor is er standaard mee uitgerust. Maar velen vervangen deze voor een dumpvalve vanwege het afblaasgeluid.

                  #17479805
                  sjoerdie
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 September 2005

                    dat de lucht niet na je gasklep moet komend dat is mij ook wel duidelijk.

                    Maar jij dus in principe een recirculatieklep en een dumpvalve erop gehad? of zie ik het verkeerd:hmmz

                    Ik heb 3 van die recirculatiekleppen liggen, en 2 dumpvalves.

                    Maar het liefste heb ik zo een dumpvalve ie deels afblaast, en deels weer terug je buizen inpompt

                    #17479806
                    rabbitopc
                      Lid sinds:
                      31 July 2008

                      vandaag de motorrevisie delen opgehaald :thumbup

                      nieuwe zuigerveren en koprevisie set en onderblok pakkingen. :thumbup

                      de z20let injectoren zijn onderweg.

                      morgen ga ik
                      -cali. turbo remklauwen ophalen met blokken en schijven

                      vandaag opgehaald
                      -oliekoeler met alles erbij
                      -org. c20ne spruistuk.
                      -f20 bak

                      en de daewoo nexia elektrische raam mech. liggen ook klaar

                      #17479807
                      corsaboy
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        zijn geen garrett turbo’s
                        Daar moet je deze link voor hebben:

                        http://turbo-parts.de/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=539&Itemid=26


                        @sjoerd
                        , ja ik had beide..
                        Op onderstaande foto is het wel redelijk te zien waar ze zaten

                        #17479808
                        sjoerdie
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 September 2005

                          heb eventueel nog wel andere klauwen liggen van een astra gsi als je wil………

                          #17479809
                          rallyastra
                            Lid sinds:
                            12 July 2004

                            Klauwen ff zonder blokken monteren en keer goed op de rem trappen.

                            #17479810
                            CORSA2L16VALVE
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              origineel gepost door rabbitopc

                              origineel gepost door rallyastra
                              Klauwen ff zonder blokken monteren en keer goed op de rem trappen.

                              ja ik zet er altijd gewoon luchtdruk op met een doek ertussen maar zijn 2 zuigers en 1 gaat er wel uit maar de ander niet :thumbdown

                              de verkoper (silver devil) van opel club zuid limburg
                              die had nog meer assen enz. liggen dus neem aan dat hij wel een ander setje stuurt.

                              gr.

                              alleen zat van de week te denken als ik dadelijk cali turbo remmen erop heb hangen passen mun pas aangescafte smith revolution velgen niet meer 14 ” :cry :thumbdown :cry

                              gewoon klauwen van een 2L erop plaatsen en goede schijven en blokken. Remde bij mij beter als die turboremmen

                              greetz

                              #17479811
                              geert666
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 December 2004

                                als je dumpvalve hebt moet je die lmm na de turbo zetten en de dumpvalve voor de lmm

                                en ik heb ook nog nieuwe turbo s liggen vd ford focus rs
                                zit wastegate en actuator al ingebouwd die gaan tot 350 pk als er toevallig iemand nog een turbo wil hebben
                                flens krijg je er ook bij

                                #17479812
                                geert666
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  21 December 2004

                                  [/quote]

                                  en welke hoofdremcilinder heb jij gebruikt ?

                                  ik heb er nog 1 liggen van ee n16v die komt erop.

                                  gr. [/quote]

                                  die is goed, bekrachtiger er ook opzetten!

                                  #17479813
                                  CORSA2L16VALVE
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    origineel gepost door rabbitopc

                                    origineel gepost door CORSA2L16VALVE

                                    origineel gepost door rabbitopc

                                    origineel gepost door rallyastra
                                    Klauwen ff zonder blokken monteren en keer goed op de rem trappen.

                                    ja ik zet er altijd gewoon luchtdruk op met een doek ertussen maar zijn 2 zuigers en 1 gaat er wel uit maar de ander niet :thumbdown

                                    de verkoper (silver devil) van opel club zuid limburg
                                    die had nog meer assen enz. liggen dus neem aan dat hij wel een ander setje stuurt.

                                    gr.

                                    alleen zat van de week te denken als ik dadelijk cali turbo remmen erop heb hangen passen mun pas aangescafte smith revolution velgen niet meer 14 ” :cry :thumbdown :cry

                                    gewoon klauwen van een 2L erop plaatsen en goede schijven en blokken. Remde bij mij beter als die turboremmen

                                    greetz

                                    en welke hoofdremcilinder heb jij gebruikt ?

                                    ik heb er nog 1 liggen van ee n16v die komt erop.

                                    gr.

                                    van een 2L 8V kadett GSI

                                    en nu hebik er 1 steken van een corsa 12S en die doet het even goed (uit nood gestoken omdat ik door de rem kon trappen opeens)

                                    greetz

                                    #17479814
                                    sebastiaankadettcabriogsi
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      27 November 2005

                                      pff nog z,n gaaf 8v turbo project!!

                                      ben benieuwd hoe dit gaat lopen. en naar de plannen :D

                                      #17479815
                                      rabbitopc
                                        Lid sinds:
                                        31 July 2008

                                        plannen zijn vrij simpel

                                        de auto staat nu bij de spuiter is van de week klaar :wub

                                        dan ga ik hem weer opbouwen met nieuwe voorbumper en booskijker en het interieur reinigen.

                                        de c20ne reviseren (alles ligt al klaar)

                                        inbouwen motor met stuurbekrachteging .

                                        en dan rustig inrijden.

                                        elektrische ramen inbouwen voor

                                        dan nog een keer de side skirts helemaal mooi passend maken en laten spuiten.

                                        en dan zien we wel verder

                                        #17479816
                                        sebastiaankadettcabriogsi
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          27 November 2005

                                          aha klinkt goed,

                                          ik doelde meer op de turbo ombouw..

                                          maar, is ook leuk om te weten wat er met de rest van de auto gebeurt :P

                                          ps als ik vragen mag hoe kom je aan dat uitlaat spruitstuk, ziet er goed uit!!!

                                          #17479817
                                          rabbitopc
                                            Lid sinds:
                                            31 July 2008

                                            nog 2 foto’s van het laswerk

                                            #17479818
                                            sebastiaankadettcabriogsi
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              27 November 2005

                                              hele nette plannen !!

                                              alleen 1 ding,

                                              volgens mij kun je geen c20let kop pakkingen gebruiken bij een 8v moter maar alleen orginele 8v pakking (corsaboy kan je hier meer over vertellen )

                                              #17479819
                                              corsaboy
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                c20let pakkingen passen zonder probleem.
                                                ALleen versterkte kopbouten bestaan niet voor een 8v..
                                                iig niet van ARP.. Met 1 bar zijn versterkte drijfstangbouten voldoende.
                                                Orginele lagers konden het gewoon houden allemaal…

                                                #17479820
                                                sebastiaankadettcabriogsi
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  27 November 2005

                                                  ow weird ik d8 echt dat het niet kon,

                                                  #17479821
                                                  max
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    Originally posted by corsaboy
                                                    c20let pakkingen passen zonder probleem.

                                                    Nog even wakker worden!

                                                    Koppakking past NIET!!! Er is een waterkanaal en een olie kanaal wat voor problemen gaat zorgen. Boris had daar ook last van.
                                                    Bij een 20XE past alles van een LET.

                                                    #17479822
                                                    sjoerdie
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      19 September 2005

                                                      dan is het die van een z20let die past, toch?

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 234)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.