Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Kadett GSI c20ne koelvloeistof overdruk/verlies uit expantie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 augustus 2009 om 14:26 #17211766
Hallo,
Ik heb het volgende probleem met mijn Kadett GSI 2liter 8V c.20ne (volgens zeggen calibra ruil motor)
Wanneer mijn auto op temperatuur is en wanneer de thermostaat zich opent dus 95Graden ongeveer (aanslaan fan) en dus ook het kachel circuit zich opent dan gooit hij het koelvloeistof via het expantievat eruit.
Als je op dat moment naar het expantievat kijkt stijgt het koelvloeistof level heel snel en stroom dan over…
Het rare is dat me dit (alleen) overkomt als ik de auto uitzet als hij goed warm is.
Tijdens rijden is het me nog niet overkomen.. Wel als je hem stationair laat warmlopen (motor valt net voordat hij overstroomt ook soms uit)Wat ik zelf al heb gecontroleerd:
*Mn eerste gedachten was dat er nog een bult lucht in het kachel circuit zat omdat het me pas gebeurde toen de auto goed warm was waarbij de fan aansloeg en de termostaat zich opent..
* Hierop heb ik dus de auto stationair laten warmlopen (dop van expantievat af) met de kachel op de max stand totdat de Fan aansloeg en de termostaat zich opent voor kachelcircuit.
*hierna deed het probleem zich nog voor..
*Geen water in olie
*koelvloeistof niet smerig
*geen mayo onder olievuldop (motor)
*Koelvloeistof gaat niet koken binnen korte tijd (auto loopt netjes op temperatuur)
*Geen extreme witte rook (condens)
*Koelvloeistog niveau is perfect totdat hij dus (bijna) de termostaat opent.
*koelsysteem meerdere malen (4x) doorgespoelt ook met een cleanerGeen idee waar ik het nu nog moet zoeken.. Komt iemand dit bekend voor en wat is de oorzaak of zou de oorzaak kunnen zijn
Alvast bedankt
30 augustus 2009 om 17:39 #17517657heb je het vloeistof niveau gecontroleerd met warme of koude motor?
Het niveau met koude motor is een stuk lager dan met warme motor…..
Het openen van de thermostaat begint vanaf een 90 graden terwijl het aanslaan van de fan gebeurt bij ongeveer 97 graden……Hoe is de toestand van het vloeistof? (als er ooit eens water is bijgevuld kan dit tot dergelijke problemen lijden…. water zet nl veel meer uit dan oorspronkelijke koelvloeistof…
Succes iedergeval.
Greetz Arnold
30 augustus 2009 om 20:57 #17517658is de dop van je kvs reservoir nog wel goed?
als deze niet meer afsluit dan is het geen gesloten druk systeem meer, en dan komt de kvs gewoon langs de dop zetten, heb ik zelf ook wel ns gehad31 augustus 2009 om 05:13 #17517659of stiekem toch nog ergens lucht, of een defecte dop zoals hierboven vermeld…
Zijn ook mijn eerste 2 optie’s waar ik aan denk als ik het verhaal zo lees.31 augustus 2009 om 14:03 #17517660@sinister: heb de hoogte gecontroleerd met warme en koude motor.. alle oude koelvloeistof verwijderd en echt alleen met koelvloeistof afgevuld
@trpower: heb geen idee moet van de week toch langs de sloop zal der gelijk is een meenemen.. hij drukt het namelijk niet door de overdruk maar echt onder langs de dop op de schroefdraad zeg maar
@corsaboy: zou heel misschien kunnen maar naar 4 keer spoelen en ontluchten kan het altijd proberen..op problemcar zeggen ze dat het wel vaker gebeurd dat de radiateur verstopt raakt en het daarom ook niet goed doorstroomt zou evt ook de waterpomp kunnen zijn maar dan lijkt het mij dat ook het expansievat niet leeg raakt of snap ik het dan niet..
1 september 2009 om 22:37 #17517661de rubber ring tussen je dop en je expansievat nog goed?
8 september 2009 om 14:34 #17517662Toevallig al een oplossing gevonden? mogelijk heb ik hetzelfde probleem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.