Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Kadett gsi verbouwing
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 september 2010 om 20:14 #17727823
retired doe kalm hahahhaa:P
ja maar martin heeft geen tijd.aeh morgen avond gaan we bezig dus dan zijn er pics wss.:D
29 september 2010 om 15:13 #17727824k zie nog geen fotos haha
30 september 2010 om 18:17 #17727825:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics
1 oktober 2010 om 08:59 #17727826hahahaha vol verwachting klopt jou hart???
1 oktober 2010 om 13:37 #17727827AnoniemLid sinds:
1 January 1970:kewlpics we wachten..
1 oktober 2010 om 13:54 #17727828origineel gepost door gsi-maffia
hahahaha vol verwachting klopt jou hart???ja ben wel benieuwd vandaar
5 oktober 2010 om 19:57 #17727829jooo allemaal,
nou de foto’s staan op mijn pfoontje nu nog op de pc en klaar:Pvandaag radiateur gemonteerd en alle slagen enzo, en de uitlaat is klaaar.
maar ik dus het blok uit een vectra van 1991 gehaald en het was ween auto maat. nu moet ik dus zorgen dat de computer denkt dat hij in de P staat anders start hij niet eens. de vraag is hoe ik dat ga doen? en mijn zwager had het over die kickdown gebeuren moetk daar nog wat mee doe?
waar had jij je blok uit dan jblfreak?
eenn heb jij ook een schema van een kadett gsi? want kan geen 1 vinden op internet of moet je dan naar de bieb ofzo?:P
haha alsvast bedanktgr
5 oktober 2010 om 20:21 #17727830hehe ik wil hem afmaken:P
maar denk dat die electra hem nooit wordt man ik snap er geen reet van wat ik allemaal op internet lees:P
sowieso zitten er aan die ronde stekker van de 16v veel meer draden aan als de de ronde stekker van de vectra. die bij het blok. en die bak dat wordt ook een probleem denk ik, ik las ergens dat je in de comp kan wissen dat ie een automaat bak aan moet sturen ofzo?grroeetjees
5 oktober 2010 om 21:12 #17727831mijn motor komt ook uit een vectra maar die was handgeschakeld
t zijn maar een paar draden om m te laten lopen als t goed is heb je 2 ronde stekkers er op
wat wil je weten van
de kadett bedradingje kan even een u2u sturen naar rally-astra die weet t volgens mij wel met het automaat gebeuren
greets
6 oktober 2010 om 19:25 #17727832zwart geschakelde +
rood vaste +
bruin massa
blauw/wit dynamo
groen toerental (klopt toch niet met een V6)
dikke blauw rood brandstof pomp
blauwgeel oliedrukals ik die van de v16 stekker aan die van de v6 maak of andersom dan moet hij lopen?
gr bert
6 oktober 2010 om 19:59 #17727833loopt mn oude blok nou nog niet :o
nee geintje
blok is trouwens van 93 maar met maar 147k km’sdraden gewoon kleur op kleur solderen, moet dan gewoon lopen, de cpu regelt je startmotor niet dus die hoeft ook niet te denken dat die in zn P of N staat
6 oktober 2010 om 20:20 #17727834ah oke beter:d dankjewel
maar aan de stekker van de 16v zitten meer draden.. wat moet ik daar dan mee?
en nog iets, binnen in de auto waar de computer ook zit. zitten bij vectra nog een extra bosje draden met stekkers. die paarse groene en zwarte. waar is dat voor? en daar zat ook nog een relais.
gr bert6 oktober 2010 om 21:03 #17727835dat is t brandstofpomp relais
toerental heb ik daar vandaan en nog iets maar daar moet k even naar kijken
k heb alles van de 16v boom toen aangesloten
noem de kleuren even op een keer dan weet k zo wat waar van is (op de 16v stekker) en kan je dan zo vertellen waar t op de v6 zit :P
7 oktober 2010 om 07:26 #17727836oke super
en dat relais moet daar ook weerheen? omdat bij een 16v die onder de motorkap zit?
ik wel wel even een pic en dan is het wat duidelijker:D
super ik post het vanavond wel evengr bert
7 oktober 2010 om 17:02 #17727837ik moet alleen nog de geschakelde plus doen,
maar waar moet ik die op de kabelboom van de v6 aansluiten dan? ik kan nergens een zwarte vinden?
gr bert7 oktober 2010 om 19:21 #17727838nou jongens, alles is klaar
hij krijgt benzine startmoter draait, alleeeeeeen geen vonk?
weet iemand wat ik moet doen?
