Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › kadett gt sedan upd. 17-10-2010
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 mei 2009 om 22:04 #17479773
Pak alles in een doosje en rij naar C&E
C&E Turbochargers b.v.
Stevinstraat 1
3817 WG Amersfoort
The NetherlandsTel. +31 (0)33 46 55 379
Fax +31 (0)33 46 52 604, die regelen wel dat er weer iets! mee kan doen…..
Succes13 mei 2009 om 11:29 #17479774ik ben vandaag begonnen met het (flowen) van het inlaatspruitstuk omdat er bochten inzitten is het geen mooie rechte doorgang dus ben aan het vrezen schuren en polijsten
heb er nu 2 klaar nog 2 tegaan
de rode lijnen geven aan wat er ongeveer wegmoet om een mooie rechte buis te krijgen
als het spruitstuk klaar is ga ik ook nog 1 gasklephuis doen 1 was eral gedaan
13 mei 2009 om 11:48 #17479775leuk bezig.
Ik snap alleen niet waarom je met 2 gasklephuizen wilt gaan werken.
Die ene gasklep met je originele spruitstuk flowed meer dan goed genoeg voor een Turbomotor, met die 2 gaskleppen ga je er geen meter harder door. Persoonlijk denk ik dat je er bij lagere toeren alleen maar een slechter lopende motor door krijgt daar je stroming in je 2 spruitstukken niet optimaal is.
(daar je volgorde van openen van je inlaat kleppen 1-3-4-2 is) Ze behoren om en om te werken, (dus 1-4-2-3) echter zo werkt een 4 cilinder niet. Dus het enige wat je dan nog kunt doen is de 1&4 en 2&3 met elkaar verbinden (net als bij een 4 in 2 in 1 uitlaat). Hierdoor krijg je echter zo’n wirwar van buizen dat het dus niet meer loont.Angst dat het standaard spruitstuk het te weinig doorlaat heeft hoef je niet te hebben, Er zijn er al meerdere die ruim boven de 250+ PK mee zijn gegaan.
Jouw turbo kan echter 200PK maximaal leveren dus met je inlaat heb je geen probleem.Bespaar jezelf het werk en bouw die Turbo er met een normaal spruitstuk op, ben je sneller klaar en gaat er nog harder mee. je moet nog genoeg andere zaken aanpassen om het werkend te krijgen.
Injectors is afhankelijk van je vermogen wat je wilt gaan rijden. Kijk anders hier dan weet je wat je moet hebben.
http://www.vmax.de/html/calc.html
315 cc voor 200PK is dan op de veilige kant.
13 mei 2009 om 13:51 #17479776als je dan het een en ander wilt weg vijlen slijpen verspanen aan alu.
zorg absoluut voor een mondkapje, anders wordt die motor ouder dan jij :thumbdown
verder succes met het project…
13 mei 2009 om 16:31 #17479777origineel gepost door max
leuk bezig.Ik snap alleen niet waarom je met 2 gasklephuizen wilt gaan werken.
Die ene gasklep met je originele spruitstuk flowed meer dan goed genoeg voor een Turbomotor, met die 2 gaskleppen ga je er geen meter harder door. Persoonlijk denk ik dat je er bij lagere toeren alleen maar een slechter lopende motor door krijgt daar je stroming in je 2 spruitstukken niet optimaal is.
(daar je volgorde van openen van je inlaat kleppen 1-3-4-2 is) Ze behoren om en om te werken, (dus 1-4-2-3) echter zo werkt een 4 cilinder niet. Dus het enige wat je dan nog kunt doen is de 1&4 en 2&3 met elkaar verbinden (net als bij een 4 in 2 in 1 uitlaat). Hierdoor krijg je echter zo’n wirwar van buizen dat het dus niet meer loont.Angst dat het standaard spruitstuk het te weinig doorlaat heeft hoef je niet te hebben, Er zijn er al meerdere die ruim boven de 250+ PK mee zijn gegaan.
Jouw turbo kan echter 200PK maximaal leveren dus met je inlaat heb je geen probleem.Bespaar jezelf het werk en bouw die Turbo er met een normaal spruitstuk op, ben je sneller klaar en gaat er nog harder mee. je moet nog genoeg andere zaken aanpassen om het werkend te krijgen.
