Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › kadett gt sedan upd. 17-10-2010
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 mei 2009 om 08:41 #17479798
origineel gepost door corsaboy
Originally posted by sjoerdie
oliekoeler kun je toch gewoon enen van een 16v pakken…doe ik ook.Open dumpvalve doe ik niet, dat gaat niet goed met je LMM, je moet eentje hebben die deels afblaast, en deels weer terug je buis inblaast.
heeft niet zoveel met de lmm te maken.. die boeit het niet veel. Heeft meer te maken met het punt of je al die lucht direct weer kwijt wil..
Wat ik deed was de warme lucht die net uit de kompressor kwam afblazen in de vrije lucht. en de koude lucht vlak voor de gasklep weer terug te lijden naar de ingang van de kompressor (achter de lmm).. Puur en alleen omdat ook anders alle slangen eraf klapte.. king:
daar had ik idd ook aangedacht om het meteen terug erin te laten blazen. zou het niet mogelijk zijn om die na de gasklep erin te laten blazen zodat het toch je cilinders in gaat en daarna dus ook je turbo nog een extra zwiep geeft ?
of zou die dan niet in toeren dalen (de motor)
21 mei 2009 om 08:50 #17479799na de gasklep erin blazen kan niet…
Als jij je gasklep dicht gooit gaat ie daar lopen trekken en krijgt dan nog steeds lucht…Gasklep is niet voor niets een groot metalen schijf ;)
Dus voor de gasklep weer terug gooien, of de vrije natuur in blazen..
Wat je zelf leuker vind…Een dumpvalve geeft een gaaf geluid, een bypass hoor je niet..
21 mei 2009 om 11:50 #17479800origineel gepost door corsaboy
na de gasklep erin blazen kan niet…
Als jij je gasklep dicht gooit gaat ie daar lopen trekken en krijgt dan nog steeds lucht…Gasklep is niet voor niets een groot metalen schijf ;)
Dus voor de gasklep weer terug gooien, of de vrije natuur in blazen..
Wat je zelf leuker vind…Een dumpvalve geeft een gaaf geluid, een bypass hoor je niet..
daarom een pssssstttttt geluid uit een kadett sedan is wel lachen dat verwacht je niet zo snel :D
maar voor de gasklep terug gooien heeft toch geen nut dumpvalve zit toch tussen de turbo en de gasklep zodat de turbo door blijft draaien en geen tegendruk krijgt , dan duw je die zelfde lucht weer terug waar het weg moet ??? :hmmz
21 mei 2009 om 13:54 #17479801uhhhhhhhhh, ik ben effe de draad kwijt…..
Ik heb van de week op de sloop alles van een ford probe 2.2 turbo afgehaald.
Scheelt dat ik er foto’s van heb gemaakt, weet nu al niet meer hoe het zatking:
@ marcel:
dus wat jij zegt is 1 dumpvalve, en 1 bypass gebruiken..
of zie ik dat verkeerd
Kun je hier in tekenen wat je precies bedoelt…let niet op het ultra secure niveau waarop het getekend is:D
21 mei 2009 om 14:07 #17479802lmm zit meteen na je luchtfilter daarna komt de turbo daarna ic en daarna pas de gasklep en daarna de inlaat in.
dumpvalve zit tussen de turbo en gasklep in zodat de gassen die de gasklep tegenhoud weg kunnen zodat de turbo geen tegendruk krijgt en dus harderr door blijft draaien waardoor je turbo hoger in toeren blijft en dus beter oppakt :thumbup
21 mei 2009 om 17:47 #17479803ja klopt, had de lmm verkeerd neergezet:agent
maar nu het verhaal wat marcel zei…..
dat wil ik wel eens getekend zien
22 mei 2009 om 06:06 #17479804kan ik ff niet met mijn telefoon haha.
Dumpvalve en bypass worden pas geactiveerd door een vacuum actie in de inlaat en bij een bypass zorg je ervoor dat de lucht weer opnieuw wordt aangeboden bij de ingang van je turbo, achter de lmm dus zodat deze die lucht niet opnieuw hoeft door te laten. Bypass heet trouwens een recirculatieklep..
Het woord zegt het al en elke turbo motor is er standaard mee uitgerust. Maar velen vervangen deze voor een dumpvalve vanwege het afblaasgeluid.
22 mei 2009 om 20:27 #17479805dat de lucht niet na je gasklep moet komend dat is mij ook wel duidelijk.
Maar jij dus in principe een recirculatieklep en een dumpvalve erop gehad? of zie ik het verkeerd:hmmz
Ik heb 3 van die recirculatiekleppen liggen, en 2 dumpvalves.
Maar het liefste heb ik zo een dumpvalve ie deels afblaast, en deels weer terug je buizen inpompt
22 mei 2009 om 21:03 #17479806vandaag de motorrevisie delen opgehaald :thumbup
nieuwe zuigerveren en koprevisie set en onderblok pakkingen. :thumbup
de z20let injectoren zijn onderweg.
morgen ga ik
-cali. turbo remklauwen ophalen met blokken en schijvenvandaag opgehaald
-oliekoeler met alles erbij
-org. c20ne spruistuk.
-f20 baken de daewoo nexia elektrische raam mech. liggen ook klaar
25 mei 2009 om 16:56 #17479807zijn geen garrett turbo’s
Daar moet je deze link voor hebben:http://turbo-parts.de/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=539&Itemid=26
@sjoerd, ja ik had beide..