gr bert
7 oktober 2010 om 19:28 #17727839zit de stekker van de bobine er wel goed opgedrukt?
en hoe weet je dat hij benzine krijgt? je krijgt brandstof in de rails maar ook uit de injectoren?
heb je dr trouwens nog n nieuwe distributie omheen gegooid?? dit omdat de oude al meer als n jaar over tijd was? zoja staat alles wel lekker optijd?
t is geen 16v blok die je optijd zet zown v6
7 oktober 2010 om 19:31 #17727840owja, nog 1 dingetje
die stekkers die je overhad bij de ecu, zijn dat 3 stekkers? zoja moet je ff kijken welke draden je overgehouden hebt in je oude stekker en die kleuren daar ff opzoeken en doortrekken
bij een astra,vectra,calibra, corsa enz zit de connectie van de motorboom naar de autoboom namelijk daar, en bij een kadett werkt t met die ronde stekker
7 oktober 2010 om 19:45 #17727841nouja hij vonkt niet dat hebk gezien dus dan is dat waarschijnlijk het probleem dat hij niet aanwil slaan lijkt me?
en er komt iid brandstof uit de leidingen, en de bougies waren een beetje nat dus de bezine komt ook wel in het blok zelf,
en die distributieriem hek nog nie naar gekeken maar dat komt wel met de apk.
ik heb aan de kadett kant van de stekker nog een aantal draden over, 1 zwarte, 1 bruinegeel, 1 groene, 1 dunne blauwrood
en aan de vectra kant, 1 bruine, 1 zwartgeelweten jullie de betekenissen van deze kleuren en of ze moeten zijn aangesloten om het blok telaten lopen?
gr bert
8 oktober 2010 om 14:45 #17727842heb je wel de ecu er op zitten (dat gebeurde mij eens en nie lopen da ding raar he :P )
je hebt niet alle alles van die stekkertjes bij de ecu nodig zijn er maar een paar
ik had van me ronde stekker ook wat over moet alleen even kijken wat ook al weer
de groene is van het toerental (die zit in een stekkertje bij de ecu (alleen klopt de aanduiding op je digidash niet )
bruin/geel was uit me hoofd van t storingslapmje (kan je makkelijk bij de stekkertjes pakken (weet dit helaas niet zeker )
dunne blauw/rood moet k nakijken en ik had volgend mij ook een zwarte over in de stekker van de kadett
9 oktober 2010 om 17:07 #17727843jahoor hij looopt:D
en stukje gereden al, allee die versnellingspook afstellen is kut werk bijna af:P
maarja moet dus nog even een paar dingen aansluitenToerenteller,
km teller,
warmte sensor van de koelwater
en de blower moet er nog voor.en dan gaan met die banaan
:D:D
9 oktober 2010 om 20:42 #17727844mooi man dat ie loopt
maar wat was nu het probleem ?
ook even langs de rdw zeker er mee?
en :kewlpics:kewlpics
9 oktober 2010 om 21:33 #17727845eeeh ja schaamschaamschaam:P
benzine lijdingen omdraaien:P
nee geen rdw denk ik hahaha:P
anderfs betaal ik nog meer verzekering das niet de bedoeling:P xd
nu eerst weekend dan even detje v6 afmaken en nieuwe set banden kopen haha:P9 oktober 2010 om 22:33 #17727846origineel gepost door Bertkadett
eeeh ja schaamschaamschaam:P
benzine lijdingen omdraaien:P
nee geen rdw denk ik hahaha:P
anderfs betaal ik nog meer verzekering das niet de bedoeling:P xd
nu eerst weekend dan even detje v6 afmaken en nieuwe set banden kopen haha:Pgeen rdw??? je weet toch dat ze bij de apk het aantal cilinders kontroleren.
en als oom agent je aanhoud mag je hem gelijk inleveren.. nog niet te spreken dat als je een ongeluk veroorzaakt je verzekering niet betaald..
lekker slim bezig daar..
9 oktober 2010 om 23:17 #17727847ga naar de rdw jo is zo gebeurd en heb je geen gezeik
mijne is netjes v6 op kenteken
en net wat eric zegt je bent echt goed de lul
mocht je iemand invalide rijden kan je je hele leven mooi dokken en dat is ff meer dan 53 € rdw keuring
en apk word ie NIET goedgekeurd en als ze m afmelden en ze hebben een steekproef ben je ook zuur
mijne was ook 16v orgineel en zoveel meer ga je echt niet betalen
wegenbelasting ging 20€ per 3 mnd omhoog en verzekering ook iets
als je m niet op kenteken zou zetten vind k ook niet echt slim
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.