Injectors is afhankelijk van je vermogen wat je wilt gaan rijden. Kijk anders hier dan weet je wat je moet hebben.
http://www.vmax.de/html/calc.html
315 cc voor 200PK is dan op de veilige kant.
dan kan ik dus beter een airbox maken tussen het spruitstuk en de 2 gaskleppen in dan heb ik geen last van die volgorde.
ik wil gewoon proberen of het iets scheelt met 1 of 2 gasklephuizen.
want motor gasklephuizen zijn weer niet gebouwd voor een 2.0 liter dus ik dacht dat dit miss. een betere oplossing was.
maar we zien wel voor mij is het geen moeite maar hobby vindt het heerlij kom te doen.
vooral nu ik geen automonteur meer ben18 mei 2009 om 14:07 #17479778Nee, dat werkt ook niet daar je een bepaalde lengte van je inlaatspruitstuk kanalen dient te hebben, die heb je dan dus ook niet aangezien ze dan allemaal in 1 grote ruimte bij elkaar zitten.
Je kan het allemaal gaan proberen maar je zult merken dat het niet goed zal werken.
Hoe kom je er echter bij dat motorfiets gasklephuizen niet voor een 2.0 gebouwd zijn? Een 1200 motorfietsmotortje heeft net zoveel lucht nodig bij 11000 toeren als een C20NE bij 6600, het zal er toch op een of andere manier in moeten door die gasklephuizen.
18 mei 2009 om 18:01 #17479779hey dat ziet er leuk uit.. hoop dat ie goed aan het lopen komt..
respect dat je daar zo aan begint.. :thumbup
18 mei 2009 om 18:32 #17479780alleen zou ik wel de adviesen van Max gebruiken..
Verder is de standaard gasklep van een c20ne groot genoeg…Is nix mee mee, zelfs met vuldruk niet….
Ken genoeg motoren die echt dik vermogen hebben met het standaard gasklepje.. :vertag18 mei 2009 om 20:33 #17479781origineel gepost door max
Nee, dat werkt ook niet daar je een bepaalde lengte van je inlaatspruitstuk kanalen dient te hebben, die heb je dan dus ook niet aangezien ze dan allemaal in 1 grote ruimte bij elkaar zitten.Je kan het allemaal gaan proberen maar je zult merken dat het niet goed zal werken.
Hoe kom je er echter bij dat motorfiets gasklephuizen niet voor een 2.0 gebouwd zijn? Een 1200 motorfietsmotortje heeft net zoveel lucht nodig bij 11000 toeren als een C20NE bij 6600, het zal er toch op een of andere manier in moeten door die gasklephuizen.
maar hoe kan het dan dat 4 gasklephuizen dan wel werken die zijn ook niet net zolang als een orgineel spruitstuk , of werkt dat alleen op een ongeblazen motor ?
19 mei 2009 om 04:58 #17479782het voordeel van 4 gaskleppen op een geblazen motor is niet zo heel extreem groot..
Op een atmo motor merk je het wel..Maar het is daar ook niet zo dat je er direct extreem veel pk’s mee pakt.
een pk of 20-30 met die dbilas kitjes (wanneer je wilt werken met een airbox) is redelijk te doen..19 mei 2009 om 08:25 #17479783Als je turbo genoeg druk en opbrengst kan leveren lijkt me de gasklepdiameter minder van belang.
Een ongeblazen motor moet continu zuigen en dat gaat inderdaad makkelijker door een dikker rietje19 mei 2009 om 16:21 #17479784Originally posted by henkjan_80
Als je turbo genoeg druk en opbrengst kan leveren lijkt me de gasklepdiameter minder van belang.
Een ongeblazen motor moet continu zuigen en dat gaat inderdaad makkelijker door een dikker rietjeidd
19 mei 2009 om 18:44 #17479785Heb nog 440cc injectoren liggen. Als je die kan gebruiken. Stuur dan even een pm.
En standaard inlaat met standaard gasklep gaat idd prima met turbo. Ik rij nu met 315pk en de inlaat is niet de bottleneck op dit moment. ;)
19 mei 2009 om 19:22 #17479786origineel gepost door brieken
Heb nog 440cc injectoren liggen. Als je die kan gebruiken. Stuur dan even een pm.En standaard inlaat met standaard gasklep gaat idd prima met turbo. Ik rij nu met 315pk en de inlaat is niet de bottleneck op dit moment. ;)
op een 8klepper? das veel
19 mei 2009 om 19:31 #174797878v ja :wors
19 mei 2009 om 21:03 #17479788origineel gepost door brieken
Heb nog 440cc injectoren liggen. Als je die kan gebruiken. Stuur dan even een pm.En standaard inlaat met standaard gasklep gaat idd prima met turbo. Ik rij nu met 315pk en de inlaat is niet de bottleneck op dit moment. ;)
ik neem aan dat je ook verstevigde lagers en bouten hebt ?