Op onderstaande foto is het wel redelijk te zien waar ze zaten26 mei 2009 om 12:27 #17479808heb eventueel nog wel andere klauwen liggen van een astra gsi als je wil………
26 mei 2009 om 13:09 #17479809Klauwen ff zonder blokken monteren en keer goed op de rem trappen.
28 mei 2009 om 16:41 #17479810origineel gepost door rabbitopc
origineel gepost door rallyastra
Klauwen ff zonder blokken monteren en keer goed op de rem trappen.ja ik zet er altijd gewoon luchtdruk op met een doek ertussen maar zijn 2 zuigers en 1 gaat er wel uit maar de ander niet :thumbdown
de verkoper (silver devil) van opel club zuid limburg
die had nog meer assen enz. liggen dus neem aan dat hij wel een ander setje stuurt.gr.
alleen zat van de week te denken als ik dadelijk cali turbo remmen erop heb hangen passen mun pas aangescafte smith revolution velgen niet meer 14 ” :cry :thumbdown :cry
gewoon klauwen van een 2L erop plaatsen en goede schijven en blokken. Remde bij mij beter als die turboremmen
greetz
28 mei 2009 om 18:01 #17479811als je dumpvalve hebt moet je die lmm na de turbo zetten en de dumpvalve voor de lmm
en ik heb ook nog nieuwe turbo s liggen vd ford focus rs
zit wastegate en actuator al ingebouwd die gaan tot 350 pk als er toevallig iemand nog een turbo wil hebben
flens krijg je er ook bij29 mei 2009 om 08:16 #17479812[/quote]
en welke hoofdremcilinder heb jij gebruikt ?
ik heb er nog 1 liggen van ee n16v die komt erop.
gr. [/quote]
die is goed, bekrachtiger er ook opzetten!
29 mei 2009 om 23:20 #17479813origineel gepost door rabbitopc
origineel gepost door CORSA2L16VALVE
origineel gepost door rabbitopc
origineel gepost door rallyastra
Klauwen ff zonder blokken monteren en keer goed op de rem trappen.ja ik zet er altijd gewoon luchtdruk op met een doek ertussen maar zijn 2 zuigers en 1 gaat er wel uit maar de ander niet :thumbdown
de verkoper (silver devil) van opel club zuid limburg
die had nog meer assen enz. liggen dus neem aan dat hij wel een ander setje stuurt.gr.
alleen zat van de week te denken als ik dadelijk cali turbo remmen erop heb hangen passen mun pas aangescafte smith revolution velgen niet meer 14 ” :cry :thumbdown :cry
gewoon klauwen van een 2L erop plaatsen en goede schijven en blokken. Remde bij mij beter als die turboremmen
greetz
en welke hoofdremcilinder heb jij gebruikt ?
ik heb er nog 1 liggen van ee n16v die komt erop.
gr.
van een 2L 8V kadett GSI
en nu hebik er 1 steken van een corsa 12S en die doet het even goed (uit nood gestoken omdat ik door de rem kon trappen opeens)
greetz
1 juni 2009 om 14:01 #17479814pff nog z,n gaaf 8v turbo project!!
ben benieuwd hoe dit gaat lopen. en naar de plannen :D
1 juni 2009 om 15:06 #17479815plannen zijn vrij simpel
de auto staat nu bij de spuiter is van de week klaar :wub
dan ga ik hem weer opbouwen met nieuwe voorbumper en booskijker en het interieur reinigen.
de c20ne reviseren (alles ligt al klaar)
inbouwen motor met stuurbekrachteging .
en dan rustig inrijden.
elektrische ramen inbouwen voor
dan nog een keer de side skirts helemaal mooi passend maken en laten spuiten.
en dan zien we wel verder
1 juni 2009 om 17:35 #17479816aha klinkt goed,
ik doelde meer op de turbo ombouw..
maar, is ook leuk om te weten wat er met de rest van de auto gebeurt :P
ps als ik vragen mag hoe kom je aan dat uitlaat spruitstuk, ziet er goed uit!!!
1 juni 2009 om 19:54 #17479817nog 2 foto’s van het laswerk
1 juni 2009 om 21:09 #17479818hele nette plannen !!
alleen 1 ding,
volgens mij kun je geen c20let kop pakkingen gebruiken bij een 8v moter maar alleen orginele 8v pakking (corsaboy kan je hier meer over vertellen )
2 juni 2009 om 04:28 #17479819c20let pakkingen passen zonder probleem.
ALleen versterkte kopbouten bestaan niet voor een 8v..
iig niet van ARP.. Met 1 bar zijn versterkte drijfstangbouten voldoende.
Orginele lagers konden het gewoon houden allemaal…2 juni 2009 om 05:20 #17479820ow weird ik d8 echt dat het niet kon,
2 juni 2009 om 08:30 #17479821Originally posted by corsaboy
c20let pakkingen passen zonder probleem.Nog even wakker worden!
Koppakking past NIET!!! Er is een waterkanaal en een olie kanaal wat voor problemen gaat zorgen. Boris had daar ook last van.
Bij een 20XE past alles van een LET.2 juni 2009 om 09:31 #17479822dan is het die van een z20let die past, toch?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.