ik denk dat ik dat ook meteen alvast doe dan weet ik zeker dat dat goed zit.
ik heb nog een 16v brandstofpomp liggen die zal neem ik aan wel goed genoeg zijn.
alleen ik heb een 1.6 inj. tank met de pomp in de tank hoe instaleer je zo’n uitwendige pomp aan een tank die eigenlijk een ingebouwde pomp heeft ?heb net de z20let 320cc injectoren besteld 2e hands
en een universele brandstofdrukregelaar
een turboolie- druk en olietemp. meter bij hg motorsports.nu nog een dumpvalve en een goeie turbo die ihi turbo heb ik miss. verkocht dan kan ik de mijne laten reviseren of ik koop een andere
20 mei 2009 om 20:27 #17479789lekker bezig jong.
Ben zelf ook maar begonnen met mijn turbo.
Heb de turbo er al op gehad, nu nog olie aansluiten, intercooler enz…
dus als met al nog wel effe werk.
Ik doe verder voorlopig niks aan het blok, op injectoren na, compleet standaard.
es kijken wat eht gaat doen
20 mei 2009 om 21:33 #17479790origineel gepost door sjoerdie
lekker bezig jong.Ben zelf ook maar begonnen met mijn turbo.
Heb de turbo er al op gehad, nu nog olie aansluiten, intercooler enz…
dus als met al nog wel effe werk.
Ik doe verder voorlopig niks aan het blok, op injectoren na, compleet standaard.
es kijken wat eht gaat doen
op welke auto jou corsa aq , ligt daar nou ook een ne in ? geen 16v meer ?
gr.
20 mei 2009 om 21:56 #17479791ja in mijn A ja, ligt geen 16v meer in nee.
Die is een tijd terug kapot gelopen (lager eruit). en de cilinderkop daarvan zit op de B corsa van mijn vriendin ( die reed de dag erna alle kleppen krom namelijk)
Dus daarom maar lekker knommelen met de 8v, als die kapot gaat…tja jammer dan:P
20 mei 2009 om 22:00 #17479792oja, en de mijne zal over 1 a1,5 week wel klaar zijn:thumbup
zorg maar dat de jouwe dan ook klaar is. hehehehe:jerry:jerry
20 mei 2009 om 22:25 #17479793origineel gepost door sjoerdie
oja, en de mijne zal over 1 a1,5 week wel klaar zijn:thumbupzorg maar dat de jouwe dan ook klaar is. hehehehe:jerry:jerry
dat duurt nog wel ff de buitenkant wordt nu gespoten.
daarna eerst de wielen opknappen.
ik ben nog ond. aan het verzamelen voor mijn turbo.
moet nog een oliekoeler hebben een goeie turbo en een dumpvalve en de bestelde revisiedelen van het blok ophalen.dan miss. nog een alu licht vliegwiel en de groep a uitlaat maken. ende ic leidingen enz. maken maar dat kom nog wel allemaal alles op zun tijd.
21 mei 2009 om 07:32 #17479794oliekoeler kun je toch gewoon enen van een 16v pakken…doe ik ook.
Open dumpvalve doe ik niet, dat gaat niet goed met je LMM, je moet eentje hebben die deels afblaast, en deels weer terug je buis inblaast.
21 mei 2009 om 07:55 #17479795oliekoeler kan idd gewoon van n xe, incl de adaptorplaat en die bout… ( heb ik evt compleet liggen,incl koeler )
verder net project, ga k zkr volgen
21 mei 2009 om 08:07 #17479796Originally posted by sjoerdie
oliekoeler kun je toch gewoon enen van een 16v pakken…doe ik ook.Open dumpvalve doe ik niet, dat gaat niet goed met je LMM, je moet eentje hebben die deels afblaast, en deels weer terug je buis inblaast.
heeft niet zoveel met de lmm te maken.. die boeit het niet veel. Heeft meer te maken met het punt of je al die lucht direct weer kwijt wil..
Wat ik deed was de warme lucht die net uit de kompressor kwam afblazen in de vrije lucht. en de koude lucht vlak voor de gasklep weer terug te lijden naar de ingang van de kompressor (achter de lmm).. Puur en alleen omdat ook anders alle slangen eraf klapte.. king:
21 mei 2009 om 08:09 #17479797hey arno, weer lekker bezig.
volgens mij is het weer turbotijd, als ik het zo lees.
ik blijf deze weer volgen.
als mun internet het weer doet thuis (zit nu op leaseinternet zo links en rechts).groeten